Afstand wijkcentrale, betrouwbare meting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Omdat de snelheid van mijn internet abonnement wat tegenvalt heb ik gebeld met m'n provider. Na de gebruikelijke vragen over splitter, ISRA-punt e.d. hebben ze een ticket aangemaakt. Het blijkt dat ik, volgens de provider, 2,9 km van de wijkcentrale afzit. Dat is vreemd, hemelsbreed is de afstand 1,2 km en volgens de BBNED site 1,3 km. 2,9 kilometer lijkt belachelijk veel, ook als je gaat kijken op afstandmeten.nl en rekening houdt met het stratenpatroon. (postcode 1015 GL, 36)
Hoe betrouwbaar is het meetresultaat van de provider? Of zit daar iets in van kabelkwaliteit? Is er een site waar de kabelloop te zien is?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
De kabel kan altijd nog via een wijkkast gaan die aan de andere kant van de straat staat bijv. Die meting die de provider doet, is redelijk betrouwbaar. De kabelloop is vast wel bij KPN bekend, maar ik denk niet inzichtelijk voor particulieren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

En houd ook rekening met dingen als "barrieres" zoals grachten.
Grote kans dat alle kabels als een bundel via één brug gaan, wat voor jou misschien niet de snelste route is.

Of je zit niet verbonden met de centrale welke het dichts bij is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Robinski schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:00:
En houd ook rekening met dingen als "barrieres" zoals grachten.
Grote kans dat alle kabels als een bundel via één brug gaan, wat voor jou misschien niet de snelste route is.

Of je zit niet verbonden met de centrale welke het dichts bij is.
Ik heb rekening gehouden met bruggen e.d. maar het kost me grote moeite om een route naar de centrale te bedenken die boven de 2,0 km uitkomt. Ik ga er van uit dat ik op de centrale Spuistraat (Foodplaza) zit, dat is het meest logisch als je in de Jordaan woont.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Kan ook zijn dat je provider de afstand meet mbv de weerstand die de lijn geeft en dat deze overeenkomt met 2km.

Als er een paar lassen in je verbinding zitten (komt nog wel is voor) en je kabel ligt al een tijdje in de grond dan meet je op die manier een grotere afstand.

[ Voor 42% gewijzigd door Uberprutser op 02-11-2009 11:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Misschien kun je eens je intrain waardes posten.
Soms kan daar uit opgemaakt worden of er nog eventueel iets mis is met je aansluiting (toch verkeerde draadjes oid)

Daarnaast zal er vanuit de provider waarschijnlijk verder weinig gedaan worden verder voor je, daar het allemaal "MAXIMAAL" abonnementen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Ballebek schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:37:
Kan ook zijn dat je provider de afstand meet mbv de weerstand die de lijn geeft en dat deze overeenkomt met 2km.

Als er een paar lassen in je verbinding zitten (komt nog wel is voor) en je kabel ligt al een tijdje in de grond dan meet je op die manier een grotere afstand.
Dat vroeg ik me dus ook af, vandaar de oorspronkelijke vraag. Want dan zou bv het tweede aderpaar beter kunnen zijn, en dus een hogere snelheid kunnen geven. Bovendien vraag ik me af wanneer ze in actie komen, bijvoorbeeld wanneer de gemeten afstand 2x de werkelijke kabellengte is of zoiets.

Mijn snelheid staat nu op 6847 kBit/s down en 989 kBit/s up terwijl ik een 12-24 MBit/s abonnement heb. Verder is het een lege (ADSL-only) voormalige ISDN-lijn Annex B dus. Geen splitter, en modem vrijwel direct achter ISRA punt

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Heb je ook SignalNoiseRatios en Attenuation?
Daaraan kun je vaak zien of er eventueel meer mis is, naast lijn lengte

Pagina: 1