Toon posts:

Vraagje over prime95.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment aan het testen met prime95 op mijn Phenom II 940.
Nu merk ik dat na een uurtje dat de eerste worker achterloopt op de andere 3 workers,is dit normaal of een aantoning dat hij niet stabiel is?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Volgens mij komt dat doordat Windows+achtergrondprocessen ook wat processortijd nodig hebben. Dat betrekken ze dan (blijkbaar) van die eerste processorkern. Maargoed, ik ken het programma verder niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een ander en beter programma om de stabiliteit van een oc te testen?

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:58:
Bestaat er een ander en beter programma om de stabiliteit van een oc te testen?
Ander=ja Beter=nee

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Maakt niet uit, als de worker threads gewoon blijven draaien is er geen probleem, iedereen heeft dat het ongelijk is waarneer er een nieuwe calculatie begint.

Prime95 / Orthos is wat gebruikt word om stabiliteit te testen, een snelle test is met LinX, let wel op, je bereikt hiermee hogere temps dan orthos of prime, dus je cooling moet wel in orde zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Dan hou ik het bij prime95.
Mijn temp komt op 53Graden en heb tot nu toe in prime nog geen errors.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:08 ]

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
De beste test voor stabiliteit is gewoon je normale dingen doen, gamen, etc.

Ik heb computers gehad die 3DMark stable waren, met vlag en wimpel door Prime95, Orthos en OCCT kwamen maar een BSOD voorschotelden tijdens de meest simpele spellen en het lag em niet aan de driver of grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen grote oc hoor heb hem nu gewoon op 3.4Ghz met een vcore van 1.37.

• Blitzkrieg_Bob
De beste test is 'de real world' test, gamen, officewerk, browsen, downloaden, multitasken etc.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik nu mee bezig .
Speel wat windows spelletjes,aan het surfen,steekt een cd in die ik aan het afspelen ben en dit samen met prime op de achtergrond en amd overdrive.
Ik denk dat dit toch al een redelijke test is neem ik aan.
Is die vcore die ik nu gebruik wel goed?
Ik lees op het internet veel tegenstrijdige berichten daarover.
De ene zegt dat stock vcore goed is de ander zegt dan weer om hem te verhogen naar 1.37 voor die 3.4Ghz clock!!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:34 ]

• mzq6600
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:28:
Daar ben ik nu mee bezig .
Speel wat windows spelletjes,aan het surfen,steekt een cd in die ik aan het afspelen ben en dit samen met prime op de achtergrond en amd overdrive.
Ik denk dat dit toch al een redelijke test is neem ik aan.
Ik zou crysis warhead proberen, als het scherm dan een paar seconden vastloopt ofso dan weet je hoe laat het is.
Heb je trouwens al min. 24uur prime95 gedraait?

Verwijderd

Topicstarter
Prime is al van gisteren avond aan het lopen en loopt nog steeds op dit moment.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jawel. IntelBurnTest een stukje beter. Intensiever in de belasting. Werkt ook uit AMD processoren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat overclocken niet op 123 gebeurd is maar ik stel me toch vragen bij mijn vcore,of deze al dan niet te hoog is voor die 3.4Ghz.Die vcore staat nu op 1.37V.

• Blitzkrieg_Bob
Wat is je stock vCore en bijbehorende temps? Als dit verschil niet schrikbarend hoog is en hij op die 1,37V stable is zou je ook het voltage stapje voor stapje terug kunnen schroeven om je energieverbruik te verminderen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Stock vcore is 1.35V.
Op dit moment staat de stress temperatuur van mijn cores op zo een schommelende 54 a 55 graden met die overclock naar 3.4Ghz en vcore 1.37V.
Stock is de stress temp zo een 47 a 48 graden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat exact is de NB HT Speed ?
Heb deze net op 2400 gezet , maar heb ik daar ook profijt aan???

• Blitzkrieg_Bob
[google=Northbridge HT speed] en Overclocking & Tweaking FAQ doornemen voor de nodige info lijkt me

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 15:31
0.02 zal niet veel uitmaken nee, dus maak je daar maar geen druk over, verder zou ik wat meer onderzoek doen als je toch dingen hier gaat rondvragen, dus opzoeken hoever andere zijn gekomen met hun instellingen, en wat je ongeveer als max moet aanhouden voor bijvoorbeeld de vcore. Natuurlijk is elke processor uniek hierin, maar dan heb je een richtlijn.

Voor de rest zou ik gewoon een uur intelburntest draaien, temperaturen worden dan wel stuk hoger als bij andere tests maar dan weet je écht 100% zeker dat het goed loopt en niet te warm zal worden.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

Zenix

BOE!

