Sony VGN-NW21EF als HTPC

Pagina: 1
Acties:

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:04
Ik heb de Sony VGN-NW21EF en die wil ik gebruiken als HTPC.
NU heb ik de beruchte birdscene gedownload om te kijken of deze probleemloos afspeeld op mijn sony laptop.
Hij speelt deze scene af met media player classic en tijdens het afspelen is mijn processorbelasting 100%
Volgens mij maakt hij geen gebruik van de videokaart (ATI 4570 mobile) en hierdoor stootert het beeld en geluid.
Weet iemand hoe ik de hardwarematige versnelling kan instellen via de videokaart, of missschien moet ik wat anders doen.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
MillZ schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:33:
Ik heb de Sony VGN-NW21EF en die wil ik gebruiken als HTPC.
NU heb ik de beruchte birdscene gedownload om te kijken of deze probleemloos afspeeld op mijn sony laptop.
Hij speelt deze scene af met media player classic en tijdens het afspelen is mijn processorbelasting 100%
Volgens mij maakt hij geen gebruik van de videokaart (ATI 4570 mobile) en hierdoor stootert het beeld en geluid.
Weet iemand hoe ik de hardwarematige versnelling kan instellen via de videokaart, of missschien moet ik wat anders doen.
In Windows Media Player Classic:

1. View -> Options -> Playback -> Auto Load Subtitles aanzetten
2. Onder tabblad Output Directshow Video op EVR Custom Pres zetten, met resizer op Bicubic A=-1.00 (PS 2.0)
3 Onder internal filters in het linker vak Matroska aanvinken, in het rechtervak H264/AVC (DXVA)
4. Onder external filters, klik op Add Filter, kies ffdshow video decoder en selecteer Block.

Nu speelt hij als het goed is in DVXA modus, met videokaartversnelling.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:04
Jeetje heerlijk deze heldere uitleg, ik kom alleen de ffdshow video decoder niet tegen in mijn lijstje.
Heet het misschien anders?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
MillZ schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:02:
Jeetje heerlijk deze heldere uitleg, ik kom alleen de ffdshow video decoder niet tegen in mijn lijstje.
Heet het misschien anders?
Als je die niet tegenkomt hoeft hij ook niet geblokkeerd te worden. Als het goed is speelt hij dus nu in DXVA modus af.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Gewoon een kwestie van de juiste speler, met de juiste instellingen en de juiste codec. Vaak is de ondersteuning niet aanwezig en doe je alles op de CPU ipv GPU.