Netwerkje in Medisch Centrum

Pagina: 1
Acties:

• Dokter_S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11-2023
Hallo!
In een medisch Centrum gaat een huisarts zich vestigen.
In het Centrum is (W)-LAN aanwezig.
Er moeten 2 PC's(bekabeld) en een WLAN-Printer geplaatst worden.
PC's hoeven niet gedeeld. De printer wel.

Is het mogelijk om dit te plaatsen zonder dat andere disciplines in dit centrum de PC's kunnen zien of van de printer gebruik kunnen maken?
Wat voor voorbereidingen moet ik treffen? :?

Alvast dank voor het meedenken!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als je ze in een ander subnet plakt dan is dat mogelijk ja :)

Wabbawabbawabbawabba

• Dokter_S
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe bedoel je dat precies?
De PC's moeten wel gebruik kunnen maken van het Internet in het Medisch Centrum.
Moet ik dan een aparte werkgroep aanmaken??

Verwijderd

Geizen het feit dat je KatirZan's post niet geheel begrijpt is het denk ik het gemakkelijkst als je er een routertje tussen prikt. Dus een router op de kabel van het medisch centrum, en daar dan de twee PC's en printer op aansluiten.

edit:

Veder sluit ik mij volledig aan bij ralpje hieronder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 10:05 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:28

ralpje

Deugpopje

Met alle respect: iemand inhuren die dat in een uurtje voor je regelt? Je hebt het hier over systemen waar patiëntdata op staat, en dan wil je IMHO zeker weten dat alles goed geregeld is. Hoeft echt geen 100 euro per uur te kosten en kan met een uurtje gedaan zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
misschien dat subnetten net iets te technisch is, maar een switch met VLAN capaciteiten (zoals de procurve 1800-24G, niet duur, wel doeltreffend) zou hier uitkomst kunnen bieden.

Echter, misschien is het handig om lokaal even professionele ondersteuning te vragen aangezien het hier om een privacy-gevoelige opstelling gaat en ik me vanuit het oogpunt van het medisch centrum kan voorstellen dat dit goed geregeld moet worden in plaats van goedkoop

*edit*
met VLAN (virtueel LAN) kun je 1 fysiek netwerk opsplitsen in meerdere virtuele die in principe geen toegang tot elkaar hebben. Op deze omschrijving zou je het eea kunnen googlen om aan wat meer info te komen.

Met subnetting kun je precies hetzelfde doen, en is mogelijk zelfs makkelijker, als je weet waar je moet klikken en als je kunt rekenen met / aan subnetten

[ Voor 29% gewijzigd door nielsl op 03-11-2009 10:09 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben het met ralpje eens: huur gewoon een consultant in om dit voor je te doen. Dat kost wel wat (waarschijnlijk toch wel meer dan die 100 euro), maar dan weet je zeker dat het goed zit. En als het niet goed zit, heb je iemand die je kunt bellen.

Tenslotte ga ik als IT'er ook niet op mezelf opereren, daar ga ik weer voor bij een dokter langs.

• Dokter_S
Er wordt op deze PC's niet gewerkt met Patiënt-gegevens.
Het gaat puur om het meten van longfunctie.
Maar dank voor het meedenken.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ondanks dat het "maar gaat om het meten van longfunctie" resulteerd een slecht werkend of aangesloten netwerk voor onnodige gaten, waardoor andere pc's in dit netwerk makkelijker te bereiken zijn voor de eventuele "hackers".

Huur dus inderdaad even een consultantje in, of schakel de netwerkbeheerder van het medisch centrum hiervoor in, deze heeft verstand van het netwerk en kan je in alle gevallen zeker een goede oplossing bieden.

Elk ziekenhuis heeft trouwens een intere netwerkbeheerder waar je terecht kan

Wabbawabbawabbawabba

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Tevens ben je verplicht je te houden aan de NEN 7510, 12 en de toekomstige NEN 7513.
Dit zijn de richtlijnen met betrekking tot informatiebeveiling. Het lijkt mij dan ook verstandig
om met een partij in zee te gaan die minimaal deze NEN-norm hanteerd.
In de toekomst wil je waarschijnlijk aansluiten op een RSP of LSP? Hier gelden de bovenstaande
minimale normeringen voor.

Op het moment dat je iets met een patient doet en je maakt het meetbaar ben je al bezig met
het EPD. Tevens dienen deze systemen alleen gekoppeld te zijn via een ZSP en mag er geen sprake zijn van een internet verbinding buiten het ZSP om.

[ Voor 24% gewijzigd door utbone op 03-11-2009 11:28 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Dokter_S
Duidelijk!
Thankx
(Dan kan er nu een slotje op)
:*)

Verwijderd

En anders de huisartsen oplossing:
Leg op de printer twee paracetamolletjes en als de printer het na een week nog niet doet, dan mag u langskomen op het spreekuur.

• Dokter_S
Kansloze reactie, maar goed...

Dank voor het meedenken.
Het hele verhaal draait inmiddels als een zonnetje!!
Pagina: 1