Beweeglijkheid laptopscharnieren

Pagina: 1
Acties:

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 11:42
Sinds december 2008 een ASUS X50N laptopje bij een mobiel abbonnement gekregen. Prima ding voor internet/office gebruik, alleen merkte ik dat het scharnier van het scherm al snel vrij beweeglijk werd... Momenteel begint het toch wel te irriteren, als je dat apparaat op schoot hebt, incidenteel in de trein een keer openklapt.. Erg vervelend als dat scherm/scharnier met elke zucht, hobbeltje begint te fladderen... (15-20 graden vrije beweeglijkheid). Apparaat is nooit gevallen, word in het weekend vaak meegenomen naar mijn ouders in een laptoptas en ziet er verder nog goed uit.
Nu neem ik aan dat dit niet normaal is voor een relatieve laptop.. heb in mijn omgeving gekeken en vrienden, collega's met oudere laptops hebben dit probleem niet zo.
Aangezien ik 1 jaar garantie heb heb ik ASUS nu gebeld; probleem uitgelegd en die adviseerden mij het apparaat op te sturen. Op mijn vraag of dit scharnierprobleem in de garantie viel werd mij verteld dat ze dat zelf willen bekijken
Dus afspraak gemaakt via hun website en een bevestiging gekregen, wanneer TPG langs komt om 'm op te pikken. So far so good... Lees ik in de voorwaarden dat mocht het niet onder garantie vallen ik 75 Euro mag betalen voor de verzendkosten. Nu dus mijn vraag... Hoe beweeglijk mag een laptopscharnier zijn, wil mijn garantieclaim gegrond zijn en wat is normale slijtage? Heb namelijk geen zin dat ding in te sturen, niks aan gedaan te krijgen en vervolgens toch ff 75 euro weggegooid te hebben... :/

Thanks!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Allereerst is het scharnier hetzelfde als die van mijn Asus A6T. Die bewoog ook zoveel inderdaad. Maar het maakt ook uit hoe je er mee omgaat. In het begin was die ook wel goed, maar ik klapte het scherm vlot dicht. Mijn Asus F3Sc is netjes behandeld wat dat betreft en nog een stuk beter.

Ik zie dergelijk wiebelende schermen veel vaker bij mij op school. De Acers zijn niet veel beter. Het blijven goedkope consumenten notebooks met goedkope scharnieren. Enkel businessmodellen van oa HP en Lenovo hebben goede scharnieren...

Dus ja, het is ergens normaal, je krijgt waarvoor je betaald. Laptops zijn tegenwoordig goedkoop, maar de manier waarop ze worden gemaakt ook. Anderzijds moet het niet kunnen inderdaad. Mijn ervaring met de service van Asus is wel geweldig. Mijn A6T heb ik wat te drinken gegeven (lees: 100ml ranja) en later opgestuurd (nadat hij 4 maanden lang nog werkte). Na 4 weken hadden ze nog geen mobo binnen en moesten ze me wel een nieuwe laptop aanbieden, geheel gratis. Doorgaans doet men niet moeilijk en worden zelfs gratis behuizingen vervangen omdat er een krasje op zat en men toch bezig was.