Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help! MSN virus op een Macbook

Pagina: 1
Acties:

• Joramm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 07:45
Een kennis van mij heeft een virus op haar macbook, elke keer als je inlogt op msn verzend ze dit bericht:
kijk snel op http://fur.ly/8z5 en doe gratis mee ik heb er net een Laptop gewonnen!!
Ik heb 0 kennis van OS X, dus ik hoop dat een van jullie mij (en haar) kan helpen een remedie te vinden!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Virusscanner installeren en draaien?
En als die link daadwerkelijk schadelijk is dan zou ik hem even weghalen.

[ Voor 51% gewijzigd door DefLite op 03-11-2009 16:02 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik denk niet dat dat per sé met OSX te maken heeft. Iemand anders heeft gewoon haar inloggegevens + een programmatje dat steeds aanmeld en dat bericht spamt. Als het goed is, zou ze gewoon haar wachtwoord moeten veranderen, en dan zou ze er vanaf zijn.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
linkje linkt door naar
code:
1
2
3
http://www.jouprijshier.com/?mc=5435
en dan naar
http://www.jouprijshier.com/

[ Voor 30% gewijzigd door InfoTracer op 03-11-2009 16:08 ]

• Joramm
TrekDude101 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:02:
Ik denk niet dat dat per sé met OSX te maken heeft. Iemand anders heeft gewoon haar inloggegevens + een programmatje dat steeds aanmeld en dat bericht spamt. Als het goed is, zou ze gewoon haar wachtwoord moeten veranderen, en dan zou ze er vanaf zijn.
Nee dat snap ik, maar voor windows heb je allemaal eenvoudige tooltjes die het binnen 3 seconden verwijderen. Ik vroeg me af of er ook zoiets bestaat voor de mac?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:27
Joramm schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:07:
[...]

Nee dat snap ik, maar voor windows heb je allemaal eenvoudige tooltjes die het binnen 3 seconden verwijderen. Ik vroeg me af of er ook zoiets bestaat voor de mac?
Wat wil je? Als die inloggegevens elders bekent zijn, dan valt er toch niks te "verwijderen"?

De oplossing is simpel, gewoon dat wachtwoord aanpassen. En de volgende keer niet zomaar op een-of-andere vage website je inloggegevens achterlaten.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

page404

Website says no

het zit niet op de mac, dus je kan het daar ook niet verwijderen. Ze moet haar wachtwoord veranderen zodat de spammer (die op een andere locatie inlogt) daar niet meer in kan loggen. tenminste, dat is de meest waarschijnlijke optie.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
TrekDude bedoelt dat het niet op de mac staat, maar op een andere pc, die onbekend is. Met haar inlog gegevens. Het wijzigen van het wachtwoord zou het dus moeten verhelpen.

• Joramm
doeternietoe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:10:
[...]

Wat wil je? Als die inloggegevens elders bekent zijn, dan valt er toch niks te "verwijderen"?

De oplossing is simpel, gewoon dat wachtwoord aanpassen. En de volgende keer niet zomaar op een-of-andere vage website je inloggegevens achterlaten.
Oké ik zal het eens proberen.

En ach, dat kan je een vrouw van 40 niet kwalijk nemen toch :P

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:27
Joramm schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:11:
[...]

Nee hoor :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Joramm schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:11:
[...]

Jawel, gewoon niet je e-mail-adres + wachtwoord aan jan-en-alleman geven. Ik denk dat ze het ook niet leuk vind dat iemand al haar mail kan doorlezen, wel?

Rail Away!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

had een vriend van mij ook. Na een tijdje werd het ook een Wii, Xbox, enz. Uiteindelijk had hij een nieuw account aangemaakt, want wachtwoord veranderen helpt niet. (bij hem)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
F.West98 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:02:
had een vriend van mij ook. Na een tijdje werd het ook een Wii, Xbox, enz. Uiteindelijk had hij een nieuw account aangemaakt, want wachtwoord veranderen helpt niet. (bij hem)
En vooral overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, is ook niet handig.

Voor TS: Vraag haar of er ook andere sites zijn waar dit wachtwoord gebruikt wordt, en ook laten wijzigen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Joramm
u_nix_we_all schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:08:
[...]

En vooral overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, is ook niet handig.

Voor TS: Vraag haar of er ook andere sites zijn waar dit wachtwoord gebruikt wordt, en ook laten wijzigen.
Hij bedoelt dat de message die verstuurd werd in plaats van laptop, xbox etc werd.

En ik zal het haar zeggen, Bedankt!
Pagina: 1