Gisteravond wilde m'n moederbord niet door POST komen nadat ik de HT Link op 6x had gezet en de memory divider een stuk lager (klaar zetten om over te klokken). Vervolgens heeft het ding geen kick meer gegeven: CMOS reset, CMOS batterij eruit, componenten losgekoppeld, andere voeding, alleen mobo en voeding uit de kast geprobeerd. Niets geeft ook maar een piepje. Lijkt me dood dus.
Nu ben ik ontzettend benieuwd naar de oorzaak. Enige wat ik kan bedenken is dat ik 'm, ondanks even verwarming aanraken, toch een statisch schokje heb gegeven toen ik de CMOS jumper erop zette. Dit zou wel een eerste keer zijn in 8 jaar met computers knutselen dat zoiets gebeurt.
Nu vind ik op internet de volgende diagnostische pci kaart, best cheap en gratis verzendkosten. Hebben Tweakers hier ervaring mee? Zo ja, wat vonden jullie ervan?

Mobo: Gigabyte GA-MA790X-DS4
Nu ben ik ontzettend benieuwd naar de oorzaak. Enige wat ik kan bedenken is dat ik 'm, ondanks even verwarming aanraken, toch een statisch schokje heb gegeven toen ik de CMOS jumper erop zette. Dit zou wel een eerste keer zijn in 8 jaar met computers knutselen dat zoiets gebeurt.
Nu vind ik op internet de volgende diagnostische pci kaart, best cheap en gratis verzendkosten. Hebben Tweakers hier ervaring mee? Zo ja, wat vonden jullie ervan?

Mobo: Gigabyte GA-MA790X-DS4
[ Voor 4% gewijzigd door kikibu op 03-11-2009 12:57 ]