Vind het een nette serie, keurig kwa nabewerking, past goed bij elkaar. Ik heb er eigenlijk weinig op aan te merken. Als je 6 en 12 eruit haalt zou ik zelfs zeggen doe er ff een showcase van maken!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Mja, het is ook meer observatie.
12 twijfelde ik ook wel veel over, maar vond het uiteindelijk wel een grappig moment;
zo'n automatische reaktie, zonder elkaar ook maar aan te kijken, die ook maar een fractie van een seconde kan duren omdat degene in het midden ook gewoon doorloopt.
Het is zo vreselijk onpersoonlijk, zal wel gewenning zijn; alsof je een kaartje uit een automaat haalt.
6 is misschien wel makkelijk, maar ik vond hem op een of andere manier interessant, kan zelf helaas niet zo goed aangeven waar dat precies in zit
[ Voor 158% gewijzigd door Wouter op 02-11-2009 10:45 ]
Is dat niet een beetje het idee van straatfotografie? Gewoon het leven vastleggen? Volgens mij is de charme weg op het moment dat iedereen in de lens aan het kijken is.qadn schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:16:
Ik mis al het contact met je onderwerpen.
@Wouter: ik snap wat je bedoeld met nr 12, alleen vind ik de rest sterker, vandaar
[ Voor 12% gewijzigd door RZor op 02-11-2009 11:01 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
#1 en #8 vind ik heel cool en bij #9 is de vogel in beeld ook netjes. qadn's opmerking snap ik niet helemaal, juist het afstandelijk is het hele eieren eten van deze serie, of in ieder geval, zo bekijk ik 'm.
The devil is in the details.
Ik had juist altijd het idee dat t ging om het leven op straat vast te leggen zonder daarbij de mensen te storen/uit hun ding te halen. Had automatisch daardoor het idee dat er juist niemand in de camera hoeft te kijken, zowel is het een bonus. My bad I thinkqadn schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:54:
Rzor: nee dat is niet het idee van straatfotografie. De spanning die ontstaat van het (beetje) contact met je onderwerp is goed. Meestal gaan mensen ook gewoon verder met waar ze mee bezig waren zonder problemen. Krijg je veel sterkere foto's als je dichtbij en persoonlijk bent.
Maar goed ff terug on-topic: horizonnen staan inderdaad niet al te recht maar dat vind ik dus juist niet storend of zelfs niet eens van invloed op de foto's. Tis geen landschap zeg maar
Gruwelijk gejatte Icoon!
voorbeeld: http://qadn.shorturl.nl/athens/images/Athens0054.jpg
Gewoon een hipshot.
Ik stoor me meer aan het afstandelijke dan of mensen het wel of niet doorhebben. Alsof je een vieze gluurder bent die zich moet verstoppen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg foto's denkbaar waar maar één moment het boeiendste is om vast te leggen, en vaak is dat zonder contact te hebben met je onderwerp. Het kan ook op een andere manier persoonlijk worden: 35/50mm gebruiken zodat je wordt gefoceerd om dichtbij je onderwerp te staan. De kijker wordt dan meer in de foto getrokken dan bij deze veelal afstandelijke plaatjes.qadn schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:54:
Rzor: nee dat is niet het idee van straatfotografie. De spanning die ontstaat van het (beetje) contact met je onderwerp is goed.
Nummer 8 is trouwens erg goed gezien
Maar door dichtbij te gaan heb je meestal wele en soort van contact met je onderwerp. Voor of na de foto. Meestal enkel oogcontact.
Anyway, als je foto's niet zo goed zijn: dichterbij.
Ik woon in GentRZor schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:38:
Ga 5 december naar Gent
M'n volgende testcase zal waarschijnlijk ook uit straatfotografie in Gent bestaan.
Eens proberen dichterbij te komen... maar
weet je hoe eng mensen zijn

(serieuse suggestie trouwens)
Hoewel ik ook genoeg fotograven ken die alleen foto's maken van mensen waarmee ze eerst ffkes praten op straat.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
EDIT: leren lezen...Wouter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:58:
[...]
Ik woon in Gent![]()
M'n volgende testcase zal waarschijnlijk ook uit straatfotografie in Gent bestaan.
Eens proberen dichterbij te komen... maar
weet je hoe eng mensen zijn
[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 03-11-2009 18:35 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
|>
Ik wist dat het moeilijk ging zijn in dit veld met een bijna sociale fobie
*hits himself*
ok... volgende serie zal dichterbij zijn...
Heb je al eens gedacht aan zeldzame kleine vogeltjes te gaan doen?
Nee, eigenlijk niet. Lijkt me ook niks aan verderqadn schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:54:
Heb je al eens gedacht aan zeldzame kleine vogeltjes te gaan doen?
Misschien is urban wildlife fotograaf iets
Ben ik het niet helemaal mee eens, als een serie al een beetje hetzelfde is kan je met PS echt wel een heel erg consistente serie er van maken!qadn schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:11:
Consistentie in een serie krijg je door lichtgebruik, compositie, onderwerp, perspectief, etc. Niet door wat gepruts in photoshop.
Gruwelijk gejatte Icoon!