Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online : speedtouch modem aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb sinds 2 weken een online adsl verbinding met een custom firmware speedtouch 706 erbij.
Nu wil ik hier graag wat in aanpassen (dhcp server uit, subnet veranderen etc), waarbij ik niemand in de weg zit (als in: het is puur mijn eigen LAN waar ik in rommel).

Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik heb het password van de 'online' gebruiker aangepast maar die heeft geen telnet rechten. Vanuit de webinterface kan ik al helemaal niets.
Firmware flashen kan ook niet, anders zou ik de standaard firmware erop zetten (zoals die ook op de door xs4all geleverde speedtouches zit (iig van voor de fritzbox tijd)).

Weet iemand hoe ik alsnog dat modem in kan komen?

offtopic:
Het is 'mijn' (of iig in bruikleen) modem, en het is mijn verbinding. Ik ga dus niets raars of illegaals doen. DHCP is echter rete onhandig als je ook een PXE servertje draait bijvoorbeeld.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Als je er niet via de web interface of telnet in kan, en je niks kunt flashen, dan kun je dus eigenlijk helemaal niks.
Je kan wel je eigen router erachter hangen, en daar alles doen wat je wilt.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
Je zit in hetzelfde schuitje. Ik heb hier een TG712 maar die hebben ze ook verkr... uhm dichtgezet.

Er is een "HELPuser" (pass = serialnumber van je modem) waarmee je er in kan, maar bespaar je de moeite: die kan ook amper wat. Denk dat die hetzelfde kan de "online" gebruiker voor de webinterface.

Ik moet ook mijn subnet aanpassen want dat 192.x.x.x is niet handig, NAT application unbind, route toevoegen.. etc

Het advies van Online omtrent deze situatie is: We raden u aan een router te plaatsen.
Ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom dat slecht is :P

Leuk dat ze het voor de gemiddelde consument dichtzetten. Des te minder je kan, des te minder mis kan gaan. Maar zet dan alleen DSL-commando's uit als je zo paranoid bent dat men iets sloopt. DHCP en NAT moet gewoon user managed kunnen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Sypher op 03-11-2009 08:44 ]

• Peetz0r
Sypher schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:42:
Het advies van Online omtrent deze situatie is: We raden u aan een router te plaatsen.
Ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom dat slecht is :P
Probeer toch eens...
Ik heb van UPC namelijk een moden waar ik niks mee kan, maar daarachter een eigen router. Werkt perfect. Je kan zelfs een router achter een router hangen, dus als je moden al een routerfunctie heeft zit dat niet in de weg (mits alle poorten gewoon open kunnen, of je je eigen router als DMZ kan instellen).

• Sypher
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:58:
[...]
Probeer toch eens...
Ik heb van UPC namelijk een moden waar ik niks mee kan, maar daarachter een eigen router. Werkt perfect. Je kan zelfs een router achter een router hangen, dus als je moden al een routerfunctie heeft zit dat niet in de weg (mits alle poorten gewoon open kunnen, of je je eigen router als DMZ kan instellen).
Ik heb het niet zo op een NAT achter een NAT. Dit levert onnodig gedoe op, en geeft je alsnog niet 100% vrijheid aangezien er nog dingen in de weg kunnen zitten op het modem (zoals NAT Applications). Ik weet dat SpeedTouch/Thompson doorgaans wel de optie heeft om het externe IP toe te kennen aan een device, maar deze is in ieder geval in mijn TG712 onvindbaar. Weer zoiets wat uitgeschakeld is 8)7

• Peetz0r
Als je geen extern IP of DMZ hebt wordt het lastig, zonder portforwarding zelfs onmogelijk om thuis een server te draaien.

Draai eens een willekeurige server recht achter je modem (bijvoorbeeld op poort 80 tijdelijk apache) en kijk of je er vanaf hierzo bij kan. Als dat werkt kan je gewoon je eigen router erachter hangen, als je je routers control panel ziet probeer dan een andere poort (je kunt dan poort 80 niet gebruiken). Zie je ook op andere poorten helemaal niks, dan gaat het niet werken.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je kon vroeger wel als admin inloggen op de router. De info over hoe en wat staat in het Online Topic.
Maar sinds Online een update heeft verricht aan de router (gaat automatisch via TR-069) is dat
niet meer mogelijk.
Als je geen telefonie afneemt van Online, mag je gerust een eigen modem/router aansluiten.
De Livebox/Speedtouch is alleen verplicht in combinatie met telefonie van Online.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gooi dat ding uit het raam en hang er zelf een modem aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sypher
cornfed99111 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:11:
De Livebox/Speedtouch is alleen verplicht in combinatie met telefonie van Online.
In veel gevallen krijg je dan geen ondersteuning. Ik had problemen met mijn ST546 welke al jaren prima werkt, maar spontaan niet meer. Ze gingen er alleen verder naar kijken als ik het door hun geleverde modem aansluit, terwijl ze nota bene zelf (nog steeds!) de ST546 uitleveren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
[...]
Probeer toch eens...
Raar genoeg is een router plaatsen voor mij best ene optie. Ik heb dan mijn eigen subnet zonder DHCP.... maar het principe staat me tegen.

NAT enzo vind ik niet relevant, ik heb 2 machines in colocatie. Geen thuisserver nodig.

Ik denk dat ik er gewoo neen ander modem aan kieper, wat een onding.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Sypher schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:50:
[...]
In veel gevallen krijg je dan geen ondersteuning. Ik had problemen met mijn ST546 welke al jaren prima werkt, maar spontaan niet meer. Ze gingen er alleen verder naar kijken als ik het door hun geleverde modem aansluit, terwijl ze nota bene zelf (nog steeds!) de ST546 uitleveren.
Inderdaad.
Maar elke provider doet dat. Ze hebben alleen kennis van apparatuur die ze zelf uitgeven.
Je hebt in ieder geval de vrijheid om zelf eigen apparatuur in te zetten. Zolang je geen telefonie van ze afneemt, tenminste.

• Peetz0r
Oftewel: neem een ander modem, maar als je support nodig hebt stop je hun modem weer ertussen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]
Probeer toch eens...
Met het UPC modem kan je ook niets. Die geeft je alleen een extern IP op de ethernet poort. Niet te vergelijken met de situatie waarin Boudewijn zit :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Glashelder schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:58:
[...]

Met het UPC modem kan je ook niets. Die geeft je alleen een extern IP op de ethernet poort. Niet te vergelijken met de situatie waarin Boudewijn zit :)
Dat klinkt als een bridge, daar zou ik direct voor tekenen... ik hoef verder nml geen functionaliteit.

Ik denk dat ik even een 2e hands speedtouch (zoals geleverd bij xs4all oid) op ga pikken of een leuk linksysje.

• Peetz0r
Niet helemaal. UPC mensen kunnen er vanallesennogwatTM mee, ik zou dat ding graag hacken om zelf ook die informatie (signaalsterkte, etc) uit te lezen... Nu draai ik een 600GB/maand etend scriptje dat de snelheid monitort, maar als ik gewoon mag zien dat het signaal brak is hoef ik ze niet te overtuigen zals ik het zelf niet eens zeker weet. UPC klooit namelijk afgelopen half jaar wel eens met zijn eindversterkers, en coördinatie? Ho maar! Maar dat is alleen afgelopen half jaar.

Verwijderd

Misschien handig om even het topic te lezen.

[ Voor 83% gewijzigd door IEF op 09-12-2009 00:30 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Kerel, ik heb een speedtouch modem bij online... zie de titel.
Dat lijkt me geen motorola kabelmodem :P.

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

An sich verschilt dit Speedtouch modem dan niet van de verguisde Wanadoo/Orange livebox die ze voorheen leverden. Ook een onding, en net zo weinig in te stellen.

Het advies is al een paar keer gegeven, maar een eigen speedtouch moet prima werken. Ik kan je bijvoorbeeld (aangezien je zelf aangeeft een bridge te willen draaien als het zou kunnen) een Speedtouch 516/546 aanraden. Simpel ADSL2+ modempje, volledig in te stellen, en draait prima in bridge ook.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30692056

Misschien werkt dit bij deze ook? Zo ben ik onder de KPN restricties van mijn speedtouch uitgekomen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
IEF schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:32:
An sich verschilt dit Speedtouch modem dan niet van de verguisde Wanadoo/Orange livebox die ze voorheen leverden. Ook een onding, en net zo weinig in te stellen.

Het advies is al een paar keer gegeven, maar een eigen speedtouch moet prima werken. Ik kan je bijvoorbeeld (aangezien je zelf aangeeft een bridge te willen draaien als het zou kunnen) een Speedtouch 516/546 aanraden. Simpel ADSL2+ modempje, volledig in te stellen, en draait prima in bridge ook.
Jup, tot die conclusie was ik ook al gekomen, 2 weken geleden.
Ga er binnenkort wat anders in zetten, eerst even wat centjes vinden.

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 22:40
Sypher schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:50:
[...]

Dat is heel vreemd want de 546 wordt gewoon ondersteund hoor. Alleen wat ze graag willen is om te zien of het andere modem wel werkt.
Pagina: 1