Esata Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 12:14
Hallo,

Ik heb dus een Sata disk in een externe behuizing aangesloten via Esata.
Windows 7 ziet de disk perfect in apparaatbeheer maar bij deze computer staat echter niets.

Ik zie wrs iets simpels over het hoofd...
Moederbord : Abit AB9 Pro.

www.viper550.be/esata.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door internaut op 02-11-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

De schijf partitioneren en formateren lijkt me een goede 1e stap.
Dat doe je bij schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En in schijfbeheer dan?

edit:
Haha dat blijkt een nogal voor de hand liggende vraag te zijn ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 02-11-2009 21:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat zegt schijfbeheer?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
In schijfbeheer is de disk ook niet te vinden.
Er staan 2 partities met data op de disk die perfect worden gezien op een XP machine.

[ Voor 48% gewijzigd door internaut op 02-11-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Hier staat dat hij op S-ATA1 draait, volgens mij ondersteunt dat geen Hotplug. Of die controller (SiL3132) op dat moederbord zowiezo hotplug ondersteunt is ook een verhaal apart, om te beginnen moet hij niet in RAID of IDE-Legacy modus staan, maar in AHCI modus. Probeer het nog eens, maar dan op een S-ATA controller die in AHCI modus staat!

Even doorgelezen: Je moederbord ondersteunt het volgende (volgens een andere site, ABit site ligt weer eens plat...)

6 x SATA 3Gb/s from Intel ICH8R supports Intel Matrix Storage Technology (AHCI & RAID 0/1/5/10), 2 x SATA 3Gb/s from JMicron JMB363 (supports RAID 0/1/0+1 JBOD), 1 x SATA 3Gb/s from Silicon Image 3132

Ik zie nergens wát die SiL3132 ondersteunt, maar wél dat de Intel controller AHCI ondersteunt. Stel dat in in de BIOS (let op met een al geïnstalleerd OS!), en het zou moeten werken.

Het probleem is dat Windows XP géén AHCI ondersteunt (bejaard OS, dat vragen AHCI te ondersteunen is net zoiets als Windows 3.11 vragen om met USB ondersteuning te komen), en het via een work-around die HELEMAAL niet volgens het boekje werkt, en soms wel eens wat problemen gaat als het ineens wél via het boekje gaat. Een van je andere controllers proberen, het apparaat er aan hebben TIJDENS de boot (immers, je hebt het aan S-ATA, echter niet AHCI, dus schijf aangesloten en aan tijdens boot en initialisatie van de controller-BIOS is een must) zou het op moeten lossen.

[ Voor 61% gewijzigd door Umbrah op 02-11-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Ik kan AHCI inschakelen op de ICH8R maar is het probleem dan niet dat mijn OS niet gaat opstarten of dat mijn andere disks niet worden gezien die erop aangesloten zijn ?
Pagina: 1