Toon posts:

Programmas crashen nadat stroom van pc is gehaald

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijd terug een pc gebouwd en heb wat problemen. Ik had de speaker van mijn case op de verkeerde aansluiting gedaan en dat gaf wat crashes. Nu ben ik alleen misschien bang dat hierdoor mijn moederbord beschadigd is want niet alle problemen zijn opgehouden.

Om even eerst maar bij het probleem te beginnen:
Ik trek 's avonds nadat ik mijn computer af heb gesloten de stekker eruit. Nu is het rare dat als ik de computer op start nadat de stekker eruit is geweest hij altijd crasht als windows een paar seconden draait, ik kom wel op mijn bureaublad maar dan loopt een willekeurig programma vast en krijg ik een bluescreen. Hierna start hij gewoon normaal op.

Als ik mijn computer echter opstart zonder de stroom er af te halen dan doet alles het prima.
Nu heb ik het een tijdje zo gelaten maar nu beginnen er steeds meer programmas willekeurig vast te lopen.

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, zou ik mijn moederbord kapot hebben gemaakt of is het wat anders?

Hier zijn de specs mochten jullie er wat aan hebben:

Intel I5-750
Real power M620
Hd4870
P-55 Pro
WDC WD500AAKS-00M9A0 harde schijf
4 gig ddr3 ram geheugen
SEAGATE ST3250823A Dvd speler/schrijver

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:10

MsG

Forumzwerver

Welke error geeft de bluescreen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Meestal valt hij te snel weg om te kunnen lezen, vanochtend bleef hij echter staan en stond er:
0x0000001A (0x00041284,0x7BA23001,0x00000000,0xC0503000)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Als ik erop google krijg ik allerhande verwijzingen naar memory problemen bij die stop-code, draai eens een Memtest of probeer anders eens te draaien met de ene helft van je RAM en vervolgens nog eens met de andere helft en probeer uit te vinden welke module defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik nu doen, had al eerder defect ram. Maar had deze nog niet getest.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:10

MsG

Forumzwerver

Je kan uitschakelen dat hij automatisch reboot na een BSOD, doe hiervoor rechtermuisknop op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en herstelinstellingen > Instellingen > Uitvinken "Systeem automatisch opnieuw opstarten"

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, zal dat eens instellen.

Heb net memtest een uurtje laten draaien en hij geeft een errors met confidence value 109 aan. Nu had ik dat dus ook al eerder gehad met 2 andere geheugenmodules, lijkt mij dat de kans dat het dan aan mijn moederbord ligt best groot is? Of ik doe iets vreselijk fout?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 00:06 ]

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Heb je de instructies over het geheugen plaatsen zoals die in het boekje staan al gevolgd? Bij de P55 bordjes is het van groot belang dat je je geheugen op een bepaalde manier plaatst.

Verwijderd

Probeer 1 andere RAM module. Kijk dan of de fout is opgelost met memtest. Zo niet, grote kans dat het je moederbord is. Zelf gok ik op het RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modules geplaatst zoals in de handleiding staat, de witte slots de prioriteit geven.
Gisterenavond had ik dus memtest laten lopen en kwam er uit dat 1 van mijn ram modules kapot is, nu zit alleen degene erin die wel goed is volgens memtest.

Vanochtend nadat ik weer de stroom van de pc had gehaald crashte hij echter weer gelijk, met inderdaad een memory managament error en weer dezelfde foutcode.
Zou het dan toch mijn moederbord zijn?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Heb je al een memtest gedraaid met alleen dat ene latje geheugen erin?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan geeft hij geen errors.
Heb hem nu nog een keer laten draaien omdat hij net crashte en alweer geen errors.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:53:
Ja, dan geeft hij geen errors.
Heb hem nu nog een keer laten draaien omdat hij net crashte en alweer geen errors.
een uurtje memtest draaien is imho ook niet genoeg.

Draai hem eens iets langer, en doe ook eens een stresstest.

Wat zijn je voltages ? en je temps ?

edit:

Voltages van alles, dus je 12v lijn etc.
Temperaturen kun je meten met vanallerlei programma's

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-11-2009 10:27 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal hem wat langer laten draaien dan, ik had hem na een uur laten stoppen want dan was die test voor 100% klaar.

Voltage van mijn dram staat op auto en de temperatuur van ervan kan ik nergens vinden?

Edit:

CPU temp: 47C
MB temp: 42C

Vcore voltage: 1.216V
+3.30V :3.264V
+5.00V :5.040V
+12.00V :11.985V

CPU voltage=auto
DRAM voltage=auto
VTT voltage=auto
PCH voltage=auto
CPU PLL voltage=auto

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 11:04 ]

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
wat zijn de specificaties van je geheugen?

dus : welk geheugen heb je (volledige naam + snelheid) en op welke settings draai jij je geheugen (Voltage en CasLatency)?

Je hebt een i5- processor, dus zou het kunnen dat je een hoger geheugen hebt dan 1066 en dan via bios (evt overclocken) de settings handmatig moet instellen

[ Voor 32% gewijzigd door lotje1 op 04-11-2009 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
PC3-8500 DDR3-1066 OCZ
7-7-7
1.6V

Dram-frequency: 533Mhz
FSB:DRAM 2:8
CAS# Latency: 7.0 clocks
RAS# to CAS# delay: 7 clocks
RAS# precharge: 7 clocks
Cycle Time: 18 clocks
Row Refresh Cycle Time: 59 clocks
Command rate: 1T

Mijn voltage stond dus eerst op auto, nu heb ik hem op 1.61 gezet en lijken de memory crashes over. Nu kreeg ik alleen wel een crash met: ati3duag.dll heeft dit ook met mijn memory te maken? Zo ja dan ga ik vandaag wel kijken of ik dit geheugen kan ruilen want het valt nog binnen mijn garantie termijn.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Systeem uit elkaar halen, terug in elkaar steken, reinstall windows en dan nog eens zien :)
Pagina: 1