Vorig jaar juni/juli heb ik een MacBook aangeschaft, waarvan de accu begin dit jaar dood was. In februari is deze door een AASP zonder problemen en kostenloos vervangen. Nu begint de accu echter weer kuren te vertonen (hij laadt niet meer volledig op) en was ik even aan het kijken waar ik nu moet aankloppen voor garantie. De AASP wil hem niet meer kostenloos vervangen, want zij hebben geen wettelijke verplichtingen. Ik heb de MacBook immers bij Apple aangeschaft. Apple heeft op de site wel enkele contactgegevens staan, maar die zijn voor andere producten en services. Telefoonmiepen kennende word ik op die manier niet verder geholpen. Voor problemen zoals de mijne word ik naar een AASP verwezen, maar die hoeven mij dus niet verder te helpen.
Twee vragen:
1) Hoeveel wettelijke garantie zit er op accu's? Volgens mij is dat 2 jaar (bij Postbus 51 gevonden net), maar ik kan niets expliciets vinden. De sites van de overheid, justitie en de EU kunnen mij niets concreters vermelden dan dat we een leuke wet Koop en Garantie hebben die consumenten beschermt.
2) Op welke manier kan ik contact met Apple opnemen om om een nieuwe accu te vragen, mits ik daar wettelijk inderdaad recht op heb?
Twee vragen:
1) Hoeveel wettelijke garantie zit er op accu's? Volgens mij is dat 2 jaar (bij Postbus 51 gevonden net), maar ik kan niets expliciets vinden. De sites van de overheid, justitie en de EU kunnen mij niets concreters vermelden dan dat we een leuke wet Koop en Garantie hebben die consumenten beschermt.
2) Op welke manier kan ik contact met Apple opnemen om om een nieuwe accu te vragen, mits ik daar wettelijk inderdaad recht op heb?