Voorlopig zit ik nu op een dell xps die wel zijn tijd heeft gehad.
Nu ben ik al een tijdje nieuwsgierig naar de mac en zou ik graag overstappen.
Uit eigen ervaring met een 17" logge en zware computer zou ik graag nu naar een 13" macbook/macbook pro gaan.
Maar daar knelt nu net het schoentje.
Als ik kijk op de apple store en meerbepaald bij de verschillen tussen macbook en macbook pro 13" zie ik maar weinig verschillen.
Hier allemaal te zien: http://store.apple.com/be...y/macbook?mco=MTA4MTU1NjE En dan rechts onder op vergelijk specificaties klikken.
Het prijsverschil: 929 voor de mac 1149 voor de macpro, dus 230€ verschil
Scherm is hetzelfde
Processor is hetzelfde
Graka is hetzelfde
Memory is hetzelfde
Batterij is hetzelfde
Ingebouwde camera is zelfde
De macbook heeft zelf 90 gig meer dan de macbook pro(wel die van 1149 dus!)
Dan heb je een klein verschil dat de macbook geen sd card heeft en geen fire wire.
macbook pro heeft een verlicht toetsenbord, wat een macbook niet heeft
en de omkleding is ook lichtjes anders, maar blijft beide unibody. Of is dit wel werkelijk een groot verschil?
Nu is mijn vraag: hoe kan het dat die macbook pro 13" goedkoopste versie 230€ duurder is dan de macbook, en dat er maar zo weinig verschillen opzitten? (en dan nog wetende dat de macbook meer gig harde schijf heeft)
Zijn er grote verschillen tussen die 2 qua gebruiksgemak/ prestaties die in dit overzicht van de apple store niet aan bod komen?
Want zoals ik het nu zie zou ik met gemak een macbook kopen en 230€ besparen voor iets die quasi gelijk is aan de macbook pro.
Graag jullie mening hier omtrend.
Nu ben ik al een tijdje nieuwsgierig naar de mac en zou ik graag overstappen.
Uit eigen ervaring met een 17" logge en zware computer zou ik graag nu naar een 13" macbook/macbook pro gaan.
Maar daar knelt nu net het schoentje.
Als ik kijk op de apple store en meerbepaald bij de verschillen tussen macbook en macbook pro 13" zie ik maar weinig verschillen.
Hier allemaal te zien: http://store.apple.com/be...y/macbook?mco=MTA4MTU1NjE En dan rechts onder op vergelijk specificaties klikken.
Het prijsverschil: 929 voor de mac 1149 voor de macpro, dus 230€ verschil
Scherm is hetzelfde
Processor is hetzelfde
Graka is hetzelfde
Memory is hetzelfde
Batterij is hetzelfde
Ingebouwde camera is zelfde
De macbook heeft zelf 90 gig meer dan de macbook pro(wel die van 1149 dus!)
Dan heb je een klein verschil dat de macbook geen sd card heeft en geen fire wire.
macbook pro heeft een verlicht toetsenbord, wat een macbook niet heeft
en de omkleding is ook lichtjes anders, maar blijft beide unibody. Of is dit wel werkelijk een groot verschil?
Nu is mijn vraag: hoe kan het dat die macbook pro 13" goedkoopste versie 230€ duurder is dan de macbook, en dat er maar zo weinig verschillen opzitten? (en dan nog wetende dat de macbook meer gig harde schijf heeft)
Zijn er grote verschillen tussen die 2 qua gebruiksgemak/ prestaties die in dit overzicht van de apple store niet aan bod komen?
Want zoals ik het nu zie zou ik met gemak een macbook kopen en 230€ besparen voor iets die quasi gelijk is aan de macbook pro.
Graag jullie mening hier omtrend.