Advies 2.1-opstelling bij led-tv

Pagina: 1
Acties:

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Hallo,

Ik heb onlangs een led-tv van Samsung gekocht waar ik erg tevreden mee ben. Echter is het geluid wat aan de magere kant. Ik wil graag een betere oplossing voor het geluid. Om praktische redenen geef ik de voorkeur aan een 2.1 opstelling. Nu heb ik een 'gewone' homecinema-set overwogen, maar mijn ervaring is dat subwoofers vaak erg storend aanwezig zijn bij normaal tv kijken.
Wat kan ik het beste doen? Een versterker met 2 losse speakers kopen, of zijn er ook homecineama-sets met een subwoofer die niet storend aanwezig zijn bij normaal tv kijken? Mijn budget is circa 500 euro. Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt :).

Gr, Wouter

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18

PSN: djmurcielago

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Een set waarbij de bas niet te aanwezig is en je adviseerd bose... mmm

Wat je beter kan doen is luisteren, muziek is persoonlijk, wat ik heel mooi kan vinden kan iemand anders lelijk vinden. Nu is 500 euro voor een losse versterker en 2 spreakers niet veel, maar je kan ook 2e hands kijken bij een audiospeciaal zaak.

Gewoon eens binnenlopen bij een winkel met een luisterkamer zodat je rustig een leuk setje kan uitzoeken naar jou smaak.

Zo ben ik voor 300 euro 2e hands aan een setje B&W 640 gekomen en hier op de V&A aan een sony QS voor 125 euro.. Dan heb je in mijn ogen een veel beter set dan een Bose zoals hier boven genoemd, maar je moet er wat meer moeite voor doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Giem op 01-11-2009 23:48 ]

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:58
Tweedehands is denk ik de beste optie, zo ben ik zelf ook aan Epos ELS3 speakers en een Cambridge Audio Azur 540A versterker gekomen. Hoewel ik voor de huiskamer grotere speakers zou adviseren. Luisteren (vooral vergelijken) is meestal wel een moeilijk punt bij tweedehands kopen, ik heb zelf de gok maar genomen omdat het zo goedkoop was.

• Giem
Sc00t schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:52:
Tweedehands is denk ik de beste optie, zo ben ik zelf ook aan Epos ELS3 speakers en een Cambridge Audio Azur 540A versterker gekomen. Hoewel ik voor de huiskamer grotere speakers zou adviseren. Luisteren (vooral vergelijken) is meestal wel een moeilijk punt bij tweedehands kopen, ik heb zelf de gok maar genomen omdat het zo goedkoop was.
Hoeft toch niet? Die van mij komen uit een audiozaak weg, iemand had ze daar ingeruild, dus daar kon ik gewoon luisteren en vergelijken. Bij iemand thuis is luisteren meestal ook wel mogelijk neem ik aan. Vergelijken wordt iets moeilijker, daar heb je dan gelijk in.

• dakota85
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf even wat rond gekeken en ik vroeg me af of dit een goede optie is:

Onkyo TX-SR507 met 2x Jamo A 340 Zwart

pricewatch: Jamo A 340 Zwart
http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

Is dit een goed idee?

edit: het gaat om een kleine ruimte van circa 15 m2.

[ Voor 7% gewijzigd door dakota85 op 02-11-2009 13:27 ]

• Giem
dakota85 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:25:
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf even wat rond gekeken en ik vroeg me af of dit een goede optie is:

Onkyo TX-SR507 met 2x Jamo A 340 Zwart

pricewatch: Jamo A 340 Zwart
http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

Is dit een goed idee?

edit: het gaat om een kleine ruimte van circa 15 m2.
Heb je die set al beluisterd? Jij ben zelf de enige die kan beoordelen of jij die set mooi vind of niet.

Kijk ook even of de versterker voldoende ingangen voor jou doeleinden heeft.

• dakota85
Giem schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:21:
[...]

Heb je die set al beluisterd? Jij ben zelf de enige die kan beoordelen of jij die set mooi vind of niet.

