[Showcase] Nissan GT-R Black Edition

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Afgelopen woensdag in Zwolle foto's gemaakt van deze zwarte Nissan GT-R Black Edition 8) , waar ik helaas maar een uurtje de tijd had voor 2 lokaties. De oorspronkelijk gevonden lokatie bleek in verbouwing, dus kort voor de shoot nog wat anders weten te vinden, in de vorm van een tunneltje onder de A28. :) Rigshot is gemaakt in deze parkeergarage...

Alle foto's zijn opklikbaar voor een iets grotere variant van 800px breed, waar de EXIF nog in zit (al zegt die natuurlijk niet alles bij de gecombineerde foto's).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2461/4054815743_2a2bf6c83e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2783/4067538453_a97528293b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4068288734_0d292f1fdb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3525/4067538185_c1f29e3204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/4068289028_48f964b19a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2798/4068288466_7422545d5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2662/4068288542_68a0d35b1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3510/4067539163_159cd6a076.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2743/4067539571_554cef6513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2564/4067539475_d122174b18.jpg

De belichting heb ik gedaan met twee Nikon SB-24's, vastgehouden door een assistent en getriggered met PocketWizards. Meestal combineer ik meerdere belichtingen achteraf in Photoshop, waarbij ik dit keer ook een aantal belichtingen via het plafond van het tunneltje gebounced heb. Zodoende krijg je beduidend grotere highlights op de auto, wat er met name bij een zwarte auto voor zorgt dat je tenminste iets van de vormen te zien krijgt. :)

Hier een snapshot van de setup voor #2:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2685/4058140743_b5b52e5138_m.jpg

Voor #7 heb ik gebruik gemaakt van een rig oftewel autostatief, dat met behulp van zuignappen aan de auto gemaakt wordt. Aangezien ik het geheel mee moest slepen in de trein van Groningen naar Zwolle, heb ik kortere/lichtere palen dan anders gebruikt. Deze paal is deel van een bouwlampstatief van de Gamma. :+ Hier een snapshot van de setup voor #7:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2775/4058140213_a634861547_m.jpg

Voor de detailshots heb ik door een relectiescherm (zonder hoes) heen geflitst, wederom om grotere highlights te krijgen. Voor de liefhebbers heb ik op mijn blog een soort van behind-the-scene van mijn dag gemaakt, in de vorm van A Day in the Life of a Car Photographer. :)

Oh, en wallpapers komen er (voorlopig) niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vind ze mooi. :) Lekker urban, met die graffiti op de achtergrond; je ziet iig niet dat je in de tunneltjes van de Spoolderbergweg aan het klooien bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Erg fijne serie weer! Eens met commentaar hierboven.
Geniale auto ook trouwens maar dat even los.
Niet meer interieurshots?

[ Voor 46% gewijzigd door RZor op 02-11-2009 18:57 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Jawel hoor, op Flickr staan er nog een paar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Waarom geen wallpapers als ik vragen mag? Zou er wel één zien zitten als wp...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Dat vind ik nou ook heel erg jammer. Vind ze prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

RZor schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:42:
Waarom geen wallpapers als ik vragen mag? Zou er wel één zien zitten als wp...
Waarschijnlijk omdat ze in opdracht zijn geschoten. :) Hier kun je #6 als wallpaper vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Melelie op 02-11-2009 20:05 ]

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
offtopic:
No offence, en ik weet dat het een foto-forum is, maar je mag een Nissan GT-R lenen, en dan ga je er foto's van maken?

Mooie platen, waar worden ze gepubliceerd?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Holy batman! Vette foto's, vooral #2 en #9 zijn cool. Wel jammer dat het nummerbord soms een beetje afbreuk doet aan de auto, maarja, daar kan jij niet zoveel aan doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 03-11-2009 00:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Ik had hem niet geleend, was alleen gevraagd om foto's te maken, betreffende test kun je vinden bij Rijtesten.nl... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Echt mooi hoe die #7 gelukt is, zeer nette nabewerking, die wil ik wel als wallpaper :+ Jammer dat er niet meer 'actieshots' zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:20
Nice gedaan maat :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie serie (en mooie auto), hou wel van de stijl. Vind alleen #3 een beetje normaaltjes in verhouding tot de rest van de serie en er daarom niet helemaal tussen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Heel mooi, hoop dat ik hier iets van kan leren. Wil zelf ook een poging wagen als ik m'n bestelde auto binnen heb. Heb deze (zelfde nummerbord) trouwens vandaag in een parkeergarage in R'dam zien staan :)

#5 vind ik toch wel 't gaafst, met het hoogste productfoto gehalte :)

[ Voor 15% gewijzigd door tommyz op 05-11-2009 21:34 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Passende/Geniale achtergrond-onderwerp-relatie!

De mooiste wat mij betreft zijn #4, #7, #9.

Als miniem kritiekpuntje vind ik dat het zwart van de auto soms overloopt in zwarte delen van de achtergrond, bij #1 en #6 bijvoorbeeld. En dat zorgt dat de lijnen van de auto net iets minder te volgen zijn.

