Ubuntu Live CD image bijwerken voor branden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 21:33
Ik heb gisteren geprobeerd om Ubuntu 9.10 (64 bit) via een clean install te installeren, maar daarbij ben ik tegen een probleem aangelopen dat hoogstwaarschijnlijk met de nVidia drivers te maken heeft. Dat zorgde ervoor dat de installatie al in een vroeg stadium vastliep en dat ook het draaien van Ubuntu via de Live CD niet werkte. De Ubuntu-forums staan inmiddels bol van dit probleem, maar een bruikbare oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Nu had ik het volgende bedacht:

- Nieuwe nVidia drivers downloaden die wel met de nieuwe kernel werken (dit schijnt de oorzaak van het probleem te zijn);
- De drivers op de Live CD image vervangen door de nieuwe;
- CD branden en probleemloos installeren.

Vragen:
- Gaat dit ueberhaupt werken?
- Welke versie van de nVidia drivers moet ik dan gebruiken
- Is het beter/mogelijk om in plaats van de nVidia drivers de vesa- of nv-driver te gebruiken? Zo ja, (hoe) kan ik dat aanpassen op de Live CD image?
- Doe ik veel te moeilijk en is er inmiddels al een wel werkende versie van de Live CD te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:50
Volgens mij zijn die drivers ingepakt, geen idee of je ze dan kan wijzigen. Kun je niet beter een alternate install proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet de alternate cd?

De driver kan je aan het begin selecteren door middel van F5 of F8 of dergelijke, nadat je de taal hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Aha! Dus de alternate gaat anders met drivers om ... Klinkt als iets dat ik eerst maar eens moet proberen. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
TechSmurf schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:03:
Aha! Dus de alternate gaat anders met drivers om ... Klinkt als iets dat ik eerst maar eens moet proberen. Bedankt voor de reacties!
Allereerst zit er helemaal geen nvidia driver in de Live CD, want die is restricted en moet je apart downloaden en daarna rebooten (kan niet in Live omgeving dus).
Ten tweede is de alternate install een text-based installer waarbij net als bij elke Linux kernel dus drivers geladen worden, maar dus geen grafische.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Ook de alternate biedt geen oplossing ... Installeren gaat allemaal prima, maar zodra ik de boel wil draaien gaat het mis en krijg ik niks anders dan een knipperend beeld. Handmatig vervangen van de drivers in xorg.conf haalt niks uit. Ik krijg de foutmelding "No screens found"en daar blijft het bij.

Ik denk dat ik het over een tijdje nog maar eens probeer. De Ubuntu-fora staan hier vol mee, maar vooralsnog is er geen goede werkende opl;ossing en al helemaal geen officieel ondersteunde.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
TechSmurf schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:50:
Ook de alternate biedt geen oplossing ... Installeren gaat allemaal prima, maar zodra ik de boel wil draaien gaat het mis en krijg ik niks anders dan een knipperend beeld. Handmatig vervangen van de drivers in xorg.conf haalt niks uit. Ik krijg de foutmelding "No screens found"en daar blijft het bij.
Door welke driver vervang je hem dan? Je kan 'nv' en 'vesa' proberen namelijk.
Of, de Nvidia driver in text-mode installeren en vervolgens gelijk 'nvidia' gebruiken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 04-11-2009 12:40 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
gertvdijk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:39:
[...]

Door welke driver vervang je hem dan? Je kan 'nv' en 'vesa' proberen namelijk.
Die heb ik allebei geprobeerd. Mijn ervaring is dat als 'nv' niet werkt je 'nvidia' helemaal wel kunt schudden. In elk geval kreeg ik zowel bij nv als bij vesa de melding "No screens found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk dat het beste is die Nvidia drivers niet te installeren :+ .Ik heb dezelfde probleem ook. Ik had de laatste nVidia drivers( versie 185) gedownload en geinstallerd via ubuntu (9.10). En nu moet ik mn pc ALWEER FORMATEREN :') .Als ik mn pc boot dan zie ik de ubuntu teken en eronder een of andere fout en kan ik op esc drukken om op shell te gaan. Eenmaal daar dan staat er dat ik mn inlog gegevens moet invoeren. Dat is haast onmogelijk door het geflikker en hij typt soms wel en soms niet en dan moet ik nog mn w8woord invoeren _O-

Of is het beter om een nieuwe topic te starten voor mijn problemen?

Edit: *zucht* moet beter leren lezen :9 hij kon het dus niet eens installeren via cd door nvdia. Mijn probleem is volgens mij anders. Toch maar beter een nieuwe topic starten :(

[ Voor 24% gewijzigd door Simyager op 06-11-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Wel wel, kijk eens aan ... het uitvoeren van "X -configure" vanuit een recovery shell deed wonderen. Nou ja, daarna moest ik die gegenereerde xorg.conf nog handmatig aanpassen, maar inmiddels draait het.
hij kon het dus niet eens installeren via cd door nvdia. Mijn probleem is volgens mij anders.
Misschien wel, maar het zou kunnen dat dit ook voor jou een oplossing biedt. Zoek effe op "X -configure" icm Ubuntu en je komt er wel uit. Is mij ook gelukt.
Pagina: 1