Toon posts:

Thuismap iconen zijn fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat met LiteIcon zitten aanpassen aan mijn thuisfolder iconen. Nadat ik de originele iconen heb teruggezet, wouden er sommige niet weggaan, ik denk omdat deze de 'default' iconen werden.

http://i37.tinypic.com/21ae34k.jpg

Zoals je ziet is mijn downloads folder niet met het originele icoontje van Snow Leopard.

Iemand enig idee hoe ik dit kan terugkrijgen? Het deleten in cmd-i helpt ook niet.

Ook, zie je de Documents folder ? Moet die normaal niet 'Documenten' noemen, in het nederlands dus. Ik kan die folder namelijk niet hernoemen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 11:37 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

heb je de computer opnieuw opgestart? Dat heeft mij onder Tiger wel eens geholpen bij een soortgelijk probleem.

En als je het via cmd+i probeert moet je niet met de delete toets aan de gang maar met backspace.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In plaats van de computer opnieuw te starten kun je ook de Finder herstarten. Dit doe je via alt + rechtsklik op het Finder icon en dan Relaunch kiezen uit het menu.

Voor je "Documents" folder is die waarschijnlijk opnieuw aangemaakt. Wat je kunt doen is Terminal openen (Applications > Utilities > Terminal) en dan intikken:
ls -a ~/Documents
Daar hoort een bestand .localized te staan die ervoor zorgt dat de folder "Documenten" heet. Als dat bestand er niet is kun je het aanmaken via de Terminal met het command
touch ~/Documents/.localized

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn computer voor de een of andere update moeten heropstarten, en ineens is het probleem opgelost! :)

De mappen hebben terug hun originele iconen... wat een super OS toch !

Toch bedankt voor de hulp.