Ik had serieus niet verwacht dat zoiets basaals als het aansluiten van een printer problemen op zou leveren, maar ik zit nu toch echt al een paar uur te kloten met een HP Photosmart C4580. De printer staat ingesteld als 'DHCP'-modus en hij krijgt ook netjes van de router een ip-adres. De pritner test-pagina geeft dit ook netjes weer. Echter de software blijft maar zeggen dat de printer niet gevonden kan worden:
Volgens de testpagina heeft de printer inderdaad IP 192.168.1.47; echter hij is dus niet bereikbaar. Ik heb de software al opnieuw geinstalleerd; ook op een andere computer in het netwerk (XP en Windows 7) maar dit hielp net: beide dezelfde foutmelding. Ook heb ik de firewalls uitgezet: mocht ook niet baten.
Iemand nog ideeen? De handleiding van de printer helpt ook niet: alle probleemoplossers heb ik al doorlopen.
code:
1
2
3
| Uw computer kan niet communiceren met uw printer op 192.168.1.47. Dit kan worden veroorzaakt door een firewallprogramma. Als u een firewallprogramma gebruikt, controleert u of UDP poort 427 niet is geblokkeerd voor inkomend en uitgaand verkeer. Uw pc kan niet communiceren met uw printer op adres 192.168.1.47. Controleer alle kabelaansluitingen. Controleer of de printer, de pc en de router zijn ingeschakeld en met het netwerk verbonden. |
Volgens de testpagina heeft de printer inderdaad IP 192.168.1.47; echter hij is dus niet bereikbaar. Ik heb de software al opnieuw geinstalleerd; ook op een andere computer in het netwerk (XP en Windows 7) maar dit hielp net: beide dezelfde foutmelding. Ook heb ik de firewalls uitgezet: mocht ook niet baten.
Iemand nog ideeen? De handleiding van de printer helpt ook niet: alle probleemoplossers heb ik al doorlopen.