'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Type en zetfouten voorbehouden
Dat je hier een topic voor opent.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 02-11-2009 23:30 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Precies. Het zijn leken die zo'n website vullen. Geen pro's ofzo. Daar zijn ze (de meeste althans) gewoon de dom voor.CodeCaster schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:29:
Denk je nu echt ...Ze bedoelen natuurlijk vier cores, dat weet jij ook, en vier I7-920 kosten bij elkaar al ruim 900 euro. Iets met onderzoeksplicht.
Bel ze op dan en vraag welke processoren erbij zitten.Switcherd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:31:
Ja dat weet ik ook wel. Ik ken de 920 wel. Maar zij beloven hier 4 processoren te leveren met dat systeem...
[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 02-11-2009 23:32 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Dus waarschijnlijk gewoon een druk en/of zetfout, en die zijn meestal voorbehouden.The Core i7 920 CPU is a quad-core CPU with Hyper-Threading enabled
Veder is het een duidelijke vergissing, waardoor de verkoper zich niet aan het gemaakte aanbod hoeft te houden.
Verder is het niet eens de laagste prijs, hij is goedkoper bij Dynabyte en Azerty, zie http://www.kieskeurig.nl/...p/prijzen/314900/#prijzen
Wat heeft het geen-kennis-van-computers-hebben nou weer met domheid te makenZerora schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:31:
[...]
Precies. Het zijn leken die zo'n website vullen. Geen pro's ofzo. Daar zijn ze (de meeste althans) gewoon de dom voor.
[...]
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat is het hem juist, dat staat er niet bij....Type en zetfouten voorbehouden
toevallig vandaag nog een topic gelezen over een pc die een prijs had met een typo, twee nullen waren weggevallen oid. Dan kan de koop gewoon als soort van 'miscommunicatie' worden afgedaan (weet de juridische term niet) omdat de koper in kwestie wèèt dat het niet klopt en de verkoop dus niet geldig is. Dat is hier ook het geval, je weet dat ze een quadcore bedoelen. Dus helaas. Daarbij is "4 processoren" meer simplistische uitleg, het product wat ze leveren is gewoon een ASPIRE M7720, ook al zit er maar 1 CPU in. Anders ga ik bij pc's waarbij staat "500GB" ook klagen dat ik maar ~480GB heb... (om maar te zwijgen over kreten als "speelt met gemak de nieuwste games!")
[ Voor 62% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 23:40 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Lijkt me vrij helder dat je voor 4 Core i7's + de rest van het systeem wel meer neerlegt dan 905,-.3.4 Prijzen met een schrijffout waarvan voor een ieder duidelijk is dat het niet de werkelijke prijs is, daarvan kan de consument geen nakoming eisen
Uberhaupt doet de core i7 niet aan SMP met meerdere sockets, dan moet je echt naar de Nehalem Xeons toe.
[ Voor 48% gewijzigd door Boudewijn op 02-11-2009 23:36 ]
Volgens mij theoretisch gezien ook maar 1 processorBoudewijn schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:35:
Het zijn 4 logische processoren, echter maar 1 socket.
Uberhaupt doet de core i7 niet aan SMP, dan moet je echt naar de Nehalem Xeons toe.
in dat geval zijn ze dus dom in computerkennis.Room42 schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:34:
[...]
Wat heeft het geen-kennis-van-computers-hebben nou weer met domheid te maken
Hoezo dat? Vanuit het OS gezien zijn het gewoon 4 CPU's (en 8 als je SMT meetelt).Switcherd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:36:
[...]
Volgens mij theoretisch gezien ook maar 1 processor
Ja, daar kan je wel van uit gaan ja. Maar dat is verder niet erg relevant.M2M schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:37:
[...]
in dat geval zijn ze dus dom in computerkennis.
Het Os geeft slechts een grafische weergave van wat hij denkt dat juist is. Als ik het in mijn hand houdt heb ik toch echt maar slechts 1 processor in mijn hand.Boudewijn schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:37:
[...]
Hoezo dat? Vanuit het OS gezien zijn het gewoon 4 CPU's (en 8 als je SMT meetelt).
Ja, er staat technisch gezien een foutje op de site van MM maar 'meerdere processoren' is voor leken helaas een formulering die echt wel stand houdt op juridisch niveau. MM richt zich dan ook op leken, en hun beschrijving hoeft niet technisch 100% correct te zijn.
Het gaat mij erom dat er misleidende informatie wordt weergeven. Imho is dat toch wel iets om aan het licht te stellen.Dat je hier een topic voor opent.
