• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Topictitel zegt het al. Ik wil tv gaan kijken via de beamer.
Nu heb ik zelf al een aantal mogelijke opties opgezocht.

Deze zijn:

- Dvd/Video Recorder
- TV Tuner Box
- TV Tuner kaart

Optie 1 lijkt mij nog het beste aangezien ik ook nog een speakerset wil, dus zou dit kunnen combineren. Nadeel is dat het meteen erg prijzig wordt in combinatie met een dvd recorder. Daarnaast had ik als speakerset al de Logitech Z-5500 gekozen vanwege de optische ingang en het goede geluid, dit is namelijk ook meteen voor de xbox :).

Was ook al tegen een Tv Tuner Box aangelopen, maar het schijnt dat deze niet zo'n geweldige beeldkwaliteit doorsturen en ben ze ook alleen tegengekomen met een VGA aansluiting. Volgens mij is dit ook zo met een TV Tuner Kaart? Of kun je inmiddels ook al dmv zo'n kaart digitaal beeld doorsturen?

Beamer zelf is de Acer H5350 met HDMI ingang. Ik denk dat ik dan voor het beste signaal een dvd recorder met een hdmi ingang en uitgang moet pakken toch?

Heb zelf nog geen ervaring met beamers, en kan ook niet echt veel duidelijkheid krijgen elders.
Hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen sturen.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:08

RMX

Waarom geen digitale tv met een Humax IHDR-5050c decoder ?
Dat is met HDMI, en HD kwaliteit!

Verwijderd

Als je TV via je beamer wil kijken kom je al snel bij Digitale TV terecht. Het standaard TV signaal is nl niet echt van hoge kwaliteit zodat je daar al snel aan irriteert.

Ik weet niet wat je wil bereiken met 'n DVD-recorder maar het lijkt me 'n flinke omweg.

De beste resultaten krijg je met 'n schotel, daarna kom je op (HD) kabel uit en daarnaast is er nog KPN digiTV. Wil je het echt profesioneel aanpakken zou ik er 'n versterker tussenzetten met HDMI en TV aansluitingen. Op die manier ben je ook meteen verzekert van goed geluid op al je apparaten.

Tenslotte kost 'n behoorlijk logitech setje ook flink wat knaken terwijl als je wat meer geld neerlegt meteen klaar bent en er veel meer plezier van hebt.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik kan niet opmaken uit je tekst of je tv wilt gaan kijken via de kabel, ether of satelliet.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je via de kabel tv wilt kijken, dat is in mijn ogen de beste optie als je gaat projecteren.
Het makkelijkste is in dat geval gewoon een DVB-C HD tuner van bijvoorbeeld Humax. De IR-HD5000C vind je tegenwoordig al vanaf ongeveer €150,- online.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

wat is je budget?

eventueel een kleine HTPC neerzetten en daar een TV kaart / TV USB stick in stoppen. mogelijkheden genoeg.

-_-

• donker11
RMX schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:25:
Waarom geen digitale tv met een Humax IHDR-5050c decoder ?
Dat is met HDMI, en HD kwaliteit!
Inderdaad een zeer intressant apparaat natuurlijk. Alleen de prijs is wat minder, en dan heb ik nog niet eens een home cinema set. Kan natuurlijk ook sparen, en TV is voor op dit moment nog geen echte need, maar met het wk wil ik het sowieso hebben, dus sparen kan altijd.

• donker11
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:27:
Als je TV via je beamer wil kijken kom je al snel bij Digitale TV terecht. Het standaard TV signaal is nl niet echt van hoge kwaliteit zodat je daar al snel aan irriteert.

Ik weet niet wat je wil bereiken met 'n DVD-recorder maar het lijkt me 'n flinke omweg.

De beste resultaten krijg je met 'n schotel, daarna kom je op (HD) kabel uit en daarnaast is er nog KPN digiTV. Wil je het echt profesioneel aanpakken zou ik er 'n versterker tussenzetten met HDMI en TV aansluitingen. Op die manier ben je ook meteen verzekert van goed geluid op al je apparaten.

Tenslotte kost 'n behoorlijk logitech setje ook flink wat knaken terwijl als je wat meer geld neerlegt meteen klaar bent en er veel meer plezier van hebt.
Ik wil inderdaad wel Digitale TV. Heb momenteel ook wel Digitale TV van Ziggo met 1 van de eerste decoders met totaal geen aansluitingen, dus of deze zal vervangen moeten worden voor 1 met die wel de juiste aansluitingen heeft of toch wat anders.

