PC op TV; scherm onvolledige grootte

Pagina: 1
Acties:

• wlsgerri
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb mijn PC op mijn TV aangesloten.
Het gaat om een Philips 42PFL7864H.
Mijn pc beschikt over een Radeon HD4890 VaporX van Sapphire.
Ik heb de laatste Catalyst drivers geinstalleerd en de TV beschikt over de laatste firmware.
De pc is op de TV aangesloten middels een HDMI kabel (ook HDMI-DVI geprobeerd, tevergeefs).

Alle instellingen in Windows 7 (X64) lijken goed te staan: resolutie 1920x1080 op 60Hz en 32bits ware kleuren.

Het probleem is dat mijn scherm niet volledig gevuld is. Ik heb aan de linker- en rechterzijde een zwarte balk van een centimeter of 4 en aan de boven- en onderzijde ook een zwarte balk van circa 2 centimeter.

Ik had hiervoor een GeForce 8800GTS. Daarbij had ik dit probleem NIET! Heeft er iemand enig idee? Ik heb de drivers ook al opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht ook niet baten.

Mijn TV beschikt over een 'PC Modus', die via het beeldmenu aan/uit te zetten is. Bij mijn 8800GTS gebruikte ik deze functie om het beeld goed en helder te krijgen. Zo ook nu met mijn Radeon. Wanneer ik deze modus uitzet, dan is het scherm wel volledig, maar reageren mijn muis en toetsenbord en traag en ziet het beeld er kwalitatief veel minder uit.

Ik hoop dat iemand nog een mogelijke oplossing heeft, voordat ik mijn pc opnieuw ga installeren, om zo te proberen dit probleem te verhelpen.

Bij voorbaat dank!

Stanley

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50
Zie mijn reactie in een ander topic onder deze link:
ShadowLord in "Monitor refreshrate"

Het gedrag wat je ziet is 'normaal' voor een ATI kaart die aan een TV hangt, maar kan gelukkig uitgezet worden.

En mischien een idee voor de modjes om dit aan de FAQ toe te gaan voegen?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• wlsgerri
Ik gebruik echter de Ati Tray Tool ipv CCC. Heb daarin zitten zoeken, maar kon deze instelling niet vinden...
Heb jij enig idee?
Iig vast bedankt voor je reply!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Installeer dan CCC eens. Dan heb je meer mogelijkheden, en heb je die optie wel.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05 18:42

the mod man

iets van beeldmaker

Even de overscan/onderscan op 0 zetten (in CCC). Probleem is erg bekend bij ati (heb ik zelf ook op m'n FullHD tv)

[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 02-11-2009 21:05 ]

I can't wait to shoot!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Begin met een software update van je TV.
Aangezien die update de datum 2009-09-29 heeft, gok ik dat je hem nog niet hebt.

Heeft precies jouw probleem bij mij een keer opgelost. Maar dan met een Mac Mini en overscan/gedeeltes van het beeld die wegvielen.

• wlsgerri
Heb CCC geinstalleerd en scaling op 0% gezet. De randen zij minder, maar dus nog niet verdwenen...

• wlsgerri
heb de laatste firmware van TV van 29-09 al!

Liever niet twee keer achter elkaar posten. Als je nog iets wilt melden voordat iemand anders gereageerd heeft, edit dan je vorige post.

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 03-11-2009 00:55 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
wlsgerri schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:16:
heb de laatste firmware van TV van 29-09 al!
Dan heb ik niks gezegd.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50
wlsgerri schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:15:
Heb CCC geinstalleerd en scaling op 0% gezet. De randen zij minder, maar dus nog niet verdwenen...
Als de scaling op 0% staat stuurt je videokaart hetzelfde (beeldvullende) beeld wat hij ook naar een normale monitor zou sturen. Overgebleven zwarte randen (mogelijk alleen aan de boven/onderkant of zijkanten?) liggen dan waarschijnlijk aan je gekozen resolutie en/of je TV. Zorg dat de resolutie die je kiest overeenkomt met je TV, bijvoorbeeld 1280x720 voor 720p en 1920x1200 voor 1920p/1920i

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• wlsgerri
Heb ff gereboot, et voila!
Hartelijk dank allen voor jullie info!!!
Pagina: 1