Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe InternetProvider? Welke?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe internet-provider....heb jarenlang Planet gehad, was niet de beste maar had altijd een stabiele verbinding....en als er iets fout ging kon ik bellen en kreeg altijd wel een (KPN) monteur te pakken....
Planet overgegaan in KPN en ik had afgelopen week geen internet...gebeld, en geen monteur beschikbaar, moest de volgende dag maar terugbellen volgens de klantenservice dame..
Ik heb er nu genoeg van, ik bleef bij de KPN om de stabiele ADSL verbinding, praktisch geen storingen....maar nu het zo gaat wil ik er van af....ze zijn duur (35 euro voor een 3Mbit verbinding and internetplusbellen basis...alleen in het weekend en 's nachts gratis) en er is totaal geen service meer...
Ik heb wat prijzen vergeleken an ik kan voor hetzelfde geld bijv. een 20Mbit adsl verbinding en de hele week gratis bellen (Telfort)
Ik weet dat de service bijna overal waardeloos is, ik zit nu te twijfelen tussen bijv. Telfort ADSL plus bellen en UPC via de kabel, maar met die laatste heb ik slechte ervaring uit her verleden toen ik een kabelaansluiting van Chello had..
Ik will niet duurder als de 35 euro die ik nu kwijt ben, ik zou graag wat info en/of adviezen willen hebben van jullie
Ik woon in Zwijndrecht btw...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Even voor de duidelijkheid, Planet is al ettelijke járen gewoon een onderdeel van KPN. Alleen heeft KPN op een gegeven moment besloten het aantal merknamen wat terug te dringen. Waarom ze toen Planet aan de kant hebben geschoven zal ik nooit begrijpen (is toch een van de oudste ISPs van Nederland) maar technisch is daar niets veranderd. Net als bijvoorbeeld HetNet, dat was al jaren een merknaam van KPN die, in de achtergrond, technisch gewoon een ander naampje was voor een Planetverbinding, toen KPN onder hun eigen naam nog geen DSL deed.

En om je alvast maar een illusie armer te maken: Telfort is ook gewoon een merknaam van KPN :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar veel goedkoper....en sneller qua ADSL verbinding

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 03:21:
Klopt, maar veel goedkoper....en sneller qua ADSL verbinding
klopt maar wel een ander netwerk dan planet, hetnet cq kpn

Verwijderd

Topicstarter
En tot zover strekt mijn kennis dus, vandaar mijn vraag om advies :)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
kabel (als in UPC) FTW! Als je buren geen Fiber Power 60/90/120 hebben haal je altijd je max snelheid wel...
Service valt tegen (zoals bij allen), maar is volgens mijn vader afgelopen ~10 jaar flink verbeterd. Als je een monteur nodig hebt krijg je 'm ook echt, en als het aan UPC ligt issie gratis.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 22:22
Als je écht service wil, moet je naar XS4all. Is ook al van KPN, maar wel weer ander netwerk (net zoals telfort dus.)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

P.E.T.E.R. schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:44:
kabel (als in UPC) FTW! Als je buren geen Fiber Power 60/90/120 hebben haal je altijd je max snelheid wel...
Service valt tegen (zoals bij allen), maar is volgens mijn vader afgelopen ~10 jaar flink verbeterd. Als je een monteur nodig hebt krijg je 'm ook echt, en als het aan UPC ligt issie gratis.
En er lopen hier op GoT ook wat UPC medewerkers rond (waaronder ondergetekende), wat ook best handig kan zijn. :)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Bergen schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:52:
[...]
En er lopen hier op GoT ook wat UPC medewerkers rond (waaronder ondergetekende), wat ook best handig kan zijn. :)
Als we nu toch bezig zijn: klopt het dat er in de regenboogbuurt (almere-buiten) tussen iets voor acht en iets na acht een stroring was?
Afbeeldingslocatie: http://peter-server.homelinux.net/munin/peter/server.peter-speedtest-day.png

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

P.E.T.E.R. schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:46:
[...]

Als we nu toch bezig zijn: klopt het dat er in de regenboogbuurt (almere-buiten) tussen iets voor acht en iets na acht een stroring was?
[afbeelding]
Weet ik niet, ik werk niet meer op de helpdesk, dus ik ben niet zo op de hoogte van internetstoringen. Ik ben meer van de digitale televisie.

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 04-11-2009 00:51 ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
P.E.T.E.R. schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:44:
Dat verhaaltje over last van buren is al jaren (10+) verleden tijd met de invoering van Docsis, ik snap niet dat mensen dat hier maar blijven herhalen.

Ik zou persoonlijk ook voor UPC gaan. Kabel is een stabiel medium, stabieler als DSL en het bied meer mogelijkheden tot eventuele snelheidsverhogingen, tevens kunnen kabelaars je vaak een goede triple play (TV,Bellen,Internet) aanbieding doen.

Helaas is de support wel slecht. Maar als het goed is ga je dat toch amper nodig hebben, dan valt die ene keer dat je moet bellen de irritatie ook wel mee.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat UPC ondanks hun eigen zeggen nog steeds usenet providers limiteert, maar als je geen usenet gebruikt is dat natuurlijk een non-issue.

Verwijderd

In het verleden heb ik ook wat slechte ervaringen gehad met UPC maar na de ellende met ADSL (klapperende lijn) ben ik toch overgestapt en ik moet zeggen dat ik momenteel geen klachten heb. De administratie schijnt nog steeds 'n puinhoop te zijn maar daar heb ik eerlijk gezegd nog geen problemen mee gehad.

Zo ken ik ook mensen die te spreken zijn over Tele2, de vraag is natuurlijk ook; waar gebruik je internet voor. Ben je 'n online gamer of lees je alleen je mail en browse je her en der.

Gewoon proberen, het kan alleen maar beter (en goedkoper) worden en anders stap je na 'n jaar geoon weer over.
Pagina: 1