[VS2008 prof / C#] profiler tools

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Ik weet niet zeker of dat dit topic hier goed staat, zo niet. Verplaats het maar.

Visual studio heeft een profiler tool voor de Developer en Team editions, maar ik heb alleen een licentie voor de Prof versie.

Ik programmeer in C# en ben dus opzoek naar een een goede profier om m'n code te optimaliseren.

(als iemand andere tips heeft voor VS2008 / C# optimalisaties zijn ze ook welkom)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Wij gebruiken deze: http://www.jetbrains.com/profiler/ (niet gratis, wel 30 dagen evaluatie).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Redgate heeft ook nog een Ants profiler. Vergelijkbaar met JetBrains.

Als je veel doet met NHibernate of Linq to Sql is NHibernateProfiler ook een onmisbare utility.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Equatec heeft ook een gratis compiler die je kan gebruiken.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
H!GHGuY schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:35:
Equatec EQATEC heeft ook een gratis compiler PROFILER die je kan gebruiken.
Ik neem aan dat je dat bedoelt? :P

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 03-11-2009 18:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

RobIII schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:42:
Ik neem aan dat je dat bedoelt? :P
* H!GHGuY kijkt naar avatar: bedankt voor het "geheugensteuntje"

Ik sliep... of zoiets.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
De applicatie waar ik aan werk doet beeldbewerking, en haalt 16 frames/s op een Core2 duo 2,5Ghz.

Maar als ik de profiler tool run dan halen we net 1 frame/s.

Is het normaal dat een profiler tool ZOVEEL invloed heeft op m'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50
Ja, een profiler (afhankelijk van de instellingen) beinvloed de performance, en 1/16e van de performance is goed mogelijk bij diepe profiling. Echter, je kunt de bottleneck wel goed analyseren. Een profiler dient ook als tool tijdens de ontwikkeling, om evt. performance issues op te sporen, en niet om constant mee te draaien. Wat jij merkt is dus niet vreemd.

Welke profiler gebruik je en op welke niveau analyseer je?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je "profiler" zoekt die niet hookt, zou je XPerf kunnen gebruiken (werkt vanaf Vista). Dit is een vrij nieuwe tool van Microsoft waar je performance zou kunnen meten. Die pollt om de zoveel tijd waar de applicatie mee bezig is en kan in combinatie met symbols ook zien in welke functie de applicatie zit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
sorry, ik had de jetbrains profiler geprobeerd en een performance profiling uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheCoolGamer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:24:
Als je "profiler" zoekt die niet hookt, zou je XPerf kunnen gebruiken (werkt vanaf Vista). Dit is een vrij nieuwe tool van Microsoft waar je performance zou kunnen meten. Die pollt om de zoveel tijd waar de applicatie mee bezig is en kan in combinatie met symbols ook zien in welke functie de applicatie zit.
Dat heet een sampling profiler, en dat is idd een goede manier om op een unintrusive manier te profilen. Je hebt ook call of hierarchical profilers, die collecten elke functieaanroep die er gedaan wordt om op die manier een nauwkeurige analyse te kunnen doen van hoe lang elke functie duurt, welke andere functies hij aanroept en door welke functies hij aangeroepen wordt. Meestal heeft dit wel wat meer invloed op de daadwerkelijke performance (hoewel je dat niet terug zal zien bij de resultaten zelf).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1