Kijk ook even of de versterker voldoende ingangen voor jou doeleinden heeft.
Nee, ik ga ook niet kopen zonder eerst te luisteren. Maar zijn deze twee componenten samen objectief bezien in staat om een goede kwaliteit 2.0 geluid te leveren?

• Giem
dakota85 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:25:
[...]

Nee, ik ga ook niet kopen zonder eerst te luisteren. Maar zijn deze twee componenten samen objectief bezien in staat om een goede kwaliteit 2.0 geluid te leveren?
De versterker hoor ik goede verhalen over, alleen zie ik veel mensen voor de 607 kiezen, volgens mij om de extra ingangen.

De speakers ken ik niet, maar zijn wel van het type 'melkpakje' dus daar verwacht ik geen hele spannende prestaties van. Daarvoor zou ik even iets verder kijken, laatst zag ik in de V&A nog twee B&W CM1 speakers staan. Dan heb je in mijn ogen meer speaker dan wanneer je van die melkpakjes koopt.

een leuke optie nu in de V&A zijn bijvoorbeeld deze:
V&A aangeboden: KEF Q3

[ Voor 9% gewijzigd door Giem op 02-11-2009 14:47 ]

• dakota85
Ik hoor net dat ik vrij goedkoop aan twee B&W DM 302 speakers kan komen. Dit zijn volgende mij hele goede speakers! Zijn ze geschikt voor een 2.0-opstelling?

• Giem
Daar zal je in elk geval meer plezier aan hebben dan aan die andere. Echter, las ik uit een review dat ze niet heel veel bas produceren, maar dat moet je zelf beoordelen. Je kan er dan goed een extra sub bij doen, maar dat kan natuurlijk ook later, je versterker zal daar geen probleem mee hebben.

Kijk ook hier eens naar, zag ik op V&A vandaag
V&A aangeboden: Koda TH-117 3-Weg staande luidsprekers, zwart

[ Voor 27% gewijzigd door Giem op 03-11-2009 00:10 ]

• dakota85
Ik heb besloten voor die twee B&W DM 302 te gaan icm met die Onkyo 507. Is het eigenlijk mogelijk om mijn bluray-speler, led-tv (beide via een hdmi-ingang) en mijn pc aan te sluiten op de 507? Misschien een domme vraag hoor, maar ik ben een newbie op dit gebied.

[ Voor 15% gewijzigd door dakota85 op 04-11-2009 00:44 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Zo te zien wel. Er zit een hele stapel aan digitale ingangen op (4 HDMI, 2 optical, 2 coax..) dus dat moet geen probleem worden :)

Verwijderd

dakota85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:43:
Ik heb besloten voor die twee B&W DM 302 te gaan icm met die Onkyo 507. Is het eigenlijk mogelijk om mijn bluray-speler, led-tv (beide via een hdmi-ingang) en mijn pc aan te sluiten op de 507? Misschien een domme vraag hoor, maar ik ben een newbie op dit gebied.
is dat niet wat veel voor een kamertje van 15 m2???
Ikzelf zou in zon geval bijv gaan voor dit setje van Onkyo, heb je meteen surround sound. Alleen geen aansluitmogelijkheid voor een pc dacht ik, maar ik weet dat niet zeker:

https://www.cardwriter.nl/nl/pd-1347819263.htm?categoryId=98

ik heb deze set beluisterd bij bcc en het klinkt gewoon heel goed.

even de specs gekopieerd, dus wel optisch, coax en composite input:

