Toon posts:

Netwerk traag na encryptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb ziggo kabel 50mb abbo , router Sitecom wl-306 (gigabit router en extremwireless erop)
een nieuwe laptop acer ook met wireless IEEE 802.11a/b/g/n max 300mb/s.

Nu is het probleem wanneer ik een bv een bin bestand download kom ik wireless dik aan de 5mb/s , helemaal top dus (het maximale wat ziggo aanbied)
Maar zodra ik me router beveiligd (encryptie) stort mn download snelheid voor de helf naar beneden??!!

Wat doe ik dan niet goed? (lijk mij niet dat het zo is wanneer je je eigenbeveiligd dat je de helft van je download in elkaar stort)
Ik heb nu de instelling WPA(TKIP) ik heb ook nog de keus WPA2(AES) en WPA2 Mixed
Maar zodra ik wpa(aes) probeer kan m'n laptop geen verbinding maken (mixed werkt wel ,maar hou ik t zelfde probleem.

Wie weet de oplossing of heeft dit zelfde probleem kunnen oplossen ,dan hoor ik t graag

groetjes,
toppie44

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat doe je precies qua beveiliging? Je wireless instellingen of een Firewall actief maken op je Sitecom? (Voor Wireless-N moet je WPA2 AES gebruiken AFAIK)

https://powershellisfun.com

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Door de encryptie + het downloaden op hoge snelheid wordt de CPU van de router en de CPU van je wireless kaart flink belast, sommige routers bezwijken hier zelfs onder als je veel download, als ik jou was zou ik de encryptie volledig uitlaten, en alleen MAC adres filters gebruiken, je bankzaken etc. kun je dan beter op een bekabelde pc doen, want zonder encryptie is het wel makkelijk af te luisteren.

Dus het is Of hoge snelheid Of goede veiligheid.

/dev/null

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Encrypty doet je cpu van je router. Kan me best voorstellen dat die dat tenslotte niet meer bij kan houden en de vertragende factor is.

Je kunt een andere router zoeken, of een VPN leggen naar een bedraade PC (dus wireless unencrypted, maar met VPN encrypten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies,

Maar toch vreemd , want als ik inlog in een bedrade pc (zelfde netwerk) en ik kopieer daar iets in lees ik snelheden af van 7,6mb/s!? , dus intern gaat t wireless redelijk , maar als ik met altbinz download kom ik niet boven de 2,2mb/s maar als ik een bin file binnen haal van een ftp server lukt t me wel (af en toe)om de 3mb te redden . dat is toch niet t uiterste ,
en ik zie nu net bij eigenschappen wireless icoontje 300,0mbps staan!?

begrijp dr geen **** van ;(

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:22:
Bedankt voor jullie advies,

Maar toch vreemd , want als ik inlog in een bedrade pc (zelfde netwerk) en ik kopieer daar iets in lees ik snelheden af van 7,6mb/s!? , dus intern gaat t wireless redelijk , maar als ik met altbinz download kom ik niet boven de 2,2mb/s maar als ik een bin file binnen haal van een ftp server lukt t me wel (af en toe)om de 3mb te redden . dat is toch niet t uiterste ,

begrijp dr geen **** van ;(
Je kunt de wireless-n snelheid alleen halen als je WPA2 met AES inschakelt:

The wireless N standard doesn't support WEP, so connections using this type of encryption will be limited to wireless G at 54Mbps, even when using N gear.

Plus, the first WPA version doesn't even provide maximum wireless performance on N networks. Therefore, you should use WPA2 (with AES) personal or enterprise encryption.

Wat voor OS draai je? (Voor WPA2 moest je onder XP een patch installeren dacht ik... )

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:28:
[...]
Je kunt de wireless-n snelheid alleen halen als je WPA2 met AES inschakelt:

The wireless N standard doesn't support WEP, so connections using this type of encryption will be limited to wireless G at 54Mbps, even when using N gear.

Plus, the first WPA version doesn't even provide maximum wireless performance on N networks. Therefore, you should use WPA2 (with AES) personal or enterprise encryption.

Wat voor OS draai je? (Voor WPA2 moest je onder XP een patch installeren dacht ik... )
Inmiddels nu op WPA2(AES) ingesteld en nog steeds t probleem:(
Draai op win7 ultimate 64bit

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:35:
[...]

