Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lacie Network Space gekocht en ik heb met succes toegang met openSSH.

Mijn doel is om er een kleine OTAP omgeving ervan te maken zodat ik lekker gemakkelijk websites kan ontwikkelen zonder constant te hoeven uploaden.

Zover heb ik met succes Apache2 en PHP draaiend en nu probeer ik de MySQL te installeren. Alle lib's zijn voor-gecompileerd >hier< en ik heb geen ervaring met het zelf compileren.

Nadat ik de mysql heb getar'd en het volgende probeer: '/usr/sbin/mysqld'

krijg ik deze error: 'mysqld: relocation error: mysqld: symbol __aeabi_uidiv, version GCC_3.5 not defined in file libgcc_s.so.1 with link time reference'

Ik heb de lib GCC 4.2.1 geinstalleerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of ben ik nu gedoomd om deze bestanden zelf te compileren? (en zo ja kan mijn lacie dat wel aan??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een OTAP straat is denk ik vrij zwaar voor het processortje in die Lacie. Ook weet ik niet precies wat voor OS er op zal zitten, maar als je het jezelf makkelijk wilt maken maar je in VMware 4 VM's aan (kopieen van elkaar) en draai je die van je NAS af. Met een 100Mbit full duplex verbinding zal dat niet heel snel, maar wle acceptabel gaan. Groot voordeel: je kunt ze ook gewoon op standby zetten als je je PC uitzet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je berichtje :)

Apache2 en PHP draaien stabiel en ook al is het geen complete OTAP, het werkt! :)
Ik heb nu ook een IPKG ftp gevonden dus het installeren gaat me nu ook gemakkelijker.

Trouwens hij draait op een linux armv5tejl.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 18:30 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het niet belangrijker te kijken hoeveel werkgeheugen zo'n ding heeft? Bel wel benieuwd.

Staat alles op de goede plek? Moet je niet nog iets van ldconfig draaien?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad die heb ik er nog niet opstaan, ik kan nu trouwens de IPKG installeren. Maar ik denk toch dat het kastje het niet aan kan. de specs:

$ free:
code:
1
2
3
4
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:        13516        12808          708            0          320
 Swap:       128448         6632       121816
Total:       141964        19440       122524

$ cat /proc/cpuinfo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Processor       : ARM926EJ-Sid(wb) rev 0 (v5l)
BogoMIPS        : 219.54
Features        : swp half thumb fastmult
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 5TEJ
CPU variant     : 0x0
CPU part        : 0x926
CPU revision    : 0
Cache type      : write-back
Cache clean     : cp15 c7 ops
Cache lockdown  : format C
Cache format    : Harvard
I size          : 16384
I assoc         : 1
I line length   : 32
I sets          : 512
D size          : 16384
D assoc         : 1
D line length   : 32
D sets          : 512

Hardware        : Feroceon
Revision        : 0000
Serial          : 0000000000000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:42:
Nee inderdaad die heb ik er nog niet opstaan, ik kan nu trouwens de IPKG installeren. Maar ik denk toch dat het kastje het niet aan kan. de specs:
Met 16MB ram is het allemaal wel heel erg krap ja. Had je niet beter zo'n Western Digital My Book World kunnen kopen? Die hebben 128MB ram en zijn verder hetzelfde.

[ Voor 52% gewijzigd door Aike op 13-11-2009 09:05 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is inderdaad best een miskoop als je toch iets meer er mee wilt.

En als ik deze heb opgeblazen 8) dan ga ik toch direct voor iets beters met minimaal 2 schijven :D
Pagina: 1