Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hoi :)

Normaliter kan ik me gelukkig prima behelpen met de mooie FAQ's, de Hangen en Opstartproblemen guide (die heb ik dus ook al geraadpleegd) en de GoT Search. Maar nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. En hoop ik dat menselijk meedenken mij hierin kan verder helpen.

Als eerste mijn systeem:

Processor: Intel i5 750
Moederbord: P55-GD65
Geheugen: Corsair Corsair 4 GB DDR3-1333 DHX Kit (TW3X4G1333C9DHX) Corsair over de i5 750 De datasheet
Videokaart: Sapphire HD5770
Voeding: Antec TruePower New Series TP-650
Geluidskaart: Creative Audigy (overblijfsel van mijn oude systeem)
Hardeschijf: Samsung HD103SJ 1TB S-ATA

Wat is het probleem?

Ik krijg mijn systeem niet stabiel.
Ik heb dus 4 sloten op mijn moederbord die ter behoeve van het dual channel gebeuren zo zijn ingericht

Afbeeldingslocatie: http://recon-design.nl/geheugen.jpg

Nu is het geval dat als ik 2 reepjes in slot 1 en slot 3 zet (volgens het boekje), hij bij de windows installatie (windows 7) al vast loopt. Ik dus de reepjes afzonderlijk getest. Met reepje 1 in bankje 1 doet hij het gewoon (zelfs geinstalleerd, maar in windows liep hij nog wel vast (zelfs 1x een BSOD gehad, maar nog niet kunnen reproduceren. Probeer ik vanavond). Met reepje 2 in bankje 1 begint wel alles te draaien in mijn pc, maar krijg ik niks op het beeldscherm te zien. Blijft dus zwart.

Met reepje 1 in bankje 3 krijg ik ook nog redelijk resultaat. Maar met reepje 1 in bankje 2 of 4 krijg ik ook zwart beeld (weet niet of dat door het dual channel gebeuren komt? Is dat standaard zo?).

Memtest gedraaid met beide reepjes: memtest liep vast.

Voltage van de reepjes naar 1.6 gezet: Memtest vindt geen fouten. Windows loopt echter wel weer vast na een tijdje.

Op de reepjes zie ik 1.5V ver3.2 staan. Dus het lijkt me dat deze zijn bedoeld om op 1.5V te draaien. Ik las ook op GoT dat de geheugen controller of de chipset niet meer dan 1.65V kan hebben. Dus ik was niet echt gemotiveerd om met het voltage gaan te experimenteren.

In de HW monitor zien de voedingswaarden er ook goed uit.

Waar heb ik hulp gezocht

Op GoT gekeken, wel wat topics tegen gekomen. Maar niks waar ik echt veel aan had. Op Corsair.com topics doorgelezen en uiteraard de hang en opstart guide gevolgd.

Wat wil ik nog gaan proberen

Nu ik er bij nadenk:

- controleren of ik niet een hardeschijf en een videokaart op 1 rail heb gezet (op dit moment hangt alleen mijn videokaart, mijn geluidskaart, hardeschijf en dvd lezer en brander in mijn pc).
- Andere hardeschijf proberen (ik heb geen extra moederboard en geheugen).
- Andere (Coolermaster 500W) voeding proberen. (ook al zien de voedingswaarden er goed uit).

Voor de rest zit ik er best door heen op dit moment. Baal er goed van. ;)
Als ik nog meer dingen te weten kom zal ik het hier neerzetten. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dus wat ik uit je verhaal begrijp doet hij met reepje 2 erin ongeacht welk slot helemaal niks, een comb. van 1 en 2 loopt dus ook vast,

klinkt alsof reepje 2 kapot is, maar voordat je hem RMA't, je geheugen zou op 1,5v moeten draaien op 1333 MHz met timings 9-9-9-24, staat dit allemaal goed ingesteld? zo niet, even goed instellen en opnieuw beide reepjes testen,

staat het geheugen op de QVL van het moederbord? het zou kunnen dat er een compatibiliteits issue is, maar test eerst maar het 1e wat ik zei, we horen de resultaten wel.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Bedankt voor je reply :)

Het geheugen draait daarop standaard in de BIOS. Dit heb ik dus al uitgeprobeerd. Waar kan ik de QVL van het moederbord bekijken? Ik kan op de MSI site niets erover vinden (wel een vaag test gebeuren, maar ik weet niet of dat de QVL is). Hij staat dus niet op het testreport... In de winkel zeiden ze dat het geen probleem zou zijn. Ik zou het persoonlijk ook raar vinden dat geheugen wat er niet op staat gedoemd is om foutief te werken. Is dit echt zo?

