Ik heb een vraag: Wat is de beste taal om als beginnende programmeur te leren? Ik heb al een beetje ervaring in QuickBASIC en Python. Mijn doel is om gewoon een programma te kunnen maken voor mijn administratie. (inkoop/verkoop etc.) Welke taal is hier het beste voor?
Verwijderd
Dit soort topics niet openen op Got. Meta is dodelijk. De taal is irrelevant.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:40:
Ik heb een vraag: Wat is de beste taal om als beginnende programmeur te leren? Ik heb al een beetje ervaring in QuickBASIC en Python. Mijn doel is om gewoon een programma te kunnen maken voor mijn administratie. (inkoop/verkoop etc.) Welke taal is hier het beste voor?
Ja, hier schiet ik dus niks mee op? Sorry als ik het in het verkeerde forum heb gepost. Programming leek me eigenlijk best wel logisch?
Heb je al in dit subforum gezocht naar topics die eerder zijn verschenen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Welke taal moet ik kiezen
Iedereen gaat hier nu z'n favo taaltje lopen roepen terwijl je zélf een besluit zult moeten vormen a.d.h.v. onder andere wat je eisen zijn en hoe goed een bepaalde taal je bevalt. Je koopt ook geen hamer als je een schroef in de muur wil draaien
Doe dan een TR.
Iedereen gaat hier nu z'n favo taaltje lopen roepen terwijl je zélf een besluit zult moeten vormen a.d.h.v. onder andere wat je eisen zijn en hoe goed een bepaalde taal je bevalt. Je koopt ook geen hamer als je een schroef in de muur wil draaien
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topicsVerwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:42:
[...]
Dit soort topics niet openen op Got. Meta is dodelijk. De taal is irrelevant.
Doe dan een TR.
[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 02-11-2009 14:46 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Mja, deze vraag is al talloze keren voorbij gekomen en mondt altijd uit in een slotje óf een discussie waarin iedereen zijn eigen favoriete taaltje om arbitraire redenen promoot. Taal is niet relevant, je moet leren programmeren, niet leren om een programmeertaal te schrijven. Als je eenmaal kán programmeren dan kies je de taal die de features biedt die je nodig hebt om je klus te klaren. Bovendien zegt je topictitel ook niets over je eigenlijke vraag. 
Ik ga dit topic dus sluiten. Kies gewoon een taal, elke desktopomgeving zal voor jouw doel wel goed zijn. Als je nog enigszins wat requirements van je software opgenomen had dan hadden we nog wel iets met je topic gekund, maar in deze vorm wordt het niet veel meer dan de opsomming die ik hierboven noem.
Ik ga dit topic dus sluiten. Kies gewoon een taal, elke desktopomgeving zal voor jouw doel wel goed zijn. Als je nog enigszins wat requirements van je software opgenomen had dan hadden we nog wel iets met je topic gekund, maar in deze vorm wordt het niet veel meer dan de opsomming die ik hierboven noem.
Anders gedraag je je even en doe je dit soort dingen via een topic report in plaats van in een topic. Ik vind jouw post 100x storender dan de topicstart.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:42:
[...]
Dit soort topics niet openen op Got. Meta is dodelijk. De taal is irrelevant.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 02-11-2009 14:48 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.