Ik heb gisteren geprobeerd om Ubuntu 9.10 (64 bit) via een clean install te installeren, maar daarbij ben ik tegen een probleem aangelopen dat hoogstwaarschijnlijk met de nVidia drivers te maken heeft. Dat zorgde ervoor dat de installatie al in een vroeg stadium vastliep en dat ook het draaien van Ubuntu via de Live CD niet werkte. De Ubuntu-forums staan inmiddels bol van dit probleem, maar een bruikbare oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Nu had ik het volgende bedacht:
- Nieuwe nVidia drivers downloaden die wel met de nieuwe kernel werken (dit schijnt de oorzaak van het probleem te zijn);
- De drivers op de Live CD image vervangen door de nieuwe;
- CD branden en probleemloos installeren.
Vragen:
- Gaat dit ueberhaupt werken?
- Welke versie van de nVidia drivers moet ik dan gebruiken
- Is het beter/mogelijk om in plaats van de nVidia drivers de vesa- of nv-driver te gebruiken? Zo ja, (hoe) kan ik dat aanpassen op de Live CD image?
- Doe ik veel te moeilijk en is er inmiddels al een wel werkende versie van de Live CD te downloaden?
- Nieuwe nVidia drivers downloaden die wel met de nieuwe kernel werken (dit schijnt de oorzaak van het probleem te zijn);
- De drivers op de Live CD image vervangen door de nieuwe;
- CD branden en probleemloos installeren.
Vragen:
- Gaat dit ueberhaupt werken?
- Welke versie van de nVidia drivers moet ik dan gebruiken
- Is het beter/mogelijk om in plaats van de nVidia drivers de vesa- of nv-driver te gebruiken? Zo ja, (hoe) kan ik dat aanpassen op de Live CD image?
- Doe ik veel te moeilijk en is er inmiddels al een wel werkende versie van de Live CD te downloaden?