Toon posts:

CPU over temprature error! (nieuwe cooler)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede forum gebruikers...
Sinds pas de melding op mijn pc CPU over temperature error!
Dit kwam door dat er nogal stof in de behuizing zat en met namelijk in de cpu koeler.
Ik heb toen een nieuwe CPU koeler gekocht omdat de andere niet meer erop gezet kon worden (pinnetjes klemden niet).
Volgens de verkoper koelde deze koeler zelf nog beter.
Ik deze koeler er in gezet maar nu krijg ik weer deze melding!

Moederbord een Asus p5s800, Intel proccesor met koeler AC Freezer 7 pro.

Wie o wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Voel even aan het koel blok of deze ook warm wordt. En of die er überhaupt goed opzit.
Ook verse koelpasta erop aangebracht?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Koeler wordt niet warm...
Koelpasta zat op de koeler en volgens de verkoper hoefde ik er dus geen op te doen.
Oude pasta op de processor heb ik verwijderd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Ik denk dat de ventilator van je nieuwe koeler te langzaam draait, en dat je BIOS daardoor denkt dat hij helemaal niet draait.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22
Zeg eens welke processor.
Want ik heb de zelfde koeler ;) , En ik heb mijn cpu (afhankelijk van de binnentemp) gemmideld 22-24 idle en 32-34 stressed ;)
En als ik mijn pc uitzet, worden de koelvinnen NIET warm, de koperen buisjes WEL, maar het grote koperen blok onder op de cpu NIET.
De vetilator hoort dacht ik 2800 rpm te maken? Ik heb hem altijd op 0 % staan op realtemp, dan is het 700 rpm dacht ik? Temp is hetzelfde, behalve stressed natuurlijk niet(40C) is het 65 %.
De fan maakt bij mij vrij veel kabaal, maar dit is van de luchtverplaatsing.
Zie mijn review: productreview: Arctic Cooling Freezer 7 Pro review door alaintje (misschien niet de beste xD)

Mijn cpu is wel eens 8 graden geweest uur lang. ik had mijn raam open, 120 mm fan ervoor, buisje naar mijn kast lopen, die erin gestopt het was buiten ijskoud :+ .
hehe.
Naja je zou wel slecht hebben gemonteerd. pushpins goed naar beneden gedaan, het zwart zover naar beneden drukken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 16:07
Of je bent vergeten dat stikkertje op de al aangebrachte koelpasta te verwijderen van je koeler xD
Pagina: 1