Corrigerend moderaten maakt de metamodbot kwaad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:06
Ha mannen, lang geleden dat ik hier postte,

Er zit alleen een (kleine?) flaw in het moderatiesysteem waar ik de laatste tijd steeds meer last van heb. Het probleem is dit: ik moderate zelden. Ik heb er geen tijd meer voor tegenwoordig maar aangezien ik wel weken heb dat ik actief meediscussieer in de comments, vergaar ik aardig wat modpoints. Heel soms gebruik ik ze dus maar, en dat is eigenlijk alleen als ik gigantische misstanden zie in de scores. Maar het probleem is dat ik daardoor steeds op mijn lazer krijg van die metamodbot. Want die denkt steeds: "Hee die klojo loopt alleen mensen omlaag te moderaten die van andere mensen juist alleen +1-waarderingen krijgt."

Ik ben dus eigenlijk het slachtoffer van de grote hoeveelheid troll/idioot-moderators op deze site.

Jullie ook last van? Want het is opzich wel vervelend dat ik mijn recht om flamebaits en trolls uit te delen moet beschermen door om de paar moderaties te zoeken naar wat idioten met compleet onzinnige AMD RULEZ!!!-trolls die op +3 Interessant staan om die dan vervolgens die laatste +1 te geven zodat de metamodbot weer denkt dat ik het wel snap. Sigh :)

En dat terwijl dat *JUIST* hetgene is dat ik wil tegengaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Idd, daar heb ik dus ook last van. Er moet echt wat aan die metabot gedaan worden, want echt intelligent is dat ding niet (met alle respect).

Kijk, het is goed bedacht en slim uitgewerkt, maar het vergeet rekening te houden met een paar dingetjes en da's jammer:).

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing hogerwaarderde trolls/flamebaits gewoon bestraffen met -1 overbodig/overgewaarderd. En alleen de tags gebruiken om reacties naar -1 te modden (die dus al op 0 stonden.
dan heb je dus geen probleem met de metamodbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hiero een hint van een TMFér. Ik merk nu al een tijdje dat ik bij elke troll die ik uitdeel een metamod-punt pak. Daarom krijg ik dat saldo niet naar beneden (slingerd rond de 0.275).

Ik modereer vrijwel niets meer naar troll, want het verschil tussen 0 en -1 is mij die sores niet meer waard. Als je een -1 overbodig uit kan delen doe je dat gewoon, dan kan je blijven modereren.

Ik heb liever iemand die sporadisch voorzichtig modereerd, dan iemand die consequent de lul is.

* Delerium heeft z'n eigen ideeen over die modbot en zal d'r 's een keer goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:06
Kijk! Dat is inderdaad een goeie tip. Maar soms wil je gewoon met je keuze van type -1 laten zien dat die gast *echt* onzin loopt te verspreiden. Maar ok, zo kan het alvast op een behoorlijke manier.

Posts die al op 0 staan hebben meestal ook al een duwtje omlaag van andere gehad dus als je daar dan een Flamebait of Troll opplakt ben je dan uberhaupt vrij veilig bedenk ik me.

Of kan iemand mij anders niet gewoon upgraden van random moderator naar sitewide magistrate? Feeeemme? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Die metamodbot berekent naar ratio. Als je behalve af en toe -1 troll/flamebait ook veel andere moderaties uitdeelt, is het effect van een "afwijkende" -1 troll/flamebait veel lager. Als je je modpoints enkel gebruikt om -1 troll/flamebait uit te delen, loop je veel risico dat dat er stevig inhakt qua metamodbot-penalty.

Als je bang bent om als enige een -1 troll/flamebait uit te delen, meld zo'n post dan ff hier. Misschien deelt iemand je mening en dan loop je geen/minder risico.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen: gewoon die -1 troll uitdelen, doe ik ook :)

/me staat op 0.53 bij de modratio en dat wil maar niet lager worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
Op zondag 04 maart 2001 20:21 schreef Otis het volgende:
Jeroen: gewoon die -1 troll uitdelen, doe ik ook :)

/me staat op 0.53 bij de modratio en dat wil maar niet lager worden :D
Hehehe, gaan we vadertje-en-moedertje spelen?

Jeroen: gewoon die link geven, doen wij 'het vuile werk', kun jij meehelpen hem op -1 te houden (0-gemodereerd) :).

BTW Ik sta op 0.000 --> NEWBEE/TRAINEE/RECRUIT (heb al wel een paar trollen uitgedeeld, maar alleen zekere trollen, die blijven daar dan ook mooi op staan, mooi zo, :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 04 maart 2001 17:54 schreef ErectionJackson het volgende:
Idd, daar heb ik dus ook last van. Er moet echt wat aan die metabot gedaan worden, want echt intelligent is dat ding niet (met alle respect).

Kijk, het is goed bedacht en slim uitgewerkt, maar het vergeet rekening te houden met een paar dingetjes en da's jammer:).
De metamodbot werkt prima.

Daar is helemaal nix mis mee.

Alleen de gemiddelde moderator op T.net werkt niet goed, da's het echte probleem. :D

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 05 maart 2001 09:50 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

De metamodbot werkt prima.

Daar is helemaal nix mis mee.

Alleen de gemiddelde moderator op T.net werkt niet goed, da's het echte probleem. :D
Machine beats human;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
Machine is build by human.
Human heeft scheppingskracht, overtreffende trap hehehe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw penalty ratio is 0.020.
So?

Je laat je toch zeker niet op de kast jagen door één of ander getalletje?

En (zoals eerder hier gezegd) het ligt niet aan het systeem, de routines, de procedures, de MetamodBot, de modderaars...

Het ligt aan de bezoekers zelf!
Pagina: 1