* 50 W/Ch, 6U, 1 kHz, IEC
* Plays DVD-Audio and Video, Video CD, Super Audio CD, PCM Audio CD, DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-R/RW DL, DVD+R/RW DL, CD-R/RW, DivX-Encoded Discs, MP3-Encoded Discs, WMA-Encoded Discs, and JPEG Encoded CDs*1
* DTS Digital Surround, DTS 96/24, Dolby Digital
* Discrete Output Stage Circuitry
* HDMI Pass-Thru (1080i Compatible; 1 Input and 1 Output)*2
* HDTV-Capable (50 MHz) Component Video Switching (1 Input and 1 Output)
* 2 Composite Video Inputs
* Pure/Direct Modes
* 2 Digital Inputs (1 Optical and 1 Coaxial)
* Subwoofer Pre Out
* 192 kHz/24-Bit Audio DAC
* 108 MHz/14-Bit Video DAC
* Progressive Scan Video Output
* DVD Onscreen Set-Up
* Theater Dimensional Virtual Surround Function
* 40 FM/AM Radio Presets
* Compatible with RI Dock for the iPod
* Dimensions: 435x91x415 mm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 13:12 ]

• dakota85
Dat is een mooi setje! Wel jammer dat het dvd is en geen bluray.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

stap gewoon een hifi zaak binnen, en zeg wat je budget is en of je wat verschillende speakers mag beluisteren. adh van specificaties iets kopen in de audio wereld is in mijn ogen echt niet goed.

No signature required.

• Giem
M3rcury schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:44:
stap gewoon een hifi zaak binnen, en zeg wat je budget is en of je wat verschillende speakers mag beluisteren. adh van specificaties iets kopen in de audio wereld is in mijn ogen echt niet goed.
Dat zei ik ook al.. audio kan je gewoon niet kopen door specs te bekijken.. de post die dus een hele mooie lijst plaatst met allemaal getalletjes is erg leuk.. maar het zegt totaal niets van hoe het klinkt.

• dakota85
Ik ga deze week nog naar een audiozaak hier in de buurt om het e.e.a. te beluisteren! Thx!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:10:
[...]
Ikzelf zou in zon geval bijv gaan voor dit setje van Onkyo, heb je meteen surround sound.
Waar kom jij aan surround sound? Ik zie daar toch echt een 2.1 setje staan...
Plus alleen HDMI Pass Thru van 1080i, dus 1080p slikt dat ding dan niet eens. Dan zou ik toch eerder voor een Onkyo TX-SR507 gaan die meer heeft dan Pass Thru alleen. Maar goed, dat ben ik :+

Verder gewoon met M3rcury en Giem over dat je naar een winkel moet gaan, maar dat besluit had je zelf ook al genomen. Wel één tip: wees gewoon eerlijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt. Het maakt een goede verkoper echt niet uit of jij nu voor €500,- iets wilt kopen of voor €1500,-. Plus dat hij je dan geen dingen laat zien/horen die toch buiten bereik liggen en je je dan alleen gaat verlekkeren op iets niet haalbaars :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Giem
FeaR1986 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:01:
[...]

Waar kom jij aan surround sound? Ik zie daar toch echt een 2.1 setje staan...
Plus alleen HDMI Pass Thru van 1080i, dus 1080p slikt dat ding dan niet eens. Dan zou ik toch eerder voor een Onkyo TX-SR507 gaan die meer heeft dan Pass Thru alleen. Maar goed, dat ben ik :+

Verder gewoon met M3rcury en Giem over dat je naar een winkel moet gaan, maar dat besluit had je zelf ook al genomen. Wel één tip: wees gewoon eerlijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt. Het maakt een goede verkoper echt niet uit of jij nu voor €500,- iets wilt kopen of voor €1500,-. Plus dat hij je dan geen dingen laat zien/horen die toch buiten bereik liggen en je je dan alleen gaat verlekkeren op iets niet haalbaars :)
Dat dus, zo ben ik ook de audiozaak in gelopen en kwam ik bij een 2e hands setje uit waar helemaal niks mee mis was, maar super geluid gaf.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Giem schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:21:
[...]
Dat dus, zo ben ik ook de audiozaak in gelopen en kwam ik bij een 2e hands setje uit waar helemaal niks mee mis was, maar super geluid gaf.
Ik geef (soms) wel goede adviezen O-)

:+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Zo heb ik inderdaad ook een leuke set Hepta's op de kop getikt voor 500eu de stuk :)

2.0 setje echt helemaal geweldig incombinatie met een goeie rotel
Pagina: 1