Moederbord site
Test report (weet niet of dat de QVL is?)

Is het verstandig om de Corsair test specs te proberen?
Tested and packaged in pairs
Packaged together immediately following system
test
SPD settings of: 7-7-7-20 at 1066MHz
Bron: datasheet

[ Voor 13% gewijzigd door -Splash- op 02-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
graag gedaan, niets zo vervelend als pc issues.

die test report is idd de QVL. het geheugen in die lijst is getest en werkend bevonden door de fabrikant.
jouw geheugen staat er niet bij, dit betekent niet gelijk drama, misschien is die lijst niet helemaal up to date. of is dat geheugen nog niet getest, er zijn immers zo veel smaken. maar in het ergste geval is het dus niet compatible.

heb je de meest recente bios op je moederbord staan? flash anders even je bios met enkel het reepje dat goed door memtest komt erin, een nieuwere bios kan de mem support nog eens vergroten.

je zou kunnen proberen het geheugen op 1066 MHz met 9-9-9-24 timings te testen, misschien dat het dan wel wil.

om het geheugen uit te sluiten is het toch het makkelijkst om het bij een vriend/kennis/familie te testen op een ander DDR3 moederbord, zo kun je in ieder geval iets nuttigs zeggen over het geheugen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Oops! Vergeten te vermelden in de OP. Ik heb inderdaad al de BIOS geflashed naar versie 1.4 (van versie 1.2). Dat was ook mijn hoop. :)

Maar kan het echt zo dramatisch uitpakken (dat 1 reepje niet reageerd) door incompatibiliteits problemen?

Ik ga je suggestie an de timings thuis proberen. Het klinkt stom... maar ik heb geen vrienden met DDR3 geheugen. Iedereen heeft DDR2...... bah ;)

En inderdaad... ik heb genoeg pc's in elkaar gezet... en alles loopt altijd goed.... tot het een keer fout loopt... en dan ben je ook echt even bezig (hele weekend hieraan gezeten :'( )

[ Voor 19% gewijzigd door -Splash- op 02-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan is de bios in ieder geval up to date, is dat duidelijk.

er zwerven heel wat verhalen op internet (en ook op dit forum) rond over niet functionerend geheugen, heb een ongeveer gelijksoortig issue gehad met corsair dominators op een p965 chipset.

is idd lastig als niemand DDR3 heeft, ben je toch aangewezen op de winkel waar je het gekocht hebt.

ik denk persoonlijk eerder dat die 2e module stuk is, maar heej, niks uitsluiten voordat alles getest is.

laat maar weten hoe het uitpakt met die timings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 00:14
en wat heb je met de OC knop gedaan?
is die in gedrukt?

Ik had zelf een Adaptec 1220SA sata kaartje maar gaat ook niet goed op dit bord met bios 1.2.
kon in de setup van win7 geen hdd drive vinden en een stuurproggie geinstalt werkt ook niet..

[ Voor 63% gewijzigd door Langhe op 02-11-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258842

Hmm... het eerste wat ik probeerde toen ik thuis kwam:

Ik heb het geheugen in de bios op 1066 gezet.... en beide geheugen bankjes doen het.... (ook om en om geprobeerd solo). Geen problemen tot dus ver... keurig geinstalleerd... windows draait vlekkeloos.

Maar zodra ik hem weer terug zet op 1333... loopt hij weer vast....

Mijn vraag.... wat moet ik hiermee doen? Wat zijn de gevolgen als ik hem op 1066 laat staan? Of hoort dit niet en hoor ik hiermee terug te gaan naar de winkel.

Eigenlijk kan ik leven met een stabiel systeem dat prima en snel loopt. Zou 1066 snel genoeg zijn?

Met andere woorden: Wat zijn de gevolgen en welk advies kunnen jullie me geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258842

Langhe schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:01:
en wat heb je met de OC knop gedaan?
is die in gedrukt?