Inmiddels nu op WPA2(AES) ingesteld en nog steeds t probleem:(
Draai op win7 ultimate 64bit
Wat voor firmware heeft je WL-306? (v1.3 is de nieuwste, http://www.sitecom.com/download/4346/WL-306-fw1.3.zip) Drivers van je Wireless kaart geupdate en staat hij echt ingesteld binnen de properties van je kaart op N?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:22:
Tsja, Bij wireless-G staat er ook 54mbit.. haal je het in real life? nee :z Half duplex..

Bij 300mbit is het nog wat smeriger, daar haal je zelfs minder dan de helft.

Verwijderd

Topicstarter
wooow maak nu wat mee?! laptoppie van me vrouwtje ff getest 1000mb.bin binnen aan t halen en zit aan de 6mb!!
dus aan de router lig het niet.
Tis dezelfde laptop alleen andere wireless erin ik een intel zij een atheros
Ga nu ff kijken voor nieuwere drivers maar vrees dat ik die al heb
lig denk ik dan toch aan mn geavanceerde opties van mn kaart
keb met die andere laptop al dingen vergeleken maar daar staan hele andere opties in:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 20:01 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk ook nog effe antivirus software na. Aangezien bij verschillende soorten files je verschillende snelhedenhebt zou het kunnne dat die te actief scant.

Is je CPU belasting op je laptop ook hoog?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:42:
Kijk ook nog effe antivirus software na. Aangezien bij verschillende soorten files je verschillende snelhedenhebt zou het kunnne dat die te actief scant.

Is je CPU belasting op je laptop ook hoog?
antivirus firewall al uit gehad
nieuwe drivers al geinstaleerd , maar nog steeds traag

uuh CPU? , bedoel je belast? zit 4gb in en draai nix bijzonders

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 21:46 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:45:
[...]
uuh CPU? , kun je daar wat meer over zeggen?
Taskmanager draaien.(control -alt delete -> taskmanager/taakbeheer) Heb je een hoge CPU % tijdens transfers?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:45:
[...]

antivirus firewall al uit gehad
nieuwe drivers al geinstaleerd , maar nog steeds traag

uuh CPU? , bedoel je belast? zit 4gb in en draai nix bijzonders
CPU = Processor, oftwel even kijken in Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) kijken of hij druk belast wordt. (hoog percentage)

@onder; ook tijdens het kopieren? Kan je kijken bij welk proces het misgaat (als het een hoog percentage geeft tijdens het kopieren)

[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 03-11-2009 21:48 . Reden: goh, leuk_he was sneller :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
processor gebruik 7%
geheugen 1,41gb

Verwijderd

donny007 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:04:
Door de encryptie + het downloaden op hoge snelheid wordt de CPU van de router en de CPU van je wireless kaart flink belast, sommige routers bezwijken hier zelfs onder als je veel download, als ik jou was zou ik de encryptie volledig uitlaten, en alleen MAC adres filters gebruiken, je bankzaken etc. kun je dan beter op een bekabelde pc doen, want zonder encryptie is het wel makkelijk af te luisteren.

Dus het is Of hoge snelheid Of goede veiligheid.
Dat is echt een heel dom advies. Een MAC filter is gewoon schijnveiligheid. Zodra je draadloos verbinding met de router hebt vliegt je MAC door de lucht en is door iedereen op te vangen.

Om vervolgens je bankzaken via kabel te doen is daarna natuurlijk niet meer voldoende, als iemand op jou netwerk zit kan diegene ook bijv je DNS aangepast hebben.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om vervolgens je bankzaken via kabel te doen is daarna natuurlijk niet meer voldoende, als iemand op jou netwerk zit kan diegene ook bijv je DNS aangepast hebben.
Neem aan dat de router zelf toch wel beveiligd zal zijn en DNS door DHCP wordt uitgedeeld?

Maar ja, je hebt wel gelijk dat alleen MAC-beveiliging geen goed plan is.

Verwijderd

Zodra iemand op je netwerk zit heeft diegene ook alle tijd om een bug in de router software te vinden/een brute force aanval uit te voeren.

Daarnaast kun je de router ook omvergooien met een MAC flood waardoor alle ongeencrypte data ook bij de aanvaller terecht komt.
Pagina: 1