Hallo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ik lees het forum nog altijd met véél plezier.
Over het algemeen heb ik een probleem als ik post, en ook nu weer.
Even de situatie:
Ik heb water gemorst over mijn ruim 1 jaar oude Pioneer A-A6-J stereo versterker.
Het water is er kennelijk aan de voorkant door lucht openingen ingelopen.
Als ik de versterker aanzet dan schiet het in een soort beveiliging.
Zonet heb ik het opengeschroefd en zag tot mijn schrik dat de voorste printplaat toch nat is geworden.
De voorste printplaat zit uiteraard vol met kabels en zit tussen de twee (voedingen?) in.
Verder staan er 8 condensators op, die verder niet voorkomen in de binnenkant.
Ik heb geen idee welk onderdeel er beschadigd is, het enige dat ik weet is dat het een vervangbare plaat lijkt...behalve voor die condensators.
Mijn vraag is nu:
Is dit te repareren?
Kan ik de versterker naar een audio boer brengen en de printplaat laten vervangen?
nieuwe was het apparaat ongeveer 450 euro, is het dan nog wel de moeite om dit te laten repareren?
Alvast bedankt!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ik lees het forum nog altijd met véél plezier.
Over het algemeen heb ik een probleem als ik post, en ook nu weer.
Even de situatie:
Ik heb water gemorst over mijn ruim 1 jaar oude Pioneer A-A6-J stereo versterker.
Het water is er kennelijk aan de voorkant door lucht openingen ingelopen.
Als ik de versterker aanzet dan schiet het in een soort beveiliging.
Zonet heb ik het opengeschroefd en zag tot mijn schrik dat de voorste printplaat toch nat is geworden.
De voorste printplaat zit uiteraard vol met kabels en zit tussen de twee (voedingen?) in.
Verder staan er 8 condensators op, die verder niet voorkomen in de binnenkant.
Ik heb geen idee welk onderdeel er beschadigd is, het enige dat ik weet is dat het een vervangbare plaat lijkt...behalve voor die condensators.
Mijn vraag is nu:
Is dit te repareren?
Kan ik de versterker naar een audio boer brengen en de printplaat laten vervangen?
nieuwe was het apparaat ongeveer 450 euro, is het dan nog wel de moeite om dit te laten repareren?
Alvast bedankt!