Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Heb hier een Asus M4N78 PRO met een Phenom II - X2 550 BE, ding dee het prima, alleen in windows gaf hij de melding dat ik iets in het bios moest aanpassen namelijk AMD live uitzetten (windows 7) ik ben even in de bios geweest, heb dat uitgedaan en reboot, windows wou niet meer booten, zowel de gewone als de recovery als de win7 setup dvd niet. In het bios zag ik ineens dat ik een Phenom II - X4 B50 zou hebben.

Ik die optie weer aangedaan maar er veranderde niets meer, windows bleef dood.
Nou weet ik dat je met bepaalde truckage deze cpu kan omtoveren tot een X4 B50, via een zogenoemde ACC trick, ik ben dit pas later gaan opzoeken en las dit:

"THE PHENOM II X2 550 Black Edition chip is much more than a simple "low-end" Phenom II. First tests show that not only is it a joy to overclock, but if you hook it up to the right mainboard, you can activate all four cores on the processor.

Yes, that's right. The cheapest Phenom II around can have all four cores activated... for free. Using AMD's OverDrive we were able to switch on all four cores through the ACC. Unexpected to say the least."

Link naar volledige artikel: http://www.redflagdeals.c...0-cheap-quad-core-745133/

Ik heb hier dus niets mee gedaan naar mijn weten, wat ik me kan voorstellen als dan toch hij ineens herkend werd als een X4 het er 1 was met 1 of 2 stukke cores waardoor hij dus als X2 word verkocht, en zo dus ook accuut vast liep bij alles behalve memtest 86+ (iso-boot)

Na een poos uitgestaan te hebben, toch voor de gein de pc maar weer is aangezet... en het was ineens weer een X2 en starte gewoon windows weer op met een recovery was hij gewoon weer als normaal.
Is dat een partij vaag of niet?

Nou ben ik natuurlijk blij dat hij het weer doet, maar ik twijfel toch nu echt aan of er toch niet iets is met of het Mobo of de Cpu zelf, Heb in het vlak voor deze hele actie wel de Nvidia Core tweaker is op Auto gezet, gewoon omdat ik ff snel dacht ... "ach ik weet niet wat het is maar het zal vast wel goed zijn op "Auto""
Geen idee dus ook wat deze optie is maar misschien heeft het er iets mee te maken.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!