Toon posts:

detecteren van een cisco switch op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag via een of andere manier een IP-adres toekennen aan mijn cisco switchen. Ze hebben op dit ogenblik geen vast IP-adres maar het probleem is dat ik niet via de console kabel verbinding kan maken omdat de switchen vastgeschroefd zitten tenzij ik ze los schroef maar ik hoop dat er nog een andere manier is om verbinding te maken? Heb al geprobeerd met cisco network assistant maar hier heeft hij ook IP-adressen nodig? Iemand die me kan helpen?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Via de console is de enige oplossing.

Maar met een laptop er naar toe is toch niet zo'n probleem?
En als het een kwestie van 'een paar meter' is kan je die console kabel altijd nog verlengen met een standaard CAT5 kabel.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als CDP aanstaat kan je met CDP zien wat zijn management IP is. wireshark kan gewoon CDP voor je decoderen. Als je het IP hebt op je eigen PC een ip in dat subnet zetten en proberen te connecten. De vraag is dan natuurlijk of er geen wachtwoorden en dergelijke op staan.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook niet zoiets als een standaard management IP? Want de switchen zijn niet verbonden met een DHCP server dus ze moeten toch op een of andere manier een IP hebben?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je geen management ip configureert vindt die switch dat prima. Heel misschien doen ze wel DHCP maar ik zou er niet op rekenen.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 16:44
En zelfs al heb je een IP adres van de doos te pakken dan nog kan je denkelijk niet zomaar inloggen over een vty zonder authenticatie die je nog moet instellen denkelijk.
Pagina: 1