Ik heb een bizar probleem in een functie in PHP.
Ik definieer een aantal variabelen en frommel die in elkaar tot een pakketje html die ik wil echoen. Het gekke is, dat ik die variabelen wél hard kan echoen, binnen de functie, maar niet aan een overkoepelende $sReturn kan vastknopen en die dat terugsturen.
Simpel voorbeeld:
Ik heb echt alles geprobeerd: met utfencoding, zonder, met tags, zonder tags, enz enz. Hij wil het gewoon niet doen.
Iemand al iets vergelijkbaars gezien?
Ik definieer een aantal variabelen en frommel die in elkaar tot een pakketje html die ik wil echoen. Het gekke is, dat ik die variabelen wél hard kan echoen, binnen de functie, maar niet aan een overkoepelende $sReturn kan vastknopen en die dat terugsturen.
Simpel voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| function content ($id) { # SQL zut enz (werkt) //nu vars maken foreach ($aRecords as $key => $value) { $$key = utf8_encode($value); } /*en nu de million dollar question: Als ik doe echo $title; dan print php de titel op het scherm. DIT WERKT Maar dat wil ik niet, ik wil de titel tussen <h2> tags en de text tussen <p> tags en dan de boel in een net pakket teruggeven. dus ik doe:*/ //echo $title; echo $text; //werkt! -> Ik ben een test. Ik ben een testtekst! $sReturn = '<div class="content-item">'; $sReturn .= '<h2>'.$title.'</h2>'.<p>'.$text.'</p></div>'; return $sReturn; } echo content(2); //geeft -> <div class="content-item"><h2></h2><p></p></div> |
Ik heb echt alles geprobeerd: met utfencoding, zonder, met tags, zonder tags, enz enz. Hij wil het gewoon niet doen.
Iemand al iets vergelijkbaars gezien?