Ik had zelf een Adaptec 1220SA sata kaartje maar gaat ook niet goed op dit bord met bios 1.2.
kon in de setup van win7 geen hdd drive vinden en een stuurproggie geinstalt werkt ook niet..
Nee :)
DIe OC knop laart ik lekker zitten. Ik ben niet echt geinteresseerd in overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278345

klinkt als een redelijk bekend probleem ..

heb geen core i5, maar core i7 920 en corsair Dominator GT 6GB .. als ik deze op settings 1600 Mhz en op fabrieks latancies 7-7-7-20 ging zetten, continu crashes ..
toen ik voltages met latencies had ingesteld was alles stabiel, geen crashes nog meer gehad ..
Standaard gaat je processor tot 1066 d8 ik .. daar boven is overklokken ..

Ik zou gewoon proberen latencies en MHz in te stellen die fabiek afgeeft. voltages gewoon max geven 1.5 in jou geval ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 14:35
Misschien enigzins overbodig omdat het in andere topics al heel vaak is gepost:
Je moet het geheugen in slot 2 en 4 doen (gezien vanaf de processor, ik kan niet zo zien of dat op het plaatje dat je hebt gepost ook zo is) en niet in slot 1 en 2 of 1 en 3 of 1 en 4. Anders ontstaan er inderdaad allerlei problemen ;)

Overigens moet je inderdaad wel de juiste voltage settings en je timings handmatig instellen (níet op auto). Dus 1.5V als je met de gegeven timings op 1333Mhz gaat lopen. Dat kan de i5 ook prima aan en zou geen problemen moeten opleveren.

[ Voor 0% gewijzigd door Bilderbeek op 03-11-2009 08:55 . Reden: Verkeerd voltage-advies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278345

Bilderbeek schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:35:
Je moet het geheugen in slot 2 en 4 doen (gezien vanaf de processor, ik kan niet zo zien of dat op het plaatje dat je hebt gepost ook zo is) en niet in slot 1 en 2 of 1 en 3 of 1 en 4. Anders ontstaan er inderdaad allerlei problemen ;)

Overigens moet je inderdaad wel de juiste voltage settings en je timings handmatig instellen (níet op auto). Dus 1.65V als je met de gegeven timings op 1333Mhz gaat lopen. Dat kan de i5 ook prima aan en zou geen problemen moeten opleveren.
Ik zou de voltages eerst van de fabriekant aanhouden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
Woops, even verkeerd gekeken naar de voltages! Inderdaad: 1.5V!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Bilderbeek schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:35:

Overigens moet je inderdaad wel de juiste voltage settings en je timings handmatig instellen (níet op auto). Dus 1.5V als je met de gegeven timings op 1333Mhz gaat lopen. Dat kan de i5 ook prima aan en zou geen problemen moeten opleveren.
Het is niet overbodig hoor. ;) Maar zover was ik al (stond ook zo in het boekje).
Ik denk dat je mijn nummering verkeerd ziet. Ik heb de nummering vanuit het boekje overgenomen:

Zo ziet mijn moederbord eruit:

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2009/08/first-look-msi-p55-gd65/8.jpg

Ik heb nog nooit eigenlijk iets van auto afgehaald in de bios qua geheugen. Raar dat dat nu wel zou moeten. met 1.5V en 1333 Mhz loopt hij echter niet goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Anoniem: 278345 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:34:
klinkt als een redelijk bekend probleem ..

heb geen core i5, maar core i7 920 en corsair Dominator GT 6GB .. als ik deze op settings 1600 Mhz en op fabrieks latancies 7-7-7-20 ging zetten, continu crashes ..
toen ik voltages met latencies had ingesteld was alles stabiel, geen crashes nog meer gehad ..
Standaard gaat je processor tot 1066 d8 ik .. daar boven is overklokken ..

Ik zou gewoon proberen latencies en MHz in te stellen die fabiek afgeeft. voltages gewoon max geven 1.5 in jou geval ..
Wat houdt het in dat je zegt: Standaard gaat je processor tot 1066? Houdt dat in dat als ik mijn processor niet overklok ik ook niet erg veel merk als mijn geheugen terug wordt geklokt van 1333 naar 1066 (wist niet dat dat met zich verhield)?

