Mijn oude pc'tje (die voordat jullier erover beginnen hoognodig aan vervanging toe is, maar dat terzijde
)
heeft sinds kort een maf probleem.
Als ik op de power-knop druk gebeurt er niks. nada.
- Stroom er even af heeft geen effect (numlock lampje blijft branden).
- Stroom er iets langer af (tot het numlock lampje uit gaat zeg maar) er er dan weer op, en de boel start gewoon fluitend op.
even de specs:
mobo: asus a7v266
cpu: Athlon XP 2400+
mem: 2x 1gb ddr400 @ ddr266
graka: geforce FX5200 (asus V9520/TD/P/256M)
voeding: AOpen 350 watt
3 hdd's (ide
)
1 dvd brander (ook ide
)
Op zich niet zo'n groot probleem, maar aangezien ik toch aan het kijken ben naar een nieuw systeem (yarly!) vroeg ik me af hoe groot de kans is dat het aan de voeding ligt?
Anders haal ik die alvast. Voor het mobo wil ik eigenlijk wachten op het leo platform van amd. Dus tenzij die terplekke sterft wordt die nog even niet vervangen.
En nee, laatste tijd niets veranderd. qua hardware oid. Kan ook niet echt meer
de hangen & opstarten troubleshooter bracht me niet echt veel verder. En de boot problemen die ik met de search vond waren eigenlijk vooral niet doorbooten, dubbel booten, uitvallen etc.
heeft sinds kort een maf probleem.
Als ik op de power-knop druk gebeurt er niks. nada.
- Stroom er even af heeft geen effect (numlock lampje blijft branden).
- Stroom er iets langer af (tot het numlock lampje uit gaat zeg maar) er er dan weer op, en de boel start gewoon fluitend op.
even de specs:
mobo: asus a7v266
cpu: Athlon XP 2400+
mem: 2x 1gb ddr400 @ ddr266
graka: geforce FX5200 (asus V9520/TD/P/256M)
voeding: AOpen 350 watt
3 hdd's (ide
1 dvd brander (ook ide
Op zich niet zo'n groot probleem, maar aangezien ik toch aan het kijken ben naar een nieuw systeem (yarly!) vroeg ik me af hoe groot de kans is dat het aan de voeding ligt?
Anders haal ik die alvast. Voor het mobo wil ik eigenlijk wachten op het leo platform van amd. Dus tenzij die terplekke sterft wordt die nog even niet vervangen.
En nee, laatste tijd niets veranderd. qua hardware oid. Kan ook niet echt meer
de hangen & opstarten troubleshooter bracht me niet echt veel verder. En de boot problemen die ik met de search vond waren eigenlijk vooral niet doorbooten, dubbel booten, uitvallen etc.
[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 03-11-2009 13:26 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh