Toon posts:

Internetverkeer "blokkeert" bij ISDN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn computer heb ik volgende apparatuur zitten:

NDIS Wan Miniport Adapter (voor inbellen via ISDN)
Intel Pro/100 VE netwerkkaart (zit aangesloten op mijn adsl router)
Pc draait op XP pro

Het kan gebeuren dat ik via ISDN in moet bellen naar de telefooncentrale van de zaak om hier iets in aan te passen. Deze centrale is alleen te bereiken dmv inbellen.
Het probleem is als ik inbel via isdn, dat al mijn internetverkeer via de Intel netwerkkaart stopt. Als ik de ISDN verbinding weer verbreek werkt mijn internetverkeer ook weer direct. Ze kunnen/willen dus blijkbaar niet naast elkaar werken. Ik heb al vrij veel zoekwerk via google gedaan over het verbreken van een internetverbinding als een isdn verbinding gemaakt wordt maar hierover is weinig tot niets te vinden.

Normaalgesproken is wel te leven met bovenstaande probleem. Het grootste probleem is dat collega's via remote desktop mijn computer overnemen en in remote desktop de isdn verbinding starten. Wanneer ze dit doen wordt de remote desktop connectie verbroken, dus worden ze eruit gegooid. Het is dan ook niet meer mogelijk opnieuw verbinding te maken. Als er dus niemand achter deze computer zit om de isdn verbinding te verbreken kan er niemand meer inloggen op deze computer, en krijg je hoge isdn kosten omdat deze constant aan staat.
Nu weet ik dus niet of dit normaal is, of dat het wel zou moeten kunnen. Als dit niet normaal is zou ik graag wat in goede richting gestuurd worden, heeft iemand hier meer ervaring mee?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Een mogelijke oplossing is de default gateway weggooien bij de IP configuratie bij de ISDN verbinding.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y