[Ubuntu] Hoe pas ik het inlogscherm aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
geen vragen (waar dan??? dit is toch een ubuntu topic)

Maar dit is zo ubuntu specifiek, dus ik stel hem toch:
Hoe kan je het login scherm aanpassen. De nieuwe login screen settings zijn wel heel magertjes, hoe kan ik bv instellen dat ik geen usernames wil tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gassiepaart schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:14:

Hoe kan je het login scherm aanpassen. De nieuwe login screen settings zijn wel heel magertjes, hoe kan ik bv instellen dat ik geen usernames wil tonen?
Ben hier stiekem ook benieuwd naar. Wil mijn eigen kleurrijke GDM scherm die past bij de rest van mijn desktop :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat kan gewoon in het NOS forum, waar dit topic ook in staat.

Je kunt bij administration (meen ik) je loginscherm aanpassen, daar is een aantal standaard schermen voor.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Boudewijn schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:20:
...

Je kunt bij administration (meen ik) je loginscherm aanpassen, daar is een aantal standaard schermen voor.
nope, niet meer, het is geen GDM meer... en wijkt dus ook af van de standaard gnome installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-08 21:06

DCK

Het nieuwe standaardthema is mijns inziens echt een enorme sprong vooruit, ik heb mijn Shiki-Colors repositories er al uitgegood en draai nu alleen het nieuwe thema!

Nu de Ubuntu-desktop steeds 'sexier' wordt moet dat meer gebruikers lokken :)

Wat vinden jullie van het nieuwe thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gassiepaart schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:24:
[...]

nope, niet meer, het is geen GDM meer... en wijkt dus ook af van de standaard gnome installatie...
:r mooi klote is dat dus. Waarom moeten ze dat nou weer doen.... :/

Is er niet een makkelijke manier om dat te omzijlen? Of moet ik bezig gaan met het bakken van een eigen debian install :(

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 01-11-2009 22:27 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Touchdomex schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:26:
[...]

:r mooi klote is dat dus. Waarom moeten ze dat nou weer doen.... :/

Is er niet een makkelijke manier om dat te omzijlen? Of moet ik bezig gaan met het bakken van een eigen debian install :(
Het nieuwe inlogscherm is één van de redenen dat karmic sneller opstart heb ik ergens gelezen. Dus gdm login weer aanzetten zal dat voordeel om zeep helpen vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gassiepaart schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:38:
[...]

Het nieuwe inlogscherm is één van de redenen dat karmic sneller opstart heb ik ergens gelezen. Dus gdm login weer aanzetten zal dat voordeel om zeep helpen vrees ik....
Maakt mij niet uit. Huidige scherm is met zonlicht niet te lezen op mijn laptopscherm icm glanzende laag. Die 10 seconden op 40 seconden wacht ik wel. Boeit mij zo weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

gassiepaart schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:14:

Nou zo dus, dit zijn dingen die meer mensen leuk vinden om te weten dus verdient het een apart topic :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
hier staat uitgelegd hoe je het GDM loginscreen terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Pim. schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:53:
[...]

Nou zo dus, dit zijn dingen die meer mensen leuk vinden om te weten dus verdient het een apart topic :)
okay, maar dit is enkel voor ubuntu karmic, dus misschien moet dat ook in de titel ;)
Pagina: 1