[CentOS] IP-TV stream encoden en opnieuw streamen

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 11:27
Hey Folks...

Na veel gepruts moest er toch maar een Linux distro op mn "nieuwe" server komen te staan.
Dit is in dit geval Cent OS 5.3 geworden.
Echter kan ik met veel zoekwerk wel wat voor elkaar krijgen op command line base maar toch helaas nog niet alles.
Als vervent Windows gebruiker is alle begin lastig ;)

Wat er moet gebeuren is het volgende.
Ik heb een IP-TV aansluiting die mij een multicast stream aanlevert, leuk op de decoder tv kijken of gewoon kabel in de pc en kijken met VLC...
Echter zou ik graag willen dat ik 1 of 2 streams op kan pikken op mn server waarbij ik deze in "normaal" formaat weer door kan streamen zodat ik ze op een andere locatie gewoon via het internet kan bekijken.
Hierbij speelt bandbreedte niet zoon groot probleem (35/35 mbit fiber).
Maar het encoden wel...

Zoals aangegeven draai ik CentOS 5.3 zonder X.
VLC zou dit truukje moeten kunnen op de commandline... maar die moet ik dan weer een server meegeven waar hij het naar toe moet zetten... das dus weer wat lastiger (suggesties welkom!).
MPlayer kan al helemaal geen verbinding krijgen dus dat word hm ook niet.

Daarbij kom nog eens (maar dat heeft opzich weinig met het hoofdprobleem uit te staan) dat ik 2 nicjes onboard heb.
1 voor mn normale netwerk, 1 voor de IP-TV aansluiting.
Hoe geef ik nu voor een programma aan dat hij op 1 van de 2 aansluitingen moet gaan zoeken naar die multicast stream...

Conclusie dus 2 vragen...
a) wat is de snelste en beste manier van deze stream oppakken en door zetten
b) houd dan weer verband met a) hoe wijs ik dit toe...

Er zal ongetwijfeld een truukje voor zijn maar Google was helaas toch niet mijn beste vriend in dit gebeuren :(
Bijna alles heeft een X nodig die ik dus niet draai...

Suggesties uiteraard altijd welkom, en ... vergeet niet :) ik nog vrijwel noobish met Linux :X

Deze advertentieplaats is te huur!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mischien dat FFmpeg iets voor je is.

Wikipedia: FFmpeg