Dit staat in de datasheet:
T E S T S P E C S
Each module pair is tested together at 1333MHz tested and packaged in pairs
Packaged together immediately following system test SPD settings of: 7-7-7-20 at 1066MHz
Guaranteed at:
Timings of 9-9-9-24 values at 1333MHz
Moet ik nu ik op 1066 draai ook de timings aanpassen naar 7-7-7-20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
Je kunt proberen om het geheugen handmatig op 1333 met die 9-9-9-24 timings te zetten; dat zou moeten werken. En anders even de timings die bij 1066 horen instellen ;) Auto-detectie van geheugen wil tegenwoordig niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Oke... dan ga ik dat proberen vanavond als ik thuis ben. :)
Ben benieuwd. :)

En anders zou het geheugen beter moeten lopen met de 7-7-7-20 timings op 1066 (ik moet me echt eens verdiepen in timings etc.. ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 03-11-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Even een update: Ik heb de winkel (waar ik het gekocht heb) gemailed. Dit kreeg ik terug:
Wij raden u aan de producten compleet en in de originele verpakking aan ons retourneren naar onderstaand adres ter beoordeling. Let u er op dat het ontbreken van (kopie) aankoopfactuur en/of klachtomschrijving kan leiden tot vertraging in de afhandeling.
Indien u langskomt, hoeft u geen klachtomschrijving mee te nemen. U kunt aan de balie uitleggen wat het probleem is. Indien dit met een korte test kan worden afgehandeld kan dit aan de balie worden getest. Dit wordt door de servicemedewerker aan de balie beslist. Indien het product defect is kan deze volgens garantiebepalingen door de klantenservice worden afgehandeld.

Wanneer u de producten verzendt, mag u de originele verpakking niet als verzendverpakking gebruiken. Verpakt u het product degelijk, zodat er tijdens transport geen beschadigingen optreden. Niet degelijk verpakte producten worden niet in behandeling genomen. Wij verpakken ze opnieuw en sturen ze retour. Voor retournering berekenen wij in dat geval verzendkosten en herverpakkingskosten aan u door. Deze worden onder rembours in rekening gebracht en derhalve verhoogt met rembourskosten. Tevens nemen wij geen pakketten in behandeling die ongefrankeerd naar ons verzonden worden.

Wij adviseren u de producten aangetekend en/of verzekerd te versturen. Het is helaas onze ervaring dat vooral hele kleine en heel grote producten regelmatig niet aankomen, omdat ze in het bezorgingproces van de vervoerder zoekraken. Als u uw product aangetekend verstuurt moeten wij tekenen voor ontvangst en krijgt u een bewijs dat het bij ons is afgeleverd. Verzekert u het product, dan heeft u recht op een vergoeding mocht het bij de vervoerder zoekraken.

We wijzen u er op dat voor producten die ten onrechte ter garantie worden aangeboden, onderzoekskosten met een minimum van € 13,50 in rekening worden gebracht.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zou dit iets uithalen of is dit 13,50 euro en het niet beschikken van een systeem als gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

heb je al een ander os geprobeerd ipv windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Nee. Ik kan wel windows XP installeren. Maar ben net zo blij dat alles goed en wel geinstalleerd is. ;)
Wat verwacht je hieruit als ik vragen mag?

Hiermee doel ik op met 1333 wel vastlopen en met 1066 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewan91
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Heb ook een I5 750 met een gd65 bord. Heb 2 reepjes van 2gb ddr3 1333. Mijn systeem liep met mem op 1333 dus ook niet stabiel en liep dus vaak vast tijdens het booten of gelijk na het opstarten van windows. Ik heb toen dus ook het mem in de bios op 1066 gezet en weg waren de problemen. Ik geloof alleen dat ik nog wel de oude timings heb staan. Zal ik nog even aanpassen. Ik laat het er maar bij want ik heb niet zo'n zin om veel moeite te gaan doen voor dat beetje extra snelheid en dan mn systeem voor lange tijd kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 23:38
1333 draait op een i5 zeer waarschijnlijk alleen als je handmatig je settings aanpast (overclocken) in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 16:21
Ik had gisteren exact hetzelfde probleem bij het installeren van mijn computer (i7 860, Corsair 4GB 1600 XMS, en MSI P55-GD80). Bij dual channel (bios op auto detect) ging ie gelijk de mist in bij Memtest, met een enkel reepje gaat het prima. Ik ga vanavond ook nog even verder klussen, en ik hoop het op te lossen met het handmatig instellen van de timing voor het geheugen.

[edit]
Bij mij zijn alle problemen verdwenen door in de bios, handmatig de timing en het voltage in te stellen :)

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 04-11-2009 20:21 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-03 10:14
Ik wil ongeveer dezelfde configuratie aanschaffen(i5, p55-gd65) en als ik hier lees kan ik beter 1066 geheugen nemen dan geheugen van 1333?

