Toon posts:

MSI D-bracket outputs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hoort deze vraag in hardware of NOS maar het heeft ook een behoorlijk elektronica gehalte dus ik drop 'm eerst hier maar eens ...

Ik ben een systeempje aan het optuigen met een MSI KT3-Ultra bord. Er is EMC2 op geinstalleerd voor de aansturing van een homemade CNC machine. EMC2 is gebaseerd op Ubuntu 8.2 (Hardy) met een real time kernel, so far so good.

Nu zit er in de kast ook een "MSI D-Bracket" waarop twee USB poorten zitten en vier dual color leds. Die leds worden tijdens de post gebruikt om de status door te geven. Op zich werken ze prima maar ik vraag me af of ik de outputs die daarvoor gebruikt worden na de post niet voor m'n eigen doeleinden kan gebruiken?

Ik ga er op dit moment even van uit dat het enkel outputs zijn die vanuit de BIOS gestuurd worden, ik vraag me af of ze bereikbaar zijn vanuit het OS? Het systeem heeft nu een default EMC2 installatie en hangt niet aan het netwerk waardoor ik geen i2c scan o.i.d. kan doen maar dat ga ik van de week eens proberen. Iemand misschien al eens zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Mm, die post meuk hangt afaik aan poort 0x80 en 0x84 (hex)
Als je naar die poorten weet weg te schijven (met hetzelfde als naar poort 0x378 (lpt1) vermoed is) dan lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top!! op google ook al een commandline testje gevonden dat ik vanavond eens uit zal proberen:

printf "\001" | dd bs=1 seek=128 of=/dev/port

Als dat werkt moet het volgens mij peanuts zijn om er een LCD aan te hangen (4Bits mode).

*update*

Helaas ... schrijven naar 0x80 of 0x84 heeft niet het gewenste resultaat :/ misschien moet toch maar gebruik maken van de standaard poorten ...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 23:42 ]