Alle boven de 16.843.020 word afgebroken !

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 23:47
Hallo,

Ik zit met een heel raar en vervelend probleem, en ik ben nu eigenlijk pas erachter gekomen wat er precies gebeurd. ik heb een nieuwe HDD gekocht een Samsung 1,5 TB.
Ik wilde al mijn film iso's er naar overzetten, maar dat gebeurde telkens maar incompleet.
Vandaag ben ik nog wat verder gaan kijken, en zie tot mijn verbazing dat alle files worden afgebroken op precies 16.843.020 , dus bijna 17g, dit vind ik echt heel vreemd.
De schijf is trouwens ext3 geformateerd en zit in een NMT, alleen dit is een van de twee HDD's in de NMT,
en die andere HDD van western digital doet het zonder problemen ook ext3 geformatteerd.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 21:14
Zoeken op dat nummer levert mij op resultaten betreffende block sizes.
Volgens mij moet je je schijf opnieuw formateren en dan 4096 als blocksize nemen ipv 1024.

http://74.125.77.132/sear...&ct=clnk&client=firefox-a

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• KunDun
Heer Hertog schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:01:
Zoeken op dat nummer levert mij op resultaten betreffende block sizes.
Volgens mij moet je je schijf opnieuw formateren en dan 4096 als blocksize nemen ipv 1024.

http://74.125.77.132/sear...&ct=clnk&client=firefox-a
Bedankt, ik had ook al gezocht op google, maar het niet kunnen vinden zoals jij.
Ga er even mee aan de slag thanks.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien je iets over het netwerk doet, en het is nieuw, test dit zeer goed.
Zelf heb ik meerdere malen problemen gehad, nu stuur ik een dvd in rar/par2 over een netwerk(liefst 30Gb) om daarna te testen, dus parren, of het goed is.

Misschien een probleem met samsung en controller/moederbord, probeer eens de hd in sata1 te zetten. Of een ander hd testen(liefst andere merk)..

• KunDun
Ben nu met paragon Partition magic bezig om de block size aan te passen,
Alleen kan ik alleen de sectors aanpassen, en zie ik nergens iets over block size staan.
Of is dit precies hetzelfde ?
Sectors stonden op 2, ben nu aan het formatteren met 8.

Verwijderd

Een bestaande Ext3 blocksize kun je niet meer aanpassen. Het beste kun je een filesystem op die schijf aanmaken vanuit Linux: mkfs.ext3 -b 4096 /dev/sdX
Pagina: 1