Zwier10 schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:59:
hmm er is dus geen instelling of iets dat je kan veranderen dat die schijf het als nog moet gaan doen?
heb geen verstand van kaartjes inbouwen of iets dergelijks namelijk ,,
Maar als het dan toch zo moet, welk kaartje moet ik hebben dan, het gaat om een kaartje voor de dell dimension 4600
Kunnen jullie me helpen?
Je wil echt geen externe harde schijf gebruiken via USB1, ook al zou het werken, Mijn mobiele telefoon heeft een USB1 interface die ik kan gebruiken om bijvoorbeeld mp3tjes over te zetten maar dat is zo-verschrikkelijk-traag dat het geheugenkaartje eruit halen en een cardreader gebruiken veel minder ergerlijk is. Ik zou je echt aanraden een USB2 kaartje erin te zetten. Dan kan je ook gelijk eens vlot grote bestanden op een geheugenstick ofzo zetten.
Het zou goed kunnen dat je computer een beetje vastloopt omdat hij dingen als schijfgrootte enzo allemaal probeert te communiceren over die trage USB1 poort. Als ik mijn telefoon inplug is het ook allemaal trage bende. (Hoewel natuurlijk nooit uit te sluiten valt dat er nog een tweede issue is, maar dan nog blijft bovenstaand verhaal van kracht).
Een PCI kaartje erin zetten is niet zo heel ingewikkeld. Je moet even weten dat je jezelf statisch moet ontladen om te voorkomen dat er per ongeluk schade ontstaat (want je kan chips er mee beschadigen). Dat kan door een ongelakt deel van je kast vast te pakken of even het aardedingetje bij een stopcontact aan te raken als jouw stopcontacten die hebben (NIET de twee gaatjes dus!).
Daarnaast moet je gewoon voorzichtig doen; wat kracht zetten gaat meestal wel maar het zijn delicate onderdelen, dus niet te veel. Ook met een schroevendraaier kan je makkelijk uitschieten en schade veroorzaken, dus rustig aan doen en geen haast is het devies. Het is een beetje als met een kind; als je onvoorzichtig doet kan je het stukmaken maar anders is er niets aan de hand

Verder is het gewoon een kwestie van erin prikken, schroefje vastdraaien en eventueel drivers installeren, maar ik neem aan dat je dat wel kunt.
Je moet, aangezien je oudere hardware hebt, een PCI-kaartje hebben. Daarin heb je verschillende merken en verschillende types, maar als je een PCI-kaart hebt met USB2 uitgangen zit je eigenlijk wel goed. Je kan ook nog overwegen een kaart te nemen met extra andere uitgangen, zoals Firewire, zodat je die in de toekomst ook kan gebruiken. Veel winkels zullen dit soort kaarten voeren, win informatie in maar laat je niet te veel aansmeren, want heel veel hoeft het niet te kosten (tussen de 10 en 20 euro). Ze zullen zit soort kaarten waarschijnlijk hebben bij Mycom, Dixons, Vobis en Dynabyte.
PCI USB2 kaart
PCI USB2 en FireWire combo kaart
Het installeren is zoals gezegd niet zo ingewikkeld.
Dit filmpje laat goed zien wat er komt kijken bij het zelf installeren (het filmpje gaat over een Wireless netwerkkaart maar verder is het precies hetzelfde). Mocht het filmpje nog niet genoeg zijn moet je gewoon even Googelen op 'PCI kaart installeren'.
Mocht je er echt geen vertrouwen in hebben om het zelf te doen kan je het altijd laten doen, maar dan betaal je waarschijnlijk meer aan installatiekosten dan aan de kaart zelf.
O ja, kijk even van tevoren of je zo'n PCI slot vrij hebt

Waarschijnlijk wel want je hebt er drie, maar het is beter even van tevoren te kijken
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 02-11-2009 12:14
]