Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mooie xps-laptop van Dell heeft het begeven :'( . Ik vroeg me af of ik er misschien nog wat onderdelen van kan gebruiken in een oude laptop. Het geheugen en de harde schijf heb ik er al in gedaan, maar de processor heb ik nog niet geprobeerd.

Denken jullie dat het kan?

Donorsysteem
Dell XPS m1330

Ontvangersysteem:
Packard Bell Easynote MZ35

Hier worden de processoren met elkaar vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Het zou moeten gaan volgens de site: Sockets Supported T7500: PBGA479, PPGA478 Celeron M PPGA478
en de size is bij beide gelijk
Maar zoveel weet ik helaas er niet van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Check eerst eens welke socket de T7500 is die je daar hebt, volgens je linkje bestaat deze in 2 verschillende sockets namelijk de PBGA479 en PPGA478. Indien je T7500 een PBGA479 socket heeft dan heeft deze geen 'pinnetjes' en zit vastgesoldeerd aan het moederbord, omwisselen gaat dan zeker niet lukken. Heb je echter de PPGA478 socket dan zou omwisselen wel degelijk kunnen lukken. De chipset van de ontvanger dient de hogere FSB (800Mhz), meerdere cores, 64bits instructies etc. etc. te ondersteunen.

Google dus even je chipset en kijk of deze jouw processor ondersteund. Indien de chipset max. 533 Mhz FSB ondersteund maar voor de rest wel compatible is dan zal je cpu op slechts 1465 Mhz gaan draaien (133 x 11) in plaats van op 2200 Mhz. Zou goed kunnen dat die ook op die lagere snelheid nog wel sneller is dan die Celeron...