Config router 1 bereiken via router 2

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb maar even een tekeningetje gemaakt om de vraag te verduidelijken :

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/4308/netw1.png

Ik wil graag de configuratie pagina van Modem/router 1 kunnen bereiken terwijl mijn netwerk aan router 2 zit. Router 2 benaderd internet via een PPPOE connectie op router 1 die als modem functioneerd (de login gegevens staan dus op router 2). Router 1 is echter een t-com router zonder upnp / dmz en wat al niet meer, dus router 1 als hoofdrouter laten functioneren is niet de bedoeling.

router 1 : dhcp aan, router ip : 192.168.3.1
router 2 : dhcp aan router ip : 192.168.2.1

Geen probleem om de setup van 2 te bereiken (logisch) maar wat ik ook probeer ik kom niet bij de setup pagina van 1. 2 zit met Wan port aan Lan port van 1 vast. Overigens heeft 1 maar 1xlan uitgang.

Is er enige mogelijkheid om bij de config van 1 te komen zonder dat ik naar de kelder moet lopen met een laptop ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 02-11-2009 16:24 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Router 2 DHCP uit en Intern IP adres in de range van router 1 zetten (192.168.3.2)
Router 1 > Router 2 kabel in LAN prikken?
en het zou moeten werken

edit:
Oh, dat zou ook nog kunnen, Wachtwoord Wijzigen in iets moeilijks Router 1
Remote admin aanzetten en via externe IP benaderen, maar ik zou persoonlijk voor optie 1 gaan als je niet perse 2 gescheiden netwerken moet hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door arie_papa op 02-11-2009 16:43 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor je tips maar zoals gezegd : Router 1 is een prut ding, dus ik kan niet de dhcp uit zetten van router 2, die wordt dan een simpele switch en dan zit ik met alle nadelen van router 1. Ook een remote admin heeft router 1 niet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Als router 2 PPPoE afhandelt, komt daar dus de feitelijke internetverbinding tot stand. Router is is dus eigenlijk geen router te noemen, maar slechts een bridge waarover de PPPoE sessie gaat.

Aangezien ze beide in een eigen subnet hangen zou het moeten werken, alleen zal je PPPoE sessie roet in het eten gooien.
Makkelijkst? Router 2 op dhcp zetten als je bij je config moet, configgen, en router 2 weer terug op PPPoE om weer online te komen.

Maar goed, wat wil je configgen aan router 1 als ie niets doet? Firewalling, portforwards enz worden allemaal afgehandeld door router2.

• HaseMike
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:45:
Maar goed, wat wil je configgen aan router 1 als ie niets doet? Firewalling, portforwards enz worden allemaal afgehandeld door router2.
Daar zitten de damping gegevens van de dsl lijn, die wou ik even in de gaten houden ivm recente problemen. Ik zal even je suggestie van dhcp/pppoe proberen !