• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 21:49
Gister ben ik achteraf tot mijn grote spijt naar de zoom experience geweest. Ik ben het met de vele negatieve reacties eens. De enkele interessante (op 2 vingers te tellen) workshops waren idd niet te verstaan. Ik zat zelfs op de derde rij, maar de standhouder daarachter kreeg de heldere ingeving om zijn foute dance muziek nog net een tikkeltje harder te zetten. Vervolgens liep 25% van de zaal gewoon leeg met boze gezichten.

Toen ik ergens een leuke plaat van wilde schieten en de lensdop verwijderde, zag ik iets wat de ergste nachtmerrie is van elke fotograaf. Namelijk een stuk gebarsten glas en allemaal scherven en splinters. Om mijn humeur nog slechter te maken kwam ik tot de conclusie dat mijn lens beschadigd is. Ik snap er niet veel van hoe dit nu gebeurd is. Mogelijk kwam het door de rond slingerende ellebogen van de voordringende mensen bij de modellen. Mijn 450D met Tamron 17-50 zat netjes in een beschermde fototas. Het enige geluk dat ik heb gehad is dat ik er een B+W filter voor had zitten en dat daar het glas van afkomstig was. Wel is de buitenste ring van mijn objectief gebarsten. Op de lens zelf kan ik verder geen andere beschadigingen vinden, ook op de daarna nog geschoten foto's niet. Ik weet niet hoe ernstig dit nu is en hoe het kan gaan worden. Toch lijkt me de barst in de buitenste ring niet echt best.

Afbeeldingslocatie: http://rik.ordelman.org/tmp/IMAG0005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rik.ordelman.org/tmp/IMAG0016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rik.ordelman.org/tmp/IMAG0037.jpg

Wat zouden jullie doen met zo'n objectief? Opsturen / laten maken, geen flauw idee wat het zou kosten. Ik heb een mail gestuurd naar camtech, die blijkbaar de reparaties doen voor Tamron.

Ben ik uberhaubt verzekerd voor zoiets? Ik geen specifieke verzekering op mijn camera of objectieven. Wel heb ik een normale opstal, inboedel en doorlopende reisverzekering. Als was het maar om mijn filter en reperatiekosten te kunnen claimen. Ik heb nog niets iets geclaimd, vandaar ook de onwetendheid.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Verwijderd

Ik zou hem weggooien een een 17-40 of een 17-55 nemen indien je 2.8 wilt behouden.
Dat lijkt me de beste oplossing want repareren is niet goedkoop.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Mailtje naar de importeur, ROFA of een ander repaircenter, en eerst maar eens kijken wat het gaat kosten? Volgens mij is dit gewoon een plastic behuizing waar maar een lens in zit, dus dat moet prima te repareren zijn, en ik denk dat dat tov een andere lens best meevalt ;)

Zie je er op de foto's die je er mee maakt iets van?

• GAEvakYD
De foto's die ik er naderhand mee gemaakt heb is niets op te zien.
Wel lijkt het of er een heel klein stukje glas onder die plastic ring zit. Het glas van het filter barst in hele kleine stukjes uit elkaar.

Iemand van jullie ervaring met dit i.c.m. een reisverzekering?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Sowiso nooit een beschadigde lens zomaar weggooien. Op mp of ebay kun je er altijd nog iets voor vangen (wel even aangeven wat er beschadigd is, da's wel zo netjes).

Ik zou gewoon je verzekeraars 's bellen en informeren, nee heb je al. Verder kijken of je een prijsopgave kan krijgen. De mk2 van deze lens is net uit dus misschien heb je mazzel met een 2e hands mk1.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
GAEvakYD schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:16:
De foto's die ik er naderhand mee gemaakt heb is niets op te zien.
Dus zelfs als geen reparateur zich er aan waagt, kun je er gewoon mee doorknallen tot het ding uit elkaar valt. Beter toch? ;)
Wel lijkt het of er een heel klein stukje glas onder die plastic ring zit. Het glas van het filter barst in hele kleine stukjes uit elkaar.
Als je het niet ziet... boeit het heel erg? ;) Maar gewoon beginnen met contact op te nemen met een reparateur, en je verzekeringsgegevens nakijken/vragen. Dat kunnen wij niet voor je doen.
Iemand van jullie ervaring met dit i.c.m. een reisverzekering?
Beetje afhankelijk van je reisverzekering, maar de mijne (ik dacht interpolis :P ) dekt tot een schade van 1500 euro ofzo. Nooit nodig gehad, mede door kostbaarhedenverzekering. Maar dit is echt per vz verschillend, dus informeer gewoon even. Ook wat betreft reparatie. Vanaf dit punt kunnen wij bar weinig voor je doen, het is nu echt even wat navraag doen bij reparateur(s) en verzekering...

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Als het niet verzekerd is:

Maak het schoon; glasscherven en splinters eruit.

Drupje secondenlijm erop/ertussen - plakkertje voor een paar uur en klaar

Als je de rubber-ring van je focus eraf pulkt kun je waarschijnlijk vrij eenvoudig het front eraf halen.

Je zei al dat je op foto's niets kon zien van de invloed van de schade

[ Voor 19% gewijzigd door JAMF op 02-11-2009 10:03 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• GAEvakYD
Mail terug van camtech, de reperatiekosten lijken mee te vallen.

Goedemorgen,
Ik denk dat de kosten ergens tussen de 30 en 60 Euro ex btw / verzending zullen liggen.

Zal vandaag de reisverzekering eens nabellen.

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb eerder zoiets gehad met mijn 24-70L, toen was mijn frontelement niet gescheurd maar was de AF ontregeld en de zoombarrel had extreem veel speling.
De reisverzekering heeft toen een deel van de kosten vergoed, min het eigen risico van 100 euro (ik zit bij de ING). Ik denk dat als je een eigen risico hebt, wat vrijwel alle reisverzekeringen hebben, dat het erop neer zal komen dat je de reparatiekosten zelf zal moeten vergoeden als het niet meer wordt dan het aangegeven bedrag.

Op zich valt het reparatiebedrag wel mee vind ik, ik zou hem laten repareren als ik in jouw schoenen stond. Het is gewoon een super fijne lens (afgezien van de gehoorbescherming die je erbij moet dragen).

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Pagina: 1