Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben in het bezit van een pc met daarin een Asus m2s-vm moederbord, ik heb gepoogt de onboard videokaart uit te zetten en heb daarvoor in de plaats een geforce 8500gt geprikt. Nu loopt het nog niet zo soepel heb ik het idee. Een filmpje kijken is geen enkel probleem maar zodra ik iets zwaarders wil doen zoals een beetje grafische game gaat het al snel fout. Nu denk ik zelf dat het probleem in mijn werkgeheugen zou kunnen liggen omdat dat een beetje een zooitje is. 1* dane-elec d2d533 en 1* kingston ddr2 800. Mijn oog is gevallen op een setje van kingston. Kingston HyperX 4Gb DDR2 1066 (kit 2x2) Nu is mijn vraag of dit het allemaal waard is of dat ik er echt ongelooflijk naast zit. Kan iemand me hiermee helpen aub?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Al de pc voorzien van de nieuwste videodrivers na eerst alle oude drivers verwijderd te hebben? Je beschrijving is wat mager en het lijkt er op, met alle respect, dat je eigenlijk niet zo goed weet waar je mee bezig bent.

We weten niet wat voor CPU je hebt, windows versie, welke games je wilt spelen. Met de beschikbare info kunnen we niet zeggen waarom games draaien niet goed gaat. Misschien is je pc in zijn geheel wel ongeschikt voor de games die je wilt spelen. Kortom: meer informatie is nodig om je goed te kunnen helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hann1BaL op 03-11-2009 10:25 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Als je het nog moet halen kijk dan even of dit geheugen op de QVL van dit bord staat (op de Asus site te vinden). Kijk ook even welke spanning het nieuwe geheugen nodig heeft om op de geadverteerde snelheden (vaak hebben HyperX e.d. een hogere dan de standaard DDR2 1.8V nodig) te draaien en of je het mainboard hierop kan instellen. Wat voor een cpu heb je trouwens, want de standaard X2 ondersteunt dacht ik maar tot DDR2 800, de Phenom 1066.

Verwijderd

Topicstarter
@hann1bal je hebt wel gelijk dat ik een behoorlijke n00b ben op dit gebied. Dus hier dan maar: Ja alle nieuwste drivers geinstalleerd, ja, alle oude drivers verwijderd. Verder: Asus m2a-vm amd athlon dual 4200+, x-gear 400w voeding, windows xp sp3, en het spel wat ik zou willen spelen is World of Warcraft. Misschien dat je hier iets mee kan? Alvast bedankt. @nielson heb inderdaad even gechecked op de asus site en asus geeft aan niet verder dan 800 te ondersteunen. Dus heb ik verder gezocht en 1 stapje lager is de Kingston HyperX 4Gb DDR2 800 (Kit 2x2) beschikbaar met als ingangs spanning 2V.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 06:52
Heb je de meest recente bios versie geïnstalleerd, videokaarten willen soms met oudere bios versies moeilijk doen en volgens mij was dat ook het geval bij de M2A-VM.

De CSL/OT kroeg !