En misschien volgende keer de nummerplaatjes erafschroeven.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
De nummerborden zitten vaak op de auto's, wellicht om te laten zien dat het echt een Nederlandse auto is? Misschien sluikreclame voor de vervelende kenteken reclame op TV :P

Vindt het trouwens fantastische foto's van een geweldige auto! Heb een zilvere en een witte zien rijden in Japan, echt mooie auto's, die wil ik ook wel hebben later :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat ik zelf jammer vind aan dergelijke auto foto's is de statische manier waarop de auto op de foto terecht komt. Foto's van een auto draaien bij mij om beweging i.c.m. snelheid of een van de twee. Daarom vind ik van de serie foto #4, #7 & #8 het mooiste. Los van de foto's, de auto zelf is natuurlijk mooi om te zien. Maar mij staan dergelijke foto's minder aan dan wanneer ik foto's zie met daarin een auto als onderwerp waar iets uitgaat van beweging/snelheid of zoals bij 7 & 8 iets van stijl.

Dit doet verder niets af aan hoe de foto's genomen zijn, de technische kant dus. Ik hou alleen van foto's van auto's met een andere compositie. Dus hiermee hoop ik voldoende duidelijk gemaakt te hebben waarom ik er zo tegen aan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt, maar een hele serie met alleen maar bewegende beeld is IMHO niet realistisch, en iig niet wat mijn opdrachtgever verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige foto's! Vooral 7 vind ik echt geniaal bedacht en uitgevoerd.
Punt wat mij meteen opviel en nog niet gezegd is (zal dus wel aan mij liggen) is dat ik de belichting of iets anders heel erg vreemd vind.

De auto is zwart maar neigt heel vaak naar grijs (bv. foto 1), en kan ik op een aantal foto's de reflectie compleet niet thuisbrengen. Bij foto 1 heeft er aan de zijkantr geen, maar aan de voorzijde een wat geblurde?

Tevens zie ik veel doorgelopen zwart bij de geweldige foto 4 maar het zou ook kunnen zijn dat het mijn monitor tegenwerkt..

Wat ik ook raar vind is dat bij foto 6 een zwarte onbelichte wielkast ziet terwijl daar net naast aan beide kanten wel flink belicht zijn. Hier mis ik ook complete reflectie?

Lekker warrig verhaal maar ik snap er gewoon niks van 8)7 De foto's vind ik echt SUPER kwa locatie sfeer originaliteit en volgensmij ben je een geniale fotograaf maar ik zie er echt iets raars aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 vind ik wel gaaf, #7 ook wel. De rest mist iets in mijn beleving. De auto is te donker (ja, lastig met een zwarte auto) in zijn omgeving, die ook redelijk donker is. Op zo'n manier komen de foto's wat rommelig op me over. #7 is wel mooi qua belichting, maar of ik 't camerastandpunt nou zo fraai vind weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Erg mooie serie, eigenlijk moet je hem op flickr bekijken voor het totaal :)
Mag ik vragen wat je als zuignappen gebruikt? Ik overweeg ook om een rig te bouwen en ben me nu aan het orienteren. Heb een uitgebreide blogpost gevonden, maar die materialen komen allemaal van Amazon. Is er lokaal ook iets vergelijkbaars te krijgen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hmmm.. nummerborden zijn zo jammer bij dit soort shoots.
Al met al een prachtige serie foto's. Ik vind de eerste 6 wel erg donker, zeker gezien het feit dat je een zwarte auto hebt gebruikt

[ Voor 33% gewijzigd door JvW op 15-11-2009 01:34 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Hee vet!
Zag hem al op Rijtesten.nl
Mijn oud-wiskundedocent is daar beheerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
had geen last van de nummerborden toen ik voor het eerst naar de platen keek, pas toen ik de comments begon te lezen ;-)

Ik vind #2 er wat raar uitzien, alsof de voorwielen los van de grond staan :s

Voor de rest erg strak! Vooral #7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Boeiende foto's om naar te kijken. De nabewerking klopt echt helemaal, en past ontzettend bij het onderwerp. De detail en interieurfoto's zijn ook uitstekend.

Coole showcase!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De aparte refelecties komen denk ik door het gebruik van losse flitsers. Ook speelt de lak een rol bij de reflecties, het kan een parelmoer lak zijn. Deze lakken lijken van kleur te veranderen als je onder een andere hoek kijkt. Verder vind ik het een prachtige serie!
Werk je voor een auto tijdschrift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

In foto 7 heb je de arm van de rig wel weggehaald, maar de reflectie op de auto nog niet ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Nope, al was deze serie voor Rijtesten.nl
DonMetal schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:38:
In foto 7 heb je de arm van de rig wel weggehaald, maar de reflectie op de auto nog niet ;)
Waar bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28

Polariteit

Fietsende fotografeur

hele toffe serie, zitten een aantal toffe foto's tussen! Omgeving van het tunneltje past er goed bij, gaaf!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Prachtige foto's zeg hoor! Niks op aan te merken :)

fotoblog

Pagina: 1