[Windows 7] MCE Remote werkt niet bij WinDVD en MPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een MCE Remote van HP en deze werkte altijd prima op XP.. en volgens mij ook een tijd prima op Windows 7.. tot voor kort.. na het installeren van de RTM versie van windows 7 kan ik de remote nergens anders meer voor gebruiken dan voor Windows 7 MCE..

In MCE werkt de remote prima.. Maar ik wil hem ook graag gebruiken bij WinDVD en MPC.. maar het lijkt wel alsof de global hotkeys van de play en stop knop niet meer correct ingesteld zijn..

In WinDVD of MPC kan ik overigens wel door de dvd menu's heen bladeren met de remote maar de play, stop en pause knop doen het gewoon niet..

Onder winamp werkt de remote overigens wel gewoon inclusief stop pause en play!

Ik werk overigens met WinDVD 2010. En nu ik er bij nadenk had ik met WinDVD 2009 geen problemen volgens mij.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Cidious op 02-11-2009 00:48 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 00:46
Zelfde problemen hier. Ik heb IntelliRemote gebruikt om het aan de praat te krijgen. Zo zijn er wel meer tooltjes te vinden die dit makkelijk voor je op kunnen knappen. Gewone out-of-the-box ondersteuning zou ik graag terug hebben, maar ik moet zeggen dat ik nog niet erg veel moeite heb gedaan om hier naar te zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
nou ik heb de hoop even opgegeven ik ben echt al 2 dagen bezig om het aan de praat te krijgen.. ik doe nu gewoon alles via MCE.. met media browser en de Daemon tools plugin.. en dan gebruik ik MCDU (Media Center Decoder Utility) om MCE de codecs naar eigen keuze te laten gebruiken.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 00:46
IntelliRemote doet het werk wel hoor, en het is binnen enkele minuten geconfigureerd.