[ Voor 21% gewijzigd door Mentgeak op 06-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Hoi!

Ik ben terug gegaan naar de winkel. Daar samen met de technische dienst geconcludeerd dat het geheugen gewoon niet goed wou samen werken met mijn moederbord. Nu heb ik 1600 geheugen meegekregen (stond op de QLV) en dit werkt echt als een trein!

Bedankt voor de tips iig!

• Mentgeak
Bij mij zijn alle problemen verdwenen door in de bios, handmatig de timing en het voltage in te stellen :)
Welke timings en voltage heb je ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jminnen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 08:39
ik heb op dit moment de P55-GD65 met 4gd corsair 1600 mhz en i5 in bestelling staan bij komplett, na het lezen van al deze verhalen begin ik een beetje te twijfelen. Moet ik de boel annuleren of komt het zo wel goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
jminnen schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:47:
na het lezen van al deze verhalen begin ik een beetje te twijfelen. Moet ik de boel annuleren of komt het zo wel goed???
Same here, heb er lang over getwijfeld en besloten om maar wat minder snel geheugen te nemen.
Ik ga waarschijnlijk voor Kingston KVR1333D3N9K2/4G. Ik heb gelezen dat dit geheugen mede voor de i5 is uitgebracht en staat op de qvl van het moederbord. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Ik heb nu de Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit (Light-Retail, KHX1600C8D3T1K2/4GX, XMP). Werkt als een trein! (en XMP)

Ik kan niets zeggen over het andere geheugen. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jminnen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 08:39
corsair 1600 Mhz werkt! Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb net een nieuw systeem gebouwd met de MSI P55-GD65, daar heb ik geheugen bij besteld van 4 maal de Kingston ValueRAM 4 GB ECC Registered DDR3-1333 (KVR1333D3D4R9S/4G) en een be quiet 500w voeding.

Het systeem wil dus niet booten (no video, no post), ook niet met een reepje in slot 2. Als ik in slot 2 en 4 een reepje doe gaat het susteem aan en tien seconden later weer uit en weer aan en uit enz enz. Ik heb de bios al gereset ,een andere ( cheap ass) voeding geprobeerd, andere videokaart en de cpu gereseat.

Weet iemand of dit geheugen toevallig he le maal niet geschikt zou zijn oid? Ik twijfel daar een beetje aan nl.
Wat me wel opvalt is dat ledje 4 niet brandt bij de cpu.

[ Voor 0% gewijzigd door vinz98 op 22-11-2009 21:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 01:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

vinz98 schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:51:
Ik heb net een nieuw systeem gebouwd met de MSI P55-GD65, daar heb ik geheugen bij besteld van 4 maal de Kingston ValueRAM 4 GB ECC Registered DDR3-1333 (KVR1333D3D4R9S/4G) en een be quiet 500w voeding.

Het systeem wil dus niet booten (no video, no post), ook niet met een reepje in slot 2. Als ik in slot 2 en 4 een reepje doe gaat het susteem aan en tien seconden later weer uit en weer aan en uit enz enz. Ik heb de bios al gereset ,een andere ( cheap ass) voeding geprobeerd, andere videokaart en de cpu gereseat.

Weet iemand of dit geheugen toevallig he le maal niet geschikt zou zijn oid? Ik twijfel daar een beetje aan nl.
Wat me wel opvalt is dat ledje 4 niet brandt bij de cpu.
ECC Registered geheugen werkt inderdaad niet in combinatie met een core i5/i7 processor. Dit werkt alleen met bepaalde Xeon processoren samen en eventueel bijbehorend mainboard.
Dat wordt dus terugsturen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nou, duidelijk dus. Welke 4 GB modules kan ik wel gebruiken want ik wil wel 16 GB gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
vinz98 schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:46:
Nou, duidelijk dus. Welke 4 GB modules kan ik wel gebruiken want ik wil wel 16 GB gaan draaien.
In principe elk non-ecc DDR3-1333 geheugen.

Wil je het echt zeker weten pak je de eerder in dit topic genoemde Qualified Vendor List (QVL) erbij, daar staan van diverse fabrikanten de typenummers in die getest zijn op jouw moederbord. Soms staat dit in je manual, soms zit het los erbij, het zou in ieder geval op de website van MSI te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Er staat maar 1 module op van Hynix, ik heb nog niet kunnen ontdekken waar die verkrijgbaar is, maar dat vind ik wel....

even ter info wat MSI schreef een paar dagen later nadat ik dit schreef:

A-merk geheugen als Kingston, OCZ en Corsair zullen geen probleem opleveren. Vaak dien je wel het voltage in de biso te verhogen, omdat het geheugen een hogere spanning dan 1.50V nodig heeft. Dit kun je in het Cell Menu doen bij DRAM Voltage m.b.v. de ‘+’-toets.

