• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zat rond te zoeken of een site in de VS ook een best buy guide bijhoud zoals die van tweakers.net... ze zijn best handig, en ik heb nu de kans om vanuit de VS te importeren, maar kon er na een tijdje zoeken zelf geen een vinden, dus vroeg me af of jullie er toevallig 1 kende? Ik vermoed namelijk dat ze er toch wel moeten zijn :? :) :*) Alvast bedankt,

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Importeren als in: de verzendkosten en invoerbelasting nog moeten betalen? In dat geval lekker in NL kopen ;) zo niet, dan is het wel een goed idee natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je bedoelt meer een Pricewatch ipv een BBG denk ik? De hardware daar is niks anders dan hier dus daarvoor heb je geen aparte BBG nodig. Misschien is http://www.pricegrabber.com/ wat je zoekt?

Hou inderdaad even rekening met verzendkosten, invoerrechten (boven € 150) en met name ook met de BTW, dit tikt nog flink aan.

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
De hardware is er dus net wel anders, ik zat namelijk de BBG van hier in amerikaanse winkels op te zoeken, en vaak heb je net toch andere versies (en vaak genoeg ook totaal andere versies) in amerika. En daarnaast zijn natuurlijk de prijzen ook anders, dus al met al kwam ik toch al gauw tot de conclusie dat men een totaal andere lijst krijgt (vooral als ik naar budget en htpc systemen kijk).

En trouwens, voor zoiets als pricewatch raad ik toch wel google product search aan, hangt er natuurlijk vanaf welk perspectief je zoekt, maar ze indexen wel virtueel alles.

En wat betreft de invoer rechten, indien ik me niet vergis hoef je die niet te betalen als het al gebruikt is, en in dit geval zou een kennis van mij het dan mee brengen uit de VS (uitgepakt en wel), dus vandaar.

Hoe dan ook, het lijkt er dus op dat niemand zo snel een amerikaans equalivent kent, jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door David Mulder op 02-11-2009 17:06 . Reden: (FF m'n betekenis van importeren uitleggen) ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

GreatSlovakia schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:04:
En wat betreft de invoer rechten, indien ik me niet vergis hoef je die niet te betalen als het al gebruikt is, en in dit geval zou een kennis van mij het dan mee brengen uit de VS (uitgepakt en wel), dus vandaar.
Als het gebruikt is ja, na een maand of 6 of zo, kan ook een jaar zijn... Een collega heeft zo zijn auto en fiets mee kunnen nemen.

Lees eens "internetaankopen uit het buitenland" en "Ik reis vanuit een niet-EU-land naar Nederland".

Je kennis mag tot 430 Euro vrij invoeren. (Nog niet zolang geleden was dat fors minder.)

Nieuwe hardware is makkelijk aan type en serienummer te controleren.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over hardware zelf maar over kopen, wat in het Shopping Forum thuishoort.

Move PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

Rannasha

Does not compute.

Ars Technica heeft periodieke "system guides": http://arstechnica.com/ha...-october-2009-edition.ars

Ze richten zich iets minder op special-purpose computers zoals T.net dat doet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat TS even de speurbril op moet zetten. De meeste techsites hebben wel iets van een BBG. Zo hebben Tom's en bit-tech ze onder andere ook.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
GreatSlovakia schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:04:
De hardware is er dus net wel anders, ik zat namelijk de BBG van hier in amerikaanse winkels op te zoeken, en vaak heb je net toch andere versies (en vaak genoeg ook totaal andere versies) in amerika. En daarnaast zijn natuurlijk de prijzen ook anders, dus al met al kwam ik toch al gauw tot de conclusie dat men een totaal andere lijst krijgt (vooral als ik naar budget en htpc systemen kijk).
Kan je een voorbeeld geven? Ze hebben daar gewoon dezelfde CPU's, GPU's, HDD's ed. hoor. Misschien dat er enkele merken zijn die enkel in de VS leveren maar dat zal waarschijnlijk óf geen mainstream hardware zijn óf ook wel onder een andere naam/merk hier verkocht worden. Hetzelfde geld waarschijnlijk voor nét andere versies van producten. Maar als je een voorbeeld kan geven geloof ik je graag. Met de huidige dollarkoers kan het natuurlijk financieel gezien wel aantrekkelijk :)

Een prijsvergelijker hoef je me trouwens niet aan te raden, ik was niet van plan om iets over de grens te bestellen. Daarnaast is de PW hier naar mijn mening flink superieur dan die Product Search van Google :)

Als je het iemand mee laat nemen geldt er inderdaad een import vrijstelling. Hou je echter wel rekening met garantie afhandeling? Het zou zonde zijn als je aankoop na X weken stuk gaat en je tegen hoge verzendkosten aanloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 03-11-2009 18:26 ]

Pagina: 1