[Vista 64 Bits] PC start niet meer op/

Pagina: 1
Acties:

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Hoi,

ik heb een probleem met mijn computer, nadat ik vandaag in de bios reset defaults had gedaan omdat ik alles weer op normaal wou hebben vanwege problemen met spellen die vastliepen enz.
Maar nu wil mijn pc vista niet meer booten. Als ik de pc opstart vertelt ie me dat ik een bootable disk in de pc moet stoppen. Dus ik ga naar de boot device priority waar ineens de floppy disk(die ik niet heb) op 1 staat, dus ik verander het en zet de hdd op 1, hierna nog een keer proberen maar ik krijg hetzelfde bericht:

Winload.exe is missing. Dus na een beetje googlen is de oplossing om windows herstel te doen vanaf de installatie cd. Maar dat doet het ook niet! Dus uit wanhoop maar geprobeerd de hele pc maar opnieuw te instaleren, en zelfs dat lukte niet. Dus wss de cd ook nog stuk. Is nu de enige oplossing om maar een nieuw besturingsysteem te kopen?

[ Voor 73% gewijzigd door Mastodon334 op 02-11-2009 18:03 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-02 13:28
je kunt ook een ubuntu live cd proberen. Kun je gratis downloaden via het internet. Een cd kan niet zomaar kapot gaan. Is de cd/dvd nog krasvrij etc..?

...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je toevallig meerdere harde schijven in je systeem en staat de bootloader op de "verkeerde" disk?

https://discord.com/invite/tweakers

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Heb je de CD speler wel als eerste boot device?

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Ja ik dacht eerst dat mijn 2 harde schijfen in raid uit waren gezet want daar stond windows op, dat was dus niet het geval. Dus als 1st boot device had ik de harde schijf gedaan. Dat werkte dus niet, hierna geprobeerd met de cd, nadat ik de dvd-rom als 1st boot device had ingesteld. Maar nu werkt het systeemherstel en het opnieuw instaleren ook niet meer omdat er blijkbaar een bestand mist op de dvd.