LinX(nieuwer) of Intelburntester zijn allebei veel instensiever en daarom ook beter dan Prime95.
8 uur prime95 zeggen ze altijd, nou 1 uur linx of intelburntester is genoeg :)
Ik hou niet van lang wachten, en uurtje van 1 van deze 2 programma's heeft bij mij bewezen altijd goed te werken. Meestal had ik al een error na een minuut of 5 als het niet stabiel was of nog eerder. Bij prime duurd het eerst een uur... Wil je snel testen of stabiel is, doe dan ff een linx run van 5, en dan verder gaan. En als je dan denkt dat je bij je max bent een volledige test doen. LinX en Intelburntester maken gebruiken van Linpack.

[ Voor 39% gewijzigd door Zenix op 03-11-2009 18:01 ]

• mzq6600
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:58:
LinX(nieuwer) of Intelburntester zijn allebei veel instensiever en daarom ook beter dan Prime95.
8 uur prime95 zeggen ze altijd, nou 1 uur linx of intelburntester is genoeg :)
Ik hou niet van lang wachten, en uurtje van 1 van deze 2 programma's heeft bij mij bewezen altijd goed te werken. Meestal had ik al een error na een minuut of 5 als het niet stabiel was of nog eerder. Bij prime duurd het eerst een uur... Wil je snel testen of stabiel is, doe dan ff een linx run van 5, en dan verder gaan. En als je dan denkt dat je bij je max bent een volledige test doen. LinX en Intelburntester maken gebruiken van Linpack.
8)7

Linx is ook voor windows
Maar ik denk dat je systeem nu wel stabiel is :P

[ Voor 5% gewijzigd door mzq6600 op 03-11-2009 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Linx is toch voor linux , ik werk op win7.
Ben nu even aan de gang met die intelburnintest.

• Zenix

Zenix

BOE!

mzq6600 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:09:
[...]

8)7

Linx is ook voor windows
Maar ik denk dat je systeem nu wel stabiel is :P
Ik weet niet waar jij het over hebt. Maar probeer maar eens goed mijn post te lezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:21:
Linx is toch voor linux , ik werk op win7.
Ben nu even aan de gang met die intelburnintest.
Nee linx is voor windows, volgens mij is er niet eens linux versie.. Lees even goed.
Linx is nieuwer dan intelburntester, gebruikt een nieuwere linpack.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 03-11-2009 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik een link voor die linx?

• Blitzkrieg_Bob
[google=linx stress test] levert meerdere fora en topics op waar ie te vinden is

Verwijderd

Topicstarter
Linx 1 uur gedraaid en geen enkele error,mag ik er dan van uit gaan dat de overclock stabiel is !!

• Blitzkrieg_Bob
Voor de zekerheid langer dan die 1 uur laten draaien en in de tussentijd ook nog proberen te werken.

Heb je ook al eens een game opgestart om te kijken of ie hierin stabiel is?

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor Linx een 20 minuutjes crysis warhead gespeeld op high en geen problemen ondervonden.
En tijdens linx heb ik wat windows games gespeeld zoals ches titans en mayong en dergelijke.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 20:22 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:21:
Heb voor Linx een 20 minuutjes crysis warhead gespeeld op high en geen problemen ondervonden.
En tijdens linx heb ik wat windows games gespeeld zoals ches titans en mayong en dergelijke.
Je moet linx wel draaien met all knop aan. Coretemp had zelf dan nog moeite om hele tijd te refreshen.

Verwijderd

Topicstarter
Draait nu al meer dan een uur op ALL dus ik neem aan dat het nu wel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
12 uur Prime95 en 2 uur Linx en geen enkele error bij geen van beide.
Is nu mijn overclock stable??

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Daar mag je wel vanuit gaan ja

-- All science is either physics or stamp collecting

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:03:
12 uur Prime95 en 2 uur Linx en geen enkele error bij geen van beide.
Is nu mijn overclock stable??
nee prime en linx zijn stabiel ;) wat doet vermoeden dat het reken gedeelte van de cpu en de toegang tot het geheugen iig redelijk stabiel zijn, maar wat uiteraard geen 100% garantie geeft dat een andere belasting niet zal falen.

blijven testen, met verschillende progjes of combinaties ... bijvoorbeeld linx + furmark voor maximale belasting van de voeding, maar ook andere dingen testen zoals grote bestanden in/uitpakken of verplaatsen op disk(s), hdfilmpjes kijken en spoelen, media encoden, etc... linx en prime testen maar een klein stukje ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkel de multiplier van de cpu verhoogd en de rest staat gewoon nog op stock (auto) dus ik vermoed dat die niet zijn overclockt en dus ook geen last zullen hebben door die overclock,of vergis ik mij hier.
Hoe groot moet zo een bestand zijn om in te pakken ?
Ben er nu eentje aan het inpakken van 1gig met 7-zip .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 11:28 ]

Pagina: 1