Je weet dat 500GB gewoon 500.000.000.000 bytes betekent, neem ik aan. Dat er ooit voor de handigheid is bedacht dat 1024 bytes ook wel 1 kB kan zijn, dat staat los van het feit dat het voorvoegsel G(iga) 1 miljard betekent en dus niet 1024x1024x1024. Als je wil mierenneuken, moet je het wel goed doen.bwerg schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:35:
Er staat ook "500GB" op een HDD van iets minder dan 500GB, er staat soms "8 cores" bij een quadcore met hyperthreading en er staat "4 CPU's" bij een quadcore.zo makkelijk krijg je het ook weer niet cadeau...
toevallig vandaag nog een topic gelezen over een pc die een prijs had met een typo, twee nullen waren weggevallen oid. Dan kan de koop gewoon als soort van 'miscommunicatie' worden afgedaan (weet de juridische term niet) omdat de koper in kwestie wèèt dat het niet klopt en de verkoop dus niet geldig is. Dat is hier ook het geval, je weet dat ze een quadcore bedoelen. Dus helaas. Daarbij is "4 processoren" meer simplistische uitleg, het product wat ze leveren is gewoon een ASPIRE M7720, ook al zit er maar 1 CPU in. Anders ga ik bij pc's waarbij staat "500GB" ook klagen dat ik maar ~480GB heb... (om maar te zwijgen over kreten als "speelt met gemak de nieuwste games!")
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Is het misleidend? Daar zit toch wel iets van bewust in, terwijl dit volgens mij meer een onbewuste misser is. In beide woorden zit "mis", maar de strekking verschilt nogal.Switcherd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:45:
[...]
Het gaat mij erom dat er misleidende informatie wordt weergeven. Imho is dat toch wel iets om aan het licht te stellen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Je legt het systeem uit op het technische niveau van je klanten. Bij de mediamarkt is dat niveau niet zo hoog en daarom krijg je een versimpeling van zaken. Doelbewust misleiden zou ik het niet noemen.
[ Voor 51% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 23:50 ]
Je weet ook dat de mediaproducenten daar al jaren van afgestapt zijn en enkel slechte reclames daar nog gebruik van maken. Voor een serieuze advertentie word tegenwoordig gewoon 1000 gebruikt. Mediamarkt vast uitgeslotenuniversal creations schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:47:
[...]
Je weet dat 500GB gewoon 500.000.000.000 bytes betekent, neem ik aan. Dat er ooit voor de handigheid is bedacht dat 1024 bytes ook wel 1 kB kan zijn, dat staat los van het feit dat het voorvoegsel G(iga) 1 miljard betekent en dus niet 1024x1024x1024. Als je wil mierenneuken, moet je het wel goed doen.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Hoezo aan het licht brengen? Het boeit toch helemaal niks voor die mensen die zelf zo'n kant-en-klare pc kopen. Op zitten er ook 4 processoren in, alleen op 1 chip.Switcherd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:45:
[...]
Het gaat mij erom dat er misleidende informatie wordt weergeven. Imho is dat toch wel iets om aan het licht te stellen.
De uitdrukking is: Aan het licht brengen. Of: Aan de orde stellen
PSN: djmurcielago
Dat is toch wel wat te sterk uitgedrukt, het is simpelweg een foutje, en in principe is het inderdaad ook gewoon te interpreteren als 4 virtuele(logische) processors op één chip.Het gaat mij erom dat er misleidende informatie wordt weergeven. Imho is dat toch wel iets om aan het licht te stellen.
Daarnaast zal je in de winkel ook geen overeenkomst kunnen sluiten die geldig is, de verklaring(de tekst van de aanbieding) komt namelijk niet overeen met de wil(wat ze eigenlijk bedoelen, en willen verkopen).
Sterk sta je zeker niet, maar dat wist je bij het starten van dit topic ook al wel, neem ik aan.
Sowieso zal er op die aanbieding wel staan "typfouten voorbehouden" of iets dergelijks.
En zoals hierboven al aangehaald is het zelfs wettelijk geregeld dat een belachelijke prijs waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet klopt gewoon niet geldig.
Beetje een indekking voor de ondernemer als ie een keer op zijn stickerpistool vergeet de C van centjes te veranderen in het euro teken.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Dan schrijf je "processorkernen" en niet "processoren". Want ook al vereenvoudig je de terminologie, hij moet wel kloppen, natuurlijkbwerg schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:48:
[...]
Je legt het systeem uit op het technische niveau van je klanten. Bij de mediamarkt is dat niveau niet zo hoog en daarom krijg je een versimpeling van zaken. Doelbewust misleiden zou ik het niet noemen.
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mijn punt is ook niet dat ik 3MB extra moet krijgen op mijn HDD, maar het punt is dat specificaties niet zeggen dat je exact dàt product moet krijgen zoals een techneut het interpreteert. En dat een techneut best weet dat je een pc krijgt met een quadcore, een HD van 500GB etc. Gezien die andere topics (waar de koop zelfs nog nà het leveren werd geannuleerd wegens een onredelijke prijs, en het product terug moest naar de winkel) schat ik de kans dat je vier 920's krijgt ongeveer 0, als het niet lager is.Sefyu schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:54:
Oh no... Here we go again GB vs. GiB etc etc. Laat dat aub gewoon even achterwege en neem kennis van zijn punt zonder te azijnpissen.
En marketingtermen kloppen sowieso nooit. Bij hoeveel producten staat wel niet "de nieuwste ...-technologie!" terwijl dat niet zo is. Nou, je gaat er geen refund voor krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 03-11-2009 00:01 ]
Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op.
Art. 3:44 lid 3 BW
Exact. Ten eerste hoort zoiets in Shopping Forum. Echter zie ik het nut ook helemaal niet. Zoals aangegeven, spel- en zetfouten voorbehouden. Je doet er niks tegen, gewoon een menselijke fout.
Dit topic gaat dan ook dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()