Alweer geluk

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb net een papst 8cm fan op mijn processorheatsink gezet. Deze zit op mijn fanbus aangesloten. Toen ik ff wat vreten ging halen, stond mijn processor met een }:O veel werk te verrichten...

Kwam ik na 20 minuutjes terug: scherm zwart, stank in mijn kamer...

Ik rebooten, deed het nog, maar windows niet. Zie ik dat mijn proc fan stilstond :(
Ikke naar BIOS: 65 graadjes. ff 1 minuut die fan aan en weer op naar de 30, maar toch geluk gehad (ding zal maar eens uitvallen als ik een hele middag weg ben)

Verwijderd

hmz =)
je pc dan maar uitzetten he ? =) of er een case fan op zetten =D

Ik heb er naast mijn fop38 ook nog een coolermaster van 34CFM opstaan =)
Dus al zou mijn fop uitvallen dan word ie iig nie warmer dan 55 graden =) en dat overleeft ie wel =)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
nou, gefeliciteert

• _JGC_
  • Nu online
Is een papst 8cm op een Iceberg FCPGA heatsink (AT bigtower, dus met wat klosjes hout wordt ie ondersteund)

Moet nog maar eens kijken waar het zwakke contact zit in mijn fanbus, want daar zat ie op aangesloten (goh, wat zal mijn AGP fan snel gedraaid hebben, die zat op het CPU-aansluitpunt)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
He Jan, kan jou procje nu wel stabiel op 2.1v na dit ongelukje (gewoon interesse ik heb al een K6-2 processor)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Oh jan, nog ff snel 2 vraagjes:
-hoeveel langzamer word mijn systeem met 128Mb
-Hoe laat ik windows met mijn Ultra DMA/33 werken

Verwijderd

in de meeste bios kun je aangeven dat als je proc. boven een bepaalde temp. komt de computer down gaat...lukt het niet in je bios, kun je het altijd nog ff met een software-oplossing doen...

Verwijderd

Dit valt nog mee, had laatst vergeten om fan aan te sluiten op een Athlon TB 800. Ding heeft met een Coolermaster DP5-6H51 een uur lang stabiel gedraaid.
Ik kwam er pas achter op het moment dat ik het moederbord eruit wilde schroeven. De heatsink was zoooooo gigantisch heet, dat ik een kwartier heb moeten wachtem totdat ik em weer eraf kon halen :)

Verwijderd

voordeel van intel: oververhittingsbeveiliging :P

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Op zondag 04 maart 2001 22:52 schreef yo681 het volgende:
voordeel van intel: oververhittingsbeveiliging :P
wat is het voordeel dan? gezien je met veel socket a of socket 7 mobos dat ook in kan stellen |:(
en anders zoek je gewoon een leuk proggie die dat voor je doet |:(

• _JGC_
  • Nu online
Op zondag 04 maart 2001 20:46 schreef Gabriel-LG het volgende:
Oh jan, nog ff snel 2 vraagjes:
-hoeveel langzamer word mijn systeem met 128Mb
-Hoe laat ik windows met mijn Ultra DMA/33 werken
Als je de write gathering aanzet, scheelt het niet veel. de cache van een Intel 430TX is niet een van de snelsten, SDRAM is bijna evensnel. Qua burstsnelheid merk je amper verschil, en om vaker bursts voor te laten komen, heeft AMD in de CXT core iets wat write gathering heet (allemaal kleine uncached writes ineens schrijven). Win98 swapt behoorlijk veel met 64MB, met 128MB dus veel minder. Uncached memory is altijd sneller dan een harddisk die je niet in DMA mode werkend krijgt.

Over dat DMA zou ik zo niet weten, ik heb hier ooit een Soyo 5BT gehad (rev 1.1 geloof ik), die had daar geen last van, zowel met een seagate 850MB als met een samsung 20GB werkte het perfect.

Over die K6/3: Maakt dat ding nix uit, hij stopte dus met werken (nou ja, warm was ie wel), dit deed zich ook voor als ik em op 475 had, en als ie dan boven de 31 graadjes kwam... Waarschijnlijk is nu de pasta een grote troep geworden, maar spiritus doet wonderen...
Pagina: 1