Areca ARC-1210 BBU blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 18:13
Om mijn ESXi 4 server verder op te voeren heb ik diep ademgehaald, mijn ogen dicht gedaan en de cash uitgegeven voor een Areca ARC-1210 met BBU.

Geinstalleerd, ESXi draait van USB stick dus certified driver erop volgens procedure van Areca, bestaande 4 x 200GB Samsungs er aan gehangen en in RAID5 gezet, write-back cache aangezet en gaan.

Het gaat ook prima, maarrrrr....

Als ik ESXi afsluit (via de console of vSphere client) gaat de BBU piepen (er zou dan niet weggeschreven data in de cache zitten) en bij de volgende boot is de controller 'weg' (geen BIOS scherm en niet zichtbaar in ESXi). Koppel ik de BBU af en weer aan dan werkt alles gewoon en is de controller weer zichtbaar en de data op de array ook nog in tact.

Ik vind het vreemd, het is toch een clean shutdown dus de data in de cache zou weggeschreven moeten zijn? Het lijkt erop dat de BBU ten onrechte denkt dat er nog data in de cache zit.

Heeft iemand hier een idee over, anders ga ik een call plaatsen bij Areca.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41

John2B

I Love RAID5..!!

Waarom piept de Areca exact, of wat is de exacte foutmelding?

kijk in de Areca events in de BIOS of via webbrowser en post het hier even:

[ Voor 14% gewijzigd door John2B op 03-11-2009 19:29 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 18:13
Het is de BBU die piept, er zou data in de cache zitten die niet weggeschreven is.

Antwoord van Areca was:

your situation looks like some data were remained in controller cache while
power off, but the motherboard do not generate power off signal on time
before power off and cause the data in cache memory lost.

so there have two possible problems now.
1. system do not completely flush data before power off. it could be caused
by improperly power off processes.
2. motherboard and power supply do not able to generate power off signal on
time.

the first problem is system related, is it possible that you did not use
correct method to power off system and cause the system did not unmount
storages correctly ?

the second problem is hardware related, normally such problem will need
motherboard modification. In some case, a different power supply may helps, because the signal timming
is power related. If this hardware configuration can not generate power off signal on time,
the battery module will become useless.

Hier heb ik dus niet veel aan, ik doe een normale shutdown en ga geen moederbord of PSU vervangen.

Als test heb ik ESXi 4 op de array geinstalleerd i.p.v. van USB stick draaien (unsupported) en nu gaat het goed dus blijkbaar unmount ESX de store niet goed als het van USB stick draait.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4