Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en dames,

op dit moment ben ik aan het kijken naar een HTPC, waarvoor ik nog 2GB ram en een harde schijf van 120GB heb liggen. Hoef ik alleen een AMD bordje van 50 euro, een AMD dualcore processortje van 50 euro, en een kast van 80 euro (Antec NSK 2480) ik ben geen fanboy ofzo maar die AMD'tjes zijn lekker goedkoop en dat bordje had een mooi onboard ATi 3200 met UVD chip die full HD kan versnellen dus was mijn keus hier snel opgevallen, mede omdat het dus bijna niks kost)

Probleem is alleen dat ons TV-meubel slechts 38cm aan kastdiepte slikt, en om het mooi te houden zou de kast nog een aantal cm binnen het meubel moeten staan. De Antec NSK 2480 is 414mm diep, dus moet er 50mm vanaf in de diepte om het geheel te laten ogen. In essentie is zo'n kast natuurlijk niets meer dan wat gezette profielen met een frontplaat er op. Mijn idee is dus om de kast te kopen en 50mm in te korten in de diepte:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Antec%20NSK2480%2002.jpg

Er hoeft slechts 1 disk in (rechtsonder) en geen opticals (linksonder) Mijn idee was om het diskrekje in te korten zodat daar slechts 1 disk in kan, de profielen in te korten en opnieuw te boren, en het front dus in feite naar achter te plaatsen. Opticalrekje kan er dan uit. als deze niet ver genoeg naar achter kan voor een DVD-speler.

Enige probleem waar ik een beetje mee zit, is hoe de bovencover afgewerkt is (zijcovers kunnen ingekort, zaagsnede valt achter de voorplaat) Ik weet alleen niet zeker of ik maar zo 50mm van de bovenplaat af kan zagen... Wie heeft zo'n kast en kan een aantal foto's schieten van vooral de voorkant van de kast en de bovenplaat, van buiten- en binnenaf gezien?

Een andere kast kopen is voor mij geen optie omdat ik dan ineens 180 euro kwijt ben voor kast+voeding i.p.v. 80... plus vind de kast die ik op het oog heb erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:49:

Er hoeft slechts 1 disk in (rechtsonder) en geen opticals (linksonder) Mijn idee was om het diskrekje in te korten zodat daar slechts 1 disk in kan, de profielen in te korten en opnieuw te boren, en het front dus in feite naar achter te plaatsen. Opticalrekje kan er dan uit. als deze niet ver genoeg naar achter kan voor een DVD-speler.
...
Een andere kast kopen is voor mij geen optie omdat ik dan ineens 180 euro kwijt ben voor kast+voeding i.p.v. 80... plus vind de kast die ik op het oog heb erg mooi.
Vergeet je niet een paar dingen? Zoals je mobo & voeding? Die hebben ook genoeg plaats nodig lijkt me, anders kom je in de problemen met je airflow.
Verder zijn er genoeg andere alternatieven om en rond de 80 euro. ga gewoon webshops af en kijk eens rond bij behuizingen!

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil de voorkant inkorten, niet de achterkant waar het mobo en de voeding zitten... en alle alternatieven zijn minimaal 40 centimeter en zonder voeding. Wacht ik zal even een plaatje maken hoe ik het wil :)

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/2498/inkort.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
http://www.silverstonetek...nts.php?pno=lc02&area=usa
http://www.silverstonetek...nts.php?pno=lc04&area=usa

Allebei maar een diepte van ongeveer 30cm, helaas wel wat duurder.

Het is echt een heleboel werk om dat ding in te korten, en de vraag is maar of je het mooi afgewerkt krijgt. Maar goed, ik heb die kast niet en weet dus ook niet hoe het met de bovenkant zit. Kun je op google geen plaatjes vinden die goed genoeg zijn? Zoals deze?

En hoe ga je het met de onderkant doen? Als je die korter maakt zaag je ook de voetjes eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de duurdere oplossingen niet nemen, omdat die qua binnenkant ook niet zo mooi in elkaar zitten als deze. Toch bedankt voor het meedenken :) Die voetjes zijn niet zo'n probleem, nieuw gaatje boren en hoppakee voetje opnieuw monteren.

/edit

Blijkbaar is de NSK 2400 hetzelfde als de NSK 2480, als ik op google zoek naar "NSK 2400 review" krijg ik ineens een hele stapel reviews met grote pics, zoals deze. Ik denk dat ik de kast ga kopen en inkorten, het ding hoeft niet 1 2 3 klaar dus kan er best een aantal zaterdagen over doen om de zaak netjes om te bouwen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 13:40 ]