De DVD recorder gebruik ik dan als TV tuner, dit is ook mogelijk maar precies wat je zegt, wel weer via een omweg.

• donker11
M2M schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:32:
wat is je budget?

eventueel een kleine HTPC neerzetten en daar een TV kaart / TV USB stick in stoppen. mogelijkheden genoeg.
Budget ligt rond de 300 euro. HTPC is een optie. Heb nog wel een Dell GX260 ( ook een mini pc) en nog een legale key van XP Mediacenter. Dit zou ik ook kunnen combineren, en heb ik meteen Mediacenter via mijn Xbox.
Maar ben bang dat een TV kaart niet de kwaliteit behaald die bijvoorbeeld een losse TV Tuner biedt.

• donker11
SpongeRob schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:28:
Ik kan niet opmaken uit je tekst of je tv wilt gaan kijken via de kabel, ether of satelliet.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je via de kabel tv wilt kijken, dat is in mijn ogen de beste optie als je gaat projecteren.
Het makkelijkste is in dat geval gewoon een DVB-C HD tuner van bijvoorbeeld Humax. De IR-HD5000C vind je tegenwoordig al vanaf ongeveer €150,- online.
Liep toch al op zoiets inderdaad te zoeken, maar kreeg niets gevonden. Maar zocht ook meer op TV Tuner dan op Decoders. Dit is nog een vrij goedkope en goede oplossing.

Al lijkt mij een Mediacenter pc neerzetten ook wel leuk. Heb ik ook alles voor in huis, en heb ik meteen ook een hele Mediacenter.

Verwijderd

donker11 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:52:
[...]

Ik wil inderdaad wel Digitale TV. Heb momenteel ook wel Digitale TV van Ziggo met 1 van de eerste decoders met totaal geen aansluitingen, dus of deze zal vervangen moeten worden voor 1 met die wel de juiste aansluitingen heeft of toch wat anders.

De DVD recorder gebruik ik dan als TV tuner, dit is ook mogelijk maar precies wat je zegt, wel weer via een omweg.
Met een scart naar rca (tulp) kabels/verloopstukje kan je dan nu toch al prima tv kijken? De beste kwaliteit ga je krijgen met een HDMI decoder, daarna de gewone digitale decoder en pas daarna een tunerkaart of hdd recorder.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 14:09 ]

• donker11
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:08:
[...]

Met een scart naar rca (tulp) kabels/verloopstukje kan je dan nu toch al prima tv kijken? De beste kwaliteit ga je krijgen met een HDMI decoder, daarna de gewone digitale decoder en pas daarna een tunerkaart of hdd recorder.
Maar op de beamer zit alleen RGB en de gele (video in). Zou alleen de gele van de scart dan nodig zijn, en die andere voor het geluid? Er bestaan geen scart kabels met RGB tulp aansluiting toch? Denk toch dat het mss een HDMI decoder gaat worden. Kwaliteit vind ik het belangrijkst, dan maar even doorsparen.

[ Voor 9% gewijzigd door donker11 op 02-11-2009 14:22 ]

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:08

RMX

300 Euro:

Humax 5000C +- 150 euro 2dehands ?
Goedkope surround set, want inderdaad een beamer heeft geen geluid.
Geluid gewoon via SPDIF doen! Dit moet ook wel voor 150 euro lukken.

Ziggo Digitaal heb je al, dus alleen ander kastje kopen!

Ik kijk zelf ook op mijn kamer met een Humax 5050C, inclusief goedkoop dolby surround setje van 180 euro.
Ik heb ook een Xbox 360 erop, en het werkt perfect!

• donker11
RMX schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:33:
300 Euro:

Humax 5000C +- 150 euro 2dehands ?
Goedkope surround set, want inderdaad een beamer heeft geen geluid.
Geluid gewoon via SPDIF doen! Dit moet ook wel voor 150 euro lukken.

Ziggo Digitaal heb je al, dus alleen ander kastje kopen!

Ik kijk zelf ook op mijn kamer met een Humax 5050C, inclusief goedkoop dolby surround setje van 180 euro.
Ik heb ook een Xbox 360 erop, en het werkt perfect!
Denk inderdaad dat dit hem gaat worden ook. Geluid wil ik denk ik wel optisch, maar hier zit het knelpunt ook niet :). Ging voor mij echt puur voor het tv signaal.

Thanks voor alle input!
Pagina: 1