[ Voor 146% gewijzigd door vinz98 op 25-11-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246771

Zelfde probleem als met de Topic Starter ....

Zelfde hardware specs alleen een I7 860 maar wel zelfde Mobo en Corsair 4GB CM3X2048-1333C9DHX.
Zelfde gezanik en eerdere ervaringen als hobby PC bouwer, nog nooit zoveel gedoe gehad :(

Win7 installeren lukt gewoon niet, en afhankelijk van de Bios Memory setting (manueel op 1066 zetten, timings aanpassen 1/2 T 7-7-7-20, etc.) Kom ik verder in het installatie proces maar een full install is me nog niet gelukt.

Bios 1.3 had de mobo ... 1.6 geprobeert en zelfs terug naar 1.1 gegaan (tip op internet gelezen). Het mag allemaal niet baten en begin het beu te worden.

Het vervelende is dat je zo slecht kan zien of het systeem bezig is met iets of dat het echt vast loopt.
In dat kader vind ik de 6 blauwe leds een hele slechte feedback geven.

Ik vrees dat ik ook ander geheugen moet hebben maar weet wel dat dit de laatste keer Corsair geheugen is geweest voor mij, gezien de problemen daarmee. |:(

Wie het weet mag het zeggen ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246771

Stability tests gedaan in DOS, prima allemaal maar zeggen dus niks ...
Probleem is is dat je niet kan isoleren waar nu echt het probleem zit.

Memory ? Of mobo ? Of .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 12:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

@Mentgeak, koop dan gewoon meteen iets dat op de qvl staat.
De P55's zijn wat kieskeurig qua geheugen.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272931

Hallo allemaal,

zouden jullie het volgende kunnen proberen ?

*preventief verwijderd*

het is een update dat met windows 7 service pack 1 komt.

het lost de problemen rond het geheugen op!

hoor graag jullie reactie

met vriendelijke groet

ITDev Solutions

p.s. administrators hebben de links weg gemod terwijl dit de oplossing is 8)7 maar goed mocht je de links willen hebben pm mij dan ff of mail mij
Modbreak:Admins houden zich niet met dit soort dingen bezig, dat is waar wij moderatoren voor zijn.

Inhoudelijk:
Spam is hier ongewenst - ongeacht of het voor een commerciele of anderszins site is. Verder is het hier geen contactforum, je emailadres spammen is ook ongewenst (en onnodig, kijk eens in je profiel...)

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 25-04-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272931

Oplossing installeren van windows 7:

Ga je bios in
ga cell menu in
zorg dat je het volgende uitzet

EIST
C1E
Virtualisatie
C-state

en eigelijk alle extra functies van de processor

(kan na installeren van mobo en patch weer aan ;) )

Groetjes

ITDev Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346169

help mij als dit kan ik heb de i7 860 en p55 gd65 nieuwe build zelf inelkaar gezet als ik opstart krijg ik even de achter grond tezien van mijn mobo. maar als ik bios of iets anders wil doen zo als installling van drivers of win 7 of in bios ga slaat het beeld ineens weg en gebeurt er nixs meer ik heb geen idee wat dit ken zijn en ik wil er oke zo graag mogelijke van af ik zie dat er veel voorgevalen zijn met geheugen ik heb geheugen bestel dat in de qvl stond de kingston hyperx 4 gb laat het mij weten mvg djemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353967

Voor degene die dit nog niet hebben op gelost.... MSI Europe geeft netjes aan op hun website welke geheugen modules en combinaties precies samen gaan met p55 GD65

Hier te lezen: http://eu.msi.com/uploads/test_report/TR10_1846.pdf

Informatie over de moederbord verder hier zoeken: http://eu.msi.com/index.p...maincat_no=1&prod_no=1846

djemy, er zijn mogelijk problemen met hyperx. kijk even naar 't bovenstaande... dan zie je wat de limieten zijn. (meer dan 4gb met hyper x kan niet volgens mij, zie blz 6)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 353967 op 25-04-2010 20:29